Op welke partij zou je stemmen bij de eerstvolgende federale verkiezing?

• N-VA

• VB

• CD&V

• Open VLD

• Vooruit

• Groen

• PVDA

• Andere partij/blanco/geen stem

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik geef toe, ik dacht even dat ik naar een sketch van De Ideale Wereld aan het kijken was. Nu aan de comments op de rest van hun posts te zien is het niet enkel de partijtop zelf die kinderlijk naïef is, hun achterban doet vrolijk mee.

Laatst bewerkt:
Ik geef toe, ik dacht even dat ik naar een sketch van De Ideale Wereld aan het kijken was. Nu aan de comments op de rest van hun posts te zien is het niet enkel de partijtop zelf die kinderlijk naïef is, hun achterban doet vrolijk mee.

Wat een argumenten ook.

Onze peiling was slecht. Stem voor ons EN VB SUCKT. :laugh:

Daar zal de VB stemmer voor zwichten.

What goes around comes around I guess.

Jan met de pet is het grondig beu torenhoog belast te worden om onder andere de toevloed van asielzoekers en leefloners te huisvesten en te sponsoren.
De integratie is een flop. Aftrek eigen huis: verdwenen onder Nva, rentevoeten stijgen terug maar de aftrek eigen huis zal niet terugkomen, riijbewijs met punten: zie programma Nva, ze zijn voorstander, kilometerheffing : Nva is voorstander, onder het goedkeurende oog van Nva is er een wildgroei van trajectcontroles gekomen, in Wallonie moet je zoeken om een flitspaal te vinden laat staan een trajectcontrole.
Overvloed aan (onnodige) regeringen (wat we zelf doen doen we beter...jajaj) en politiekers, graaicultuur, De Croo en, co die pensioenen innen waar de gewone man moet toekomen met een schamel pensioentje en tot zijn 67 moet blijven werken... en volgend jaar staan de politiekers daar te klagen met het (angst)zweet op het voorhoofd dat het een gitzwarte zondag is.

Nog een paar jaar en ik verhuis naar het buitenland...
Ik denk dat Jan met de pet het eerder beu is hoog belast te worden terwijl de bus naar het werk nog amper komt en dan ziet dat de Vlaamse regering er voor kiest om in de plaats een premie voor elektrische wagens in te voeren. Want dan kost die slechts 35,000 ipv 40,000 euro, een koopje voor Jan met de pet.
Het wordt vooral tijd voor minder wereldvreemdheid in de politiek als ze de proteststem willen terugwinnen.

Ik denk dat Jan met de pet het eerder beu is hoog belast te worden terwijl de bus naar het werk nog amper komt en dan ziet dat de Vlaamse regering er voor kiest om in de plaats een premie voor elektrische wagens in te voeren. Want dan kost die slechts 35,000 ipv 40,000 euro, een koopje voor Jan met de pet.
Het wordt vooral tijd voor minder wereldvreemdheid in de politiek als ze de proteststem willen terugwinnen.

Ugh ik ben dat dus zo beu hé. Jan met de pet die zwaar belast wordt ? Jan met de pet die <=2900€ bruto verdient en 2.083,52 verdient, zonder rekening te houden met de extra impact van de vlaamse beslissing voor een werkpremie of whatever.
Of als je 2100€ bruto hebt en daar 1880€ van overhoudt.

Hoe je houdt daar weinig van over?
Bij 2100€ betaal je 10.48% belastingen
Bij 2900 betaal je 28.15% belastingen.

Hoe, wie wat is dat een hoge belasting ? En dan hebben we nog niet gesproken over eventuele nettovergoedingen, maaltijdcheques, bedrijfswagen,...

En belangrijker al de dienstverlening die er daar nog bijkomt. Goedkope scholing voor de kinderen (of zelfs hun eigen), goedkope gezondheidszorg,...

Jan met de pet betaalt echt geen hoge belasting. Jan met de pet is gewoon rotverwend.

Of is Jan met de pet de persoon die 6000€ of meer bruto verdient ?

De proteststem gaan ze enkel kunnen terugwinnen door degenen die die proteststem verkrijgen effectief te laten meebesturen. Maar dat is makkelijker om te doen als die gasten klein zijn (10%). Minder gemakkelijk als die 25 - 30% halen... aangezien jij dan eerder wijnachtig water gaat drinken dan aangelengde wijn.

Ik begrijp echt niet waarom er geen enkele politieker is die gewoon eens een deftig debat uitvoert met die van het Vlaams Belang. Je praat die toch gewoon onder tafel op basis van de cijfers en de realiteit...

20 miljard gat in de begroting... daar heb je iets meer voor nodig als wat rommelen aan migratie hoor. Zeker aangezien je op elk moment gaat teruggefloten worden door de rechtbanken als je daar niet doet wat je moet doen. Zoals we zelfs NU al het geval hebben.

Bij mijn weten kan ik niet op JL Bouchez stemmen tenzij ik verhuis of de MR moet als partij opkomen in Vlaanderen maar er is al een liberale partij dat gaat dus niet gebeuren.
Die nationale kieslijst zou misschien een / de oplossing kunnen zijn voor mensen die nu een proteststem uitbrengen?

Ugh ik ben dat dus zo beu hé. Jan met de pet die zwaar belast wordt ? Jan met de pet die <=2900€ bruto verdient en 2.083,52 verdient, zonder rekening te houden met de extra impact van de vlaamse beslissing voor een werkpremie of whatever.
Of als je 2100€ bruto hebt en daar 1880€ van overhoudt.

Hoe je houdt daar weinig van over?
Bij 2100€ betaal je 10.48% belastingen
Bij 2900 betaal je 28.15% belastingen.

Hoe, wie wat is dat een hoge belasting ? En dan hebben we nog niet gesproken over eventuele nettovergoedingen, maaltijdcheques, bedrijfswagen,...

En belangrijker al de dienstverlening die er daar nog bijkomt. Goedkope scholing voor de kinderen (of zelfs hun eigen), goedkope gezondheidszorg,...

Jan met de pet betaalt echt geen hoge belasting. Jan met de pet is gewoon rotverwend.

Of is Jan met de pet de persoon die 6000€ of meer bruto verdient ?

De proteststem gaan ze enkel kunnen terugwinnen door degenen die die proteststem verkrijgen effectief te laten meebesturen. Maar dat is makkelijker om te doen als die gasten klein zijn (10%). Minder gemakkelijk als die 25 - 30% halen... aangezien jij dan eerder wijnachtig water gaat drinken dan aangelengde wijn.

Ik begrijp echt niet waarom er geen enkele politieker is die gewoon eens een deftig debat uitvoert met die van het Vlaams Belang. Je praat die toch gewoon onder tafel op basis van de cijfers en de realiteit...

20 miljard gat in de begroting... daar heb je iets meer voor nodig als wat rommelen aan migratie hoor. Zeker aangezien je op elk moment gaat teruggefloten worden door de rechtbanken als je daar niet doet wat je moet doen. Zoals we zelfs NU al het geval hebben.

TVG praat je niet zo maar onder tafel hoor. Die heeft een Bijbel aan slogans en oneliners klaarliggen. Je kan nog je cijfers tot vier achter de comma kennen dat maakt allemaal weinig uit in de studio van Terzake. BDW is min of meer in hetzelfde bedje ziek. Probeer eens een cijfer aan te halen en hij praat er gewoon over of door driftig neen-schuddend.

Effectief laten besturen lijkt mij een betere demonstratie dat de realiteit ook voor VB zal gelden.

Zo'n dingen zijn nu ook wel "preaching to the choir", maar met aanmoedigingen van trouwe partijzeloten win je natuurlijk niets. Als je als onbesliste kiezer dat ziet, heb je toch eerder zin om weg te lopen.

Ik ben zelf 1 van die zogenaamde proteststemmers.
En neen, niet laaggeschoold of werkloos.of beladen met schulden en ook geen strafblad of verzuurde medemens. Of welke clichés gaan er nog rond van VB-stemmers… trouwens demoniseren werkt averechts.

Als de traditionele partijen nu eens gewoon zouden doen wat ze moeten doen: goed omgaan met de publieke gelden, hoofdzaken van bijzaken kunnen onderscheiden, het voorbeeld tonen, verantwoording afleggen en luisteren naar de mensen, een partij als VB zou niet eens bestaan.
Handelen dus als een goed huisvader. Maar zelfs dat is teveel gevraagd.

En o ja, doe eens iets aan de staatsschuld. Met te beginnen een begroting in evenwicht, maar dat lukt ze zelfs niet eens in periodes van hoogconjunctuur.
Waarom zouden we deze gefaalde politici een mandaat blijven geven?

Ik geloof nu wel dat zelfs in een perfect bestuurd land een partij zoals het VB aantrok zal hebben, problemen uitvinden of opblazen en hier simpele verhaaltjes over vertellen scoort altijd.

Maar nu wordt het hen wel heel makkelijk gemaakt.

Maar nu wordt het hen wel heel makkelijk gemaakt.

Dit dus.
Plassen tegen combi’s, met geld gooien bij BPost, ontsporende begrotingen, Karel Pinxten die met belastingsgeld gaat jagen, Connor die aan censuur doet,…
Onderwijsniveau dat keldert, onveiligheid in de grootsteden (granaatinslagen zijn zelfs geen voorpagina nieuws meer).

Eens voor de eigen deur vegen zou al veel helpen.

De bus komt, tenminste als je ergens gaat wonen waar het logisch is dat ze rijden en niet in het hol van Pluto om alle kosten op maatschappij af te willen (wat jaarlijks hoger is dan die 5000 euro welke eigenlijk lager is dan de btw op uw wagen van 40k)

Het idee van BDW om 1 grote centrumpartij te maken vind ik wel goed , maar de trado's hangen liever aan het Waalse infuus dan samen te gaan . Politiek is Vlaanderen en Wallonië zo verschillend , helpt ook niet echt.

Ik ben zelf 1 van die zogenaamde proteststemmers.
En neen, niet laaggeschoold of werkloos.of beladen met schulden en ook geen strafblad of verzuurde medemens. Of welke clichés gaan er nog rond van VB-stemmers… trouwens demoniseren werkt averechts.

Als de traditionele partijen nu eens gewoon zouden doen wat ze moeten doen: goed omgaan met de publieke gelden, hoofdzaken van bijzaken kunnen onderscheiden, het voorbeeld tonen, verantwoording afleggen en luisteren naar de mensen, een partij als VB zou niet eens bestaan.
Handelen dus als een goed huisvader. Maar zelfs dat is teveel gevraagd.

En o ja, doe eens iets aan de staatsschuld. Met te beginnen een begroting in evenwicht, maar dat lukt ze zelfs niet eens in periodes van hoogconjunctuur.
Waarom zouden we deze gefaalde politici een mandaat blijven geven?
Maar heb je er dan vertrouwen in dat VB dit zal doen? Als ik zie welke beloftes die maken geloof ik helemaal niet dat een proteststem voor het VB de oplossing zal zijn.

Het idee van BDW om 1 grote centrumpartij te maken vind ik wel goed , maar de trado's hangen liever aan het Waalse infuus dan samen te gaan . Politiek is Vlaanderen en Wallonië zo verschillend , helpt ook niet echt.
Imo moeten we geen grote centrumpartij hebben, we hebben een grote partij nodig met mensen die geen banden hebben met de huidige politiek en eindelijk eens de stal willen gaan uitmesten, die op een neutrale manier kunnen kijken naar wat nodig is voor het land en niet bang zijn van de heilige huisjes of wat het effect van daar aan te raken zal zijn voor de volgende verkiezingen, Met andere woorden, mensen die echt verandering willen en eigenlijk geen politieke carrière ambiëren

Maar heb je er dan vertrouwen in dat VB dit zal doen? Als ik zie welke beloftes die maken geloof ik helemaal niet dat een proteststem voor het VB de oplossing zal zijn.

Neen, maar ik heb geen vertrouwen meer in de huidige politiek (en zelfs niet meer in NVA, wat toch de tweede optie zou moeten zijn als VB-stemmer).
En ik vind dat zelf heel jammer. En dat meen ik echt.
Blijven kansen geven aan de huidige generatie politici versta ik niet. Ze hebben hun kansen gehad.

De bus komt, tenminste als je ergens gaat wonen waar het logisch is dat ze rijden en niet in het hol van Pluto om alle kosten op maatschappij af te willen (wat jaarlijks hoger is dan die 5000 euro welke eigenlijk lager is dan de btw op uw wagen van 40k)
Er is altijd wel een excuus voor het openbaar vervoer

- Je woont in het hol van pluto
- Je zit met de opstopping Noord-Zuid
- Ja, maar het is toch goedkoper dan in het buitenland

Ik heb deze zomer het vliegtuig genomen in Amsterdam, probleemloos en zonder 1 minuut vertraging de rit (Maastricht - Eindhoven - Amsterdam) kunnen doen, geen stress van komt de trein, is hm wel op tijd, haal ik mijn overstap.. mag je hier bij ons eens proberen 😊

Ik heb deze zomer het vliegtuig genomen in Amsterdam, probleemloos en zonder 1 minuut vertraging de rit (Maastricht - Eindhoven - Amsterdam) kunnen doen, geen stress van komt de trein, is hm wel op tijd, haal ik mijn overstap.. mag je hier bij ons eens proberen 😊
Is dat ook niet gewoon een momentopname? De trein lijkt me in Nederland toch ook niet zonder problemen.

Het probleem is vaak IMO het "mengen" dat altijd verkeerd loopt, een bus van De Lijn moeten nemen en dan twee treinen met overstap. Ja dan ben je gezien, en dat zou niet mogen.

Imo moeten we geen grote centrumpartij hebben, we hebben een grote partij nodig met mensen die geen banden hebben met de huidige politiek en eindelijk eens de stal willen gaan uitmesten, die op een neutrale manier kunnen kijken naar wat nodig is voor het land en niet bang zijn van de heilige huisjes of wat het effect van daar aan te raken zal zijn voor de volgende verkiezingen, Met andere woorden, mensen die echt verandering willen en eigenlijk geen politieke carrière ambiëren

Dat komt er nooit.
Aangezien een neutrale manier kijken naar iets gewoon niet bestaat. De maatschappij is nu eenmaal ook niet neutraal. Ik ben zelfs niet neutraal...
Ik denk eerder dat we ons gaan moeten neerleggen met het feit dat we als maatschappij krijgen hetgeen we verdienen. En wij verdienen hetgeen we momenteel hebben.

Is dat niet een beetje onfair ? Dat is toch quasi zoals zeggen neem eens de trein van Gent naar Brussel naar Antwerpen. Daar heb ik ook nog nooit vertraging mee gehad hoor.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Reacties
651
Weergaven
36K
  • Gesloten
  • Opiniepeiling Opiniepeiling
Reacties
2K
Weergaven