Ja, dat was hij zelf, want hij heeft z'n excuses aangeboden over hoe slecht het was...Spitsvondig als hij is spreekt hij over mensen die "overdreven" negatief zijn. De normaal negatievelingen hebben dus wel een punt blijkbaar!
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ja, dat was hij zelf, want hij heeft z'n excuses aangeboden over hoe slecht het was...Spitsvondig als hij is spreekt hij over mensen die "overdreven" negatief zijn. De normaal negatievelingen hebben dus wel een punt blijkbaar!
Heb je ook gelet op de mimiek van TVG zelf? moet niet onderdoen.Vandaag eigenlijk voor de eerste keer eens Nadia Naji van Groen in een voorzittersdebat gezien (in De Zevende Dag). Ik vond het wel opvallend hoe ze zich gedroeg tegenover de anderen. Vanaf het moment dat Van Grieken aan het woord was, zag je haar enkel zuchten en erg uitdrukkelijk met de ogen draaien. Een beetje op het kinderachtige af, naar mijn mening.
Op een gegeven moment ging ze zelfs in de aanval op de PVDA omdat ze Groen niet voldoende zouden steunen in het asielbeleid. Hoezo zou een oppositiepartij je moeten steunen? En hoezo is een uiterst linkse partij plots niet links genoeg qua asiel voor Groen?
Heb je ook gelet op de mimiek van TVG zelf? moet niet onderdoen.
Bij BDW is dat ook altijd sterk aanwezig. Of was, vermits hij de debatten schuwt.
Heb je ook gelet op de mimiek van TVG zelf? moet niet onderdoen.
Bij BDW is dat ook altijd sterk aanwezig. Of was, vermits hij de debatten schuwt.
Ik heb stukken van dat "voorzittersdebat" gezien (uitzonderlijk eerder aangezien de 7de dag intussen iets is waar ik liever ver weg van blijf), en ik kan de afwezigen geen ongelijk geven hoor. Er valt voor geen één voorzitter iets te winnen in zo'n dovemansgesprek, en er valt nog minder te winnen voor voorzitters van de grootste partijen om plaats te nemen tussen zij die openlijk strijden voor overleven (Groen, VLD, CD&V), zuiver populisme zonder fundering (VB, Pvda) of botweg kinderlijk gedrag (Groen). De essentiële kern van ieders betoog viel te herleiden tot "anderen doen het niet goed en door anderen loopt het niet goed, wij zouden alles veel beter doen", en dat was niet anders geweest had het nu over migratie, school, welzijn, defensie, fiscaliteit of wat dan ook was gegaan.
Toch echt een bende kleuters:![]()
“Hoe haal ik Bart, Conner en de anderen onderuit?”: gelekt Open Vld-document leert partij rivaliserende politici ‘framen’
Hoe frame ik Bart De Wever? “Een rancuneuze roeper die niets doet.” En Conner Rousseau? “Te veel met zichzelf bezig. Mooie jongen, maar...” Dat zijn een paar van de suggesties in een intern document van Open Vld dat uitlekte, en nog wel via N-VA-parlementslid Theo Francken, die er op sociale...www.gva.be
Dat denk ik ook, maar dat doet er niet aan af dat het allemaal nogal kleuterklas niveau is. "leuk" en "goed", mannekes lief.Ik veronderstel dat eigenlijk elke partij zo'n steekkaarten heeft met de komende verkiezingen in het zicht. Veel politiekers vallen steeds terug op dezelfde framing van andere voorzitters enzovoort.
Het document zelf is knullig opgemaakt, maar schrikken doe ik er niet van.
Kan natuurlijk ook gewoon zijn dat men met simpele, duidelijke termen, naar de kiezer wil communiceren (door de tegenstand te framen volgens kleuterklasindelingen).Dat denk ik ook, maar dat doet er niet aan af dat het allemaal nogal kleuterklas niveau is. "leuk" en "goed", mannekes lief.
Ik vind het inderdaad geen schrikwekkend document, maar het is wel een interessante kijk op wat er achter die schone schijn aan het spelen is. Al die serieuze*, verantwoordelijke politici die gebruik maken van knullige steekkaartjes, opgemaakt door medewerkers, om de andere zwart te maken. Ik denk dat je niet wil weten (pun intended, je wil het wél weten) wat er in die besloten kamertjes wordt gezegd. Onlangs had je toch ook die Britse minister van Onderwijs Gillian Keegan die vergat dat haar microfoon opstond en vloekte: 'Waarom zegt niemand dat ik fucking good job heb geleverd?Ik veronderstel dat eigenlijk elke partij zo'n steekkaarten heeft met de komende verkiezingen in het zicht. Veel politiekers vallen steeds terug op dezelfde framing van andere voorzitters enzovoort.
Het document zelf is knullig opgemaakt, maar schrikken doe ik er niet van.
Ik vind het inderdaad geen schrikwekkend document, maar het is wel een interessante kijk op wat er achter die schone schijn aan het spelen is. Al die serieuze*, verantwoordelijke politici die gebruik maken van knullige steekkaartjes, opgemaakt door medewerkers, om de andere zwart te maken. Ik denk dat je niet wil weten (pun intended, je wil het wél weten) wat er in die besloten kamertjes wordt gezegd. Onlangs had je toch ook die Britse minister van Onderwijs Gillian Keegan die vergat dat haar microfoon opstond en vloekte: 'Waarom zegt niemand dat ik fucking good job heb geleverd?
*in tijden van politainment, zeker in Vlaanderen, is dat serieuze gehalte relatief als politici te pas en te onpas opduiken in primetime entertainmentprogramma's
Ik denk dat nog meer mensen zijn vergeten dat Belfius volledig in handen is van de overheid en daarbovenop 15 jaar geleden met het geld van die mensen die ze nu lager prioriteren gered moest worden.Soms moet je als minister ook gewoon verstand op nul zetten en gaan - en dat allemaal om "de kiezer" te sussen:
Heel veel mensen hebben blijkbaar nog steeds niet door dat in West -Europa kapitalisme de plak zwaait, dus ja: mensen met veel geld gaan anders behandeld worden, en jaja - mensen die 10 Porsches tegelijk kopen gaan een betere prijs krijgen dan diegene die er eentje wenst te kopen.
- Minister Van Peteghem reageert, komende van een andere planeet, geschokt op het prioriteitsprincipe van Belfius.
Wat is het volgende feit om de krantenkoppen mee te vullen: Knappe mensen krijgen vaker voorstellen om model te worden - verbazing alom.
Even advocaat van de duivel spelen vanuit het standpunt van de bank:Kapitalisme is geen vrijgeleide naar "Uw rijkste klanten krijgen de beste/snelste service". Zelfs de mensen die voor prioriteit betalen kregen minder prioriteit dan mensen met veel geld / rekening van de zaak.
En ja natuurlijk moet je daar als minister tegen in gaan. Ik heb eergisteren even naar het grote gelddebat op VTM gekeken. Die uitleg van Argenta en Belfius was op het randje van de mensen recht in hun gezicht uitlachen.
Ik denk dat nog meer mensen zijn vergeten dat Belfius volledig in handen is van de overheid en daarbovenop 15 jaar geleden met het geld van die mensen die ze nu lager prioriteren gered moest worden.
Kapitalisme is geen vrijgeleide naar "Uw rijkste klanten krijgen de beste/snelste service". Zelfs de mensen die voor prioriteit betalen kregen minder prioriteit dan mensen met veel geld / rekening van de zaak.
En ja natuurlijk moet je daar als minister tegen in gaan. Ik heb eergisteren even naar het grote gelddebat op VTM gekeken. Die uitleg van Argenta en Belfius was op het randje van de mensen recht in hun gezicht uitlachen.
Staat nergens op de site dat dat zoiets kan. 
. Dat gaat meer opleveren als het zich gedraagt als een gewone bank, niet als een staatsbank.Neen, dat ze dankzij dataverzameling zien dat je meer geld hebt en daarom korting krijgt in de colruyt ONGEACHT van wat je koopt en aan de kassa mag voorkruipen. In de hoop dat je daardoor grotere volumes zal aankopen om die korting terug te verdienen.Wat is het volgende waar ze mee gaan afkomen? Dat het niet eerlijk is dat iemand die 5 pakken chips koopt in de Colruyt minder betaald per pak dan iemand die 1 pak koopt?