BeyondGaming DARK Theme gaat in beta!

1613072901868.png

Na wekenlang zwoegen en zweten van onze dappere lay-out mannen @sharpshot en @FLT (onder het toeziend oog van @Loser himself) en een eerste feedback ronde van onze crew, besloten ze dat ze er ondertussen zelf al genoeg naar getuurd hebben. Het is nu jullie beurt om er ook van te genieten! Onderaan links (op elke pagina) kan je vanaf heden de "BeyondGaming Dark" theme terugvinden.

Indien jullie er nog feedback over vinden/hebben, deponeer deze voorlopig gerust in deze thread (check aub of het al niet werd gepost) en ons "design-team" zal dit allemaal zorgvuldig opvolgen!

Een light versie zal binnenkort ook volgen, but first things first :)
 
Momenteel hebben we nog geen officiële "light" lay-out, en dat staat als prioriteit nog voor het automatisch switchen.

We hebben het alvast al bekeken, en zoiets is inderdaad """""gemakkelijk""""" mogelijk (indien wij het programmeren om te ondersteunen + de gebruiker in kwestie een browser heeft die het ondersteunt + zijn/haar OS zo ingesteld heeft).

Sowieso staat het niet superhoog op de globale prioriteitenlijst omdat van de +1k actieve dagelijkse gebruikers er maar een zéér klein percentage hier effectief gebruik van zal maken (zo goed als iedereen blijft op de default theme staan en could not care less) 🤷‍♂️
Al meer nieuws ivm het light theme?
 
Cool, ik gebruik zelf een "dark background and light text" firefox ext. en die beta komt in de buurt daarvan.
Maar de BG dark vind ik niet donker genoeg.
 
Gewoon een vraag: Kan men de mogelijkheid krijgen om, naast de 2 BeyondGaming-skins, ook te kiezen voor XenForo Dark?
Nee, dat is geen mogelijkheid:
 
Ik vind het ook een enorme achteruitgang t.o.v. de 'oude' dark theme. Geen stof tot klagen, want dat went na verloop van tijd wel en dit alles is uiteindelijk het werk van vrijwilligers.

Wel ergens jammer dat dit wekenlang zwoegen en zweten van die vrijwilligers dan voornamelijk negatieve reacties oplevert (en, vrees ik, dus ook onnodig was). Soit, binnen x aantal tijd praat niemand hier nog over :unsure:.
 
Krijg wat games.telenet-vibes van het nieuwe donkere thema. Na een dag gebruik vind ik het wel cool - al was dat blauwgrijzige nog een iets anders tintje. Enkel dat roze vloekt imo wel wat, maar bon, dat is nu eenmaal de keuze geweest van in ‘t begin.
Ben wel fan van donkere thema’s, maar de moeilijkheid ervan is vaak om leesbaarheid te garanderen. Dat is hier prima.

0k1WR4J.jpg


r1y6Pef.jpg


Snaptewadakbedoel (op dat roze streepke na)?
Dit was wel peak perfection.

Dag 3 intussen en het went alsmaar meer. XenForo wie?
 
Denk niet dat dit klopt.
Meestal laten enkel de klagers van zich horen. De tientallen (of honderden) tevreden gebruikers hoor je niet.
Dat durf ik zelfs bevestigen met objectieve cijfers. Van de ~1290 ingelogde leden die sinds het geforceerd afzetten (van de tijdelijke lay-outs) actief zijn geweest, zijn er ~50 leden "actief negatief" gaan reageren = <4%. Dat is best wel een pak minder dan ik vóór het instellen zou gegokt hebben :unsure:

Hiermee wil ik niet bedoelen dat we alles hierdoor gaan downplayen hé, alle feedback (van zowel Light als de zeven-maand-na-released Dark) wordt zorgvuldig verzameld en meegenomen naar de lay-outmannen die er hun lichten op gaan laten schijnen :)
 
Denk niet dat dit klopt.
Meestal laten enkel de klagers van zich horen. De tientallen (of honderden) tevreden gebruikers hoor je niet.

Da's zoals op social media. Degenen die niet tevreden zijn of het anders willen zien, hoor je wel.

Dat durf ik zelfs bevestigen met objectieve cijfers. Van de ~1290 ingelogde leden die sinds het geforceerd afzetten (van de tijdelijke lay-outs) actief zijn geweest, zijn er ~50 leden "actief negatief" gaan reageren = <4%. Dat is best wel een pak minder dan ik vóór het instellen zou gegokt hebben :unsure:

Hiermee wil ik niet bedoelen dat we alles hierdoor gaan downplayen hé, alle feedback (van zowel Light als de zeven-maand-na-released Dark) wordt zorgvuldig verzameld en meegenomen naar de lay-outmannen die er hun lichten op gaan laten schijnen :)

Dat is zeker ook waar, al vraag ik mij af wie van die andere 96% daarbuiten ook actief post :unsure:.

Soit, als ik dan inhoudelijk kritiek/feedback mag geven: graag donkerder. Voor het overige geen commentaar :thumb:.
 
Hiermee wil ik niet bedoelen dat we alles hierdoor gaan downplayen hé, alle feedback (van zowel Light als de zeven-maand-na-released Dark) wordt zorgvuldig verzameld en meegenomen naar de lay-outmannen die er hun lichten op gaan laten schijnen :)
Zeven maand na release? Bij mij is de Dark nu pas veranderd? Voor mij is het een pak feller geworden dan er voor, dat vind ik wel enorm jammer.
 
BG Dark is al maanden lang actief.
Met het feit dat BG Dark al zo lang actief is of een keuzemogelijkheid was, kan allemaal goed zijn. Maar ik heb als bookmarks 2 zaken, Games General en Card & Board Games.

Algemene info en dergelijke zit ik eigenlijk nooit in te lezen.

Ik heb toen in het begin die Xenforo Dark gekozen, want dat vond ik zeer aangenaam en leesbaar.

Sinds eergisteren is het dan ineens de BG Dark, omdat Xenforo is verwijderd. Dus is dit nieuw voor mij en waarschijnlijk voor vele andere ook. Dan is dat toch normaal dat er pas na maanden er een reactie op komt?

Soit, ik vind het persoonlijk niks en onduidelijk, maar ik beheer het forum niet en ken er zelf niks van, chapeau aan de mensen die er hun tijd insteken en al om dit recht te houden zodat we elke dag toch wat ons gamenieuws hebben en dergelijke.

En als dit mijn enige "ergernis" van de dag is, valt het allemaal nog goed mee me dunkt.
 
Met het feit dat BG Dark al zo lang actief is of een keuzemogelijkheid was, kan allemaal goed zijn. Maar ik heb als bookmarks 2 zaken, Games General en Card & Board Games.

Algemene info en dergelijke zit ik eigenlijk nooit in te lezen.

Ik heb toen in het begin die Xenforo Dark gekozen, want dat vond ik zeer aangenaam en leesbaar.

Sinds eergisteren is het dan ineens de BG Dark, omdat Xenforo is verwijderd. Dus is dit nieuw voor mij en waarschijnlijk voor vele andere ook. Dan is dat toch normaal dat er pas na maanden er een reactie op komt?

Soit, ik vind het persoonlijk niks en onduidelijk, maar ik beheer het forum niet en ken er zelf niks van, chapeau aan de mensen die er hun tijd insteken en al om dit recht te houden zodat we elke dag toch wat ons gamenieuws hebben en dergelijke.

En als dit mijn enige "ergernis" van de dag is, valt het allemaal nog goed mee me dunkt.
Het is ook geen probleem om nu nog met wat feedback te komen, hoor. Ook die wordt nog genoteerd en we houden er nog altijd rekening mee bij volgende aanpassingen.
 
Hier ook sinds gisteren/eergisteren plots het nieuwe BG Dark thema. Voordien Xenforo Dark naar volle tevredenheid.
Toch een minder aangename verrassing.

Zoals door meerdere aangegeven vind ik persoonlijk het dark thema helemaal niet dark. Ook vloekt de achtergrond met de witte tekst waardoor het (voor mij dan toch) heel onrustig overkomt. Misschien ook door het kleiner verschil in contract tussen die twee.

Dark mode heb ik vooral overal aanstaan om alles rustiger en minder fel te maken (minder licht) en dit is bij BG Dark helemaal niet het geval.

Wat zijn de redenen om Xenforo Dark niet gewoon als een optie te houden? Het thema was voor mij zeer aangenaam en netjes geintegreerd met het forum. Lijkt me toch een kleine moeite om dit terug te activeren als optie? Tenzij ik iets mis.
 
Lijkt me toch een kleine moeite om dit terug te activeren als optie? Tenzij ik iets mis.
Omdat zoiets na meerdere updates/upgrades van de onderliggende software na verloop van tijd altijd een clusterfuck van jewelste wordt:


Er zijn nu al heel veel custom aanpassingen gebeurd en binnenkort kom er een nieuwe major versie uit van de onderliggende software... We houden ons hart al vast en we zijn nog geen jaar bezig 😅
 
Dat durf ik zelfs bevestigen met objectieve cijfers. Van de ~1290 ingelogde leden die sinds het geforceerd afzetten (van de tijdelijke lay-outs) actief zijn geweest, zijn er ~50 leden "actief negatief" gaan reageren = <4%. Dat is best wel een pak minder dan ik vóór het instellen zou gegokt hebben

Ik ben ook een van de leden die niet de algemene info constant opvolgt en ik kreeg dus pas gisteren of eergisteren het nieuwe Dark theme te zien.
De aankondiging van het nieuwe Light theme had ik wel zien passeren rond de zelfde tijd en mijn eerste gedachte was dat dit als default gezet was voor iedereen.
MAW: Ik vind het nieuwe Dark theme ook te licht.

Normaal zou ik hier ook niet over klagen, ik heb me nu beholpen via light theme + Dark Reader, maar besloot het toch even te doen door uitgelokt te zijn door bovenstaande quote.
Tis niet omdat er niet veel mensen actief over klagen dat automatisch de meerderheid tevreden is met de wijziging.
Op mijn gsm heb ik bvb geen dark reader, dus daar zit ik nu vast aan het light theme (Want ik kan niet apart voor mijn gsm en desktop een theme kiezen). Dus 100% tevreden ben ik niet :)
 
In het begin vond ik het ook te licht, maar eigenlijk went het wel vrij snel. tis geen dark dark (denk maar aan zwart) maar licht kun je het dark theme ook niet noemen. Voor de andere dark theme weg was, had ik nog een omgeschakeld en vond ik dat dark theme te donker.
Zo zie je maar, het went.
 
Terug
Bovenaan