BeyondGaming LIGHT Theme gaat in beta!

1632137180222.png

Na maandenlang zwoegen en zweten van onze dappere lay-out mannen @sharpshot, @FLT en @Tyfius (onder het toeziend oog van @Loser himself) en een eerste feedback ronde van onze crew, besloten ze dat ze er ondertussen zelf al genoeg naar getuurd hebben. Het is nu jullie beurt om er ook van te genieten! Onderaan links (op elke pagina) kan je vanaf heden de "BeyondGaming Light" theme terugvinden.

Indien jullie er nog feedback over vinden/hebben, deponeer deze voorlopig gerust in deze thread (check aub of het al niet werd gepost) en ons "design-team" zal dit allemaal zorgvuldig opvolgen!

Eens de laatste plooien hier gladgestreken zijn, zal deze de standaard lay-out worden met "BeyondGaming Dark" lay-out als dappere side-kick. De templates met "XenForo Light" (= standaard lay-out) en "XenForo Dark (Beta)" (= de Dark Reader browser-addon versie van de Light die we ook zelf snel in elkaar hadden gebotst) zullen dan niet meer beschikbaar worden (vier templates per software update onderhouden is helaas iets teveel van het goeie).

Ondanks dat we weten dat deze beslissing bij mensen in slechte aarde zal vallen (gewoontes veranderen == chaos), mogen we toch vriendelijk vragen om de nieuwe lay-outs op zen minst een eerlijke kans te geven? Je geraakt er veel sneller aan gewend dan je eerst zou denken :)
 
Laatst bewerkt:
Wat scheelt er aan het BG Dark theme? Ik vind het wel good old TNG vibes hebben.
Ga light eens efkes proberen alhoewel ik quasi overal dark ga. Is nice :)
 
Laatst bewerkt:
Vind persoonlijk beide Dark themes niet echt super. Ik kies ver nooit voor een light theme, in BG heb ik geen andere keuze als ik dingen deftig wil kunnen zien en lezen 😅
 
Doodjammer dat het XenForo Dark theme hiervoor op de schop moet...
Aan het Beyondgaming "Dark" theme is helaas weinig dark aan. Eerder een slechte grap van nen Anderlecht supporter precies :unsure:
2nd.

De Xenforo Dark is veel beter dan de BG dark. Ik heb de BG dark een tijdje geprobeerd, maar dat "wringt" enorm. De lichte fonts icm de gebruikte achtergrondkleuren zijn zeer ongemakkelijk om naar te kijken.
 
2nd.

De Xenforo Dark is veel beter dan de BG dark. Ik heb de BG dark een tijdje geprobeerd, maar dat "wringt" enorm. De lichte fonts icm de gebruikte achtergrondkleuren zijn zeer ongemakkelijk om naar te kijken.
Bij Xenforo Dark is de achtergrondkleur nochtans donkerder. Font is zelfde.
 
Het is gewoon de combinatie van font kleur en achtergrond kleur. Zeer vervelend om naar te kijken. En zou het niet meteen "donker" noemen.
Niet dat ik je wil overtuigen, want over smaken en kleuren valt niet te twisten, maar wat jij aangeeft, is wel met opzet zo gekozen. Om het contrast niet te gigantisch te hebben tussen oa de tekst en de achtergrond, maar toch de achtergrond donker te hebben. Dat is bij de testgroep ook naar voren gekomen. Zo is de Light ook niet helwit met zwarte tekst.

De Xenforo-skins moeten ook niet op de schop om plaats te maken voor deze. Die Xenforo's waren tijdelijk en letterlijk op enkele dagen in elkaar gestoken zonder huisstijl om te voldoen aan een tijdelijke vraag op het forum.
De BG-skins zijn opgemaakt volgens de huisstijl, en kloppen tot in de puntjes (hopelijk 😬 vandaar dit topic voor jullie hulp).

Verder zijn er altijd oplossingen als je het totaal te licht/te donker vindt. Maar een skin voor elke user is onmogelijk om te onderhouden voor ons. Persoonlijk zie ik m'n peren al met twee skins, maar gelukkig zijn er mensen die er wel iets van kennen hier :D
 
Deze kleuren (in de dark) zijn toch veel aangenamer in de BG versie dan in die Xenoforo versie. Dark wilt niet zeggen om alles gewoon maar zwart te maken met licht grijze tekst. Het vraagt, in mijn ogen (pun intended), meer van de ogen om die Xenoforo dark versie te lezen dan de BG versie.

Je haalt er zo het plebs uit dat nooit op games.telenet gezeten heeft :unsure:
 
Laatst bewerkt:
Niet om plaats te maken voor deze. Die gingen sowieso weg, omdat ze maar tijdelijk waren en niks met de huisstijl te maken hebben. Dat schreef ik toch?
En er is geen mogelijkheid om een écht dark theme te krijgen (of XenForo Dark te houden)?

Paars met lichtpaarse letters (volgens StanTem zijn ze grijs, maar ze lijken dus lichtpaars door een compleet gebrek aan een deftig contrast met de achtergrond) met knalroze en lichtblauwe accenten... @Carrion mag die kleuren dan aangenamer noemen, dat is dan toch strict persoonlijk, bij mij knettert dit keihard. Ik zeg ook nergens dat dark wit op zwart moet zijn. Maar de lichtgrijze tekst op donkergrijze achtergrond is van Xenforo Dark is objectief gezien veel neutraler en heeft imo een veel beter contrast dan BG dark wat de leesbaarheid ten goede komt en veel minder vervelend is voor ogen om naar te kijken.

Alle respect voor het geleverde werk maar als het aanbrengen van een huisstijl betekent dat de leesbaarheid uit het raam gaat kan je je wel afvragen of je die huisstijl dan wel echt moet willen. Voor alle duidelijkheid, ik spreek hier zuiver over de 2 momenteel beschikbare dark themes, niet over de light varianten.
 
En er is geen mogelijkheid om een écht dark theme te krijgen (of XenForo Dark te houden)?

Paars met lichtpaarse letters (volgens StanTem zijn ze grijs, maar ze lijken dus lichtpaars door een compleet gebrek aan een deftig contrast met de achtergrond) met knalroze en lichtblauwe accenten... @Carrion mag die kleuren dan aangenamer noemen, dat is dan toch strict persoonlijk, bij mij knettert dit keihard. Ik zeg ook nergens dat dark wit op zwart moet zijn. Maar de lichtgrijze tekst op donkergrijze achtergrond is van Xenforo Dark is objectief gezien veel neutraler en heeft imo een veel beter contrast dan BG dark wat de leesbaarheid ten goede komt en veel minder vervelend is voor ogen om naar te kijken.

Alle respect voor het geleverde werk maar als het aanbrengen van een huisstijl betekent dat de leesbaarheid uit het raam gaat kan je je wel afvragen of je die huisstijl dan wel echt moet willen. Voor alle duidelijkheid, ik spreek hier zuiver over de 2 momenteel beschikbare dark themes, niet over de light varianten.

Paars? Volgens mij is er iets mis met uw scherm...
 
Ik vind het wat raar ogen dat in een artikel stijl topic als dit, de beginpost op het achtergrondgrijs wordt weergegeven ipv in een iets lichter grijs kader zoals een normale post (en zoals in de standaard xenforo). Nu in de BG dark layout is dit blijkbaar ook het geval, dus misschien een bewuste keuze, maar het lijkt wat mij betreft alsof er iets niet goed gaat.
Voor de rest geen opmerkingen.
 
Paars? Volgens mij is er iets mis met uw scherm...
Of met u ogen :sarcastic: hurhurhur. Hoe wil jij dit dan noemen? Blauw? Ik voel zo'n nutteloze appelblauwzeegroen genre discussie komen... :sop:

Laat het ons er gewoon op houden dat ik het een mottige kleur vind en dat het veel te licht is om als "dark" te bestempelen. Carrion maakt hier dan wel de opmerking dat dark niet gewoon zwart is... ik kan evengoed de opmerking maken dan dat dark niet gewoon "niet-wit" is.
 
Of gewoon iedereen een verschillende scherm kleurenkalibratie, achtergrondverlichting en/of inkijkhoek heeft. Ik heb hier 3 schermen in verschillende hoeken op zelfde pc en op elk scherm ziet het er (soms helemaal) anders uit.

Gelukkig kun je zo'n dingen wel objectief meten met tools (zoals bvb via Tanaguru Contrast Finder).

Ik had het bij de interne tests al es erdoor gejaagd, maar dit zijn nogmaals de resultaten:

BeyondGaming Dark:
bg dark.png

XenForo Dark Reader:
xf dark.PNG

Het contrast is inderdaad een stuk hoger maar werd bij sommigen van de testers ook als "te aggressief" beschouwd (wederom, afhankelijk van persoonlijke voorkeur, achtergrondverlichting, schermkalibratie, ...).

Wat ik hier vooral van onthoud, is dat we met BG Dark ook boven de 4.5 zitten en verschillende groepen die veel slimmer zijn dan ik dat zeker goed vinden :)
 
Leuk voor de fans, ik ga het wel op de BG dark houden :love:

Enige opmerking: ik zou verwachten dat de menu header ook zou aanpassen. Nu lijkt die dezelfde ongeacht de BG theme?
 
ik zou verwachten dat de menu header ook zou aanpassen. Nu lijkt die dezelfde ongeacht de BG theme?
Er werden redelijk wat combinaties uitgeprobeerd, en bij alle andere bleek het logo gewoon totaal niet goed uit te komen (ofwel te fel, ofwel te flets).

Nu in de BG dark layout is dit blijkbaar ook het geval, dus misschien een bewuste keuze, maar het lijkt wat mij betreft alsof er iets niet goed gaat.
Ik had het gisteren ook even nagevraagd, dit gaat inderdaad om een bewuste keuze.
 
Terug
Bovenaan