BeyondGaming LIGHT Theme gaat in beta!

1632137180222.png

Na maandenlang zwoegen en zweten van onze dappere lay-out mannen @sharpshot, @FLT en @Tyfius (onder het toeziend oog van @Loser himself) en een eerste feedback ronde van onze crew, besloten ze dat ze er ondertussen zelf al genoeg naar getuurd hebben. Het is nu jullie beurt om er ook van te genieten! Onderaan links (op elke pagina) kan je vanaf heden de "BeyondGaming Light" theme terugvinden.

Indien jullie er nog feedback over vinden/hebben, deponeer deze voorlopig gerust in deze thread (check aub of het al niet werd gepost) en ons "design-team" zal dit allemaal zorgvuldig opvolgen!

Eens de laatste plooien hier gladgestreken zijn, zal deze de standaard lay-out worden met "BeyondGaming Dark" lay-out als dappere side-kick. De templates met "XenForo Light" (= standaard lay-out) en "XenForo Dark (Beta)" (= de Dark Reader browser-addon versie van de Light die we ook zelf snel in elkaar hadden gebotst) zullen dan niet meer beschikbaar worden (vier templates per software update onderhouden is helaas iets teveel van het goeie).

Ondanks dat we weten dat deze beslissing bij mensen in slechte aarde zal vallen (gewoontes veranderen == chaos), mogen we toch vriendelijk vragen om de nieuwe lay-outs op zen minst een eerlijke kans te geven? Je geraakt er veel sneller aan gewend dan je eerst zou denken :)
 
Laatst bewerkt:
... zwavelzuur in hun ogen ...
Breng me niet op ideeën :unsure:

Ik wist niet eens dat er een verandering op komst was, en snap tegelijk niet waarom men issues had met de voorgaande layout/thema.
Xenforo Light was de standaardstijl van de software, Xenforo dark was gewoon een zeer snel in elkaar gebotste Xenforo Light meets Dark Reader browserplugin.
Deze twee waren enkel actief in afwachting van het ontwikkelen van onze eigen huisstijl lay-outs, en vrijwillige medewerkers met de zweep aan het werk zetten om het sneller af te werken is nu eenmaal not done volgens ons Legal team :unsure:

Het op lange termijn onderhouden van meerdere lay-outs is een gigantisch beulenwerk. Na 15 jaar TNG/9lives durfden zelfs de meest doorwinterde frontpagemannen van Telenet het niet eens meer aan om in dat gruwelbeest dat het geworden was ook maar iets te veranderen zonder dat alles compleet in elkaar stortte. In the end was ik nog de enige die het iets of wat aandurfde om per software update de changes toe te passen en dat kostte UREN werk. Tot op de laatste dag dat 9lives bestond zaten er nog steeds functionele bugs die we met meerdere mensen na weken/maanden zoeken nooit opgelost hebben gekregen. 🤷‍♂️

... 't mag gewoon allemaal wat donkerder ...
Indien het echt zo vreselijk is, BeyondGaming Light + Dark Reader browser plug-in es proberen?

1632234104438.png
 
En als het ieman zo erg stoort, pas het dan aan via een extension hé..

Ik snap dat er voor het roos & blauw van het logo gekozen wordt als zijnde huisstijl, maar ik persoonlijk vind dit ook vloeken/te hard contrasterend op dark theme. Dus ik heb die stukken via stylebot aangepast naar andere kleuren uit het thema. Voor mij opgelost en geen gezaag voor de mensen die het beheren. Voila, simpel.
Want vergeet niet, wat je zelf doet, doe je meestal beter :thumb:
 
In light mode is het imo het contrast tussen gelezen en ongelezen subforum goed genoeg. Maar in dark mode heb ik het net ietsje moeilijker om het verschil te zien. Mag wat meer contrast tussen zitten imo.

Bv. hier is er in het muziek forum een ongelezen post (staat ietsje vetter en het icoontje ernaast in het lichtblauw)
oWqnbKZ.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Indien het echt zo vreselijk is, BeyondGaming Light + Dark Reader browser plug-in es proberen?

Dat ziet er semi-acceptabel uit op het eerste zicht... alleen de browser plugins worden geblokkeerd op admin niveau hier dus dat is een non-oplossing.
Jongens, overdrijf toch eens allemaal niet zo. Sommige zitten hier precies te doen alsof @Cyberkef zwavelzuur in hun ogen zit te gieten.
Zó erg is het niet maar ik kan wel een hele lijst dingen bedenken die minder pijnlijk zijn dan dit "dark" theme. Tandenstokers in mijn ogen steken bijvoorbeeld... :unsure:
 
In light mode is het imo het contrast tussen gelezen en ongelezen subforum goed genoeg. Maar in dark mode heb ik het net ietsje moeilijker om het verschil te zien. Mag wat meer contrast tussen zitten imo.

Bv. hier is er in het muziek forum een ongelezen post (staat ietsje vetter en het icoontje ernaast in het lichtblauw)
oWqnbKZ.jpg
Dat is toch echt wel duidelijk te zien?
 
Ik vond toch ook van niet, daarom heb ik het aangepast. Gelezen fora zijn nu hier het donkerblauw (achtergrondkleur) en dan de lichtere kleur voor waar er ongelezen posts zijn. Ik vind dit een pak duidelijker, maar ieder zijn voorkeur:
2jYSXId.png
Kan je misschien korte tutorial posten hoe je aan zo'n resultaat komt? ziet er direct veel beter uit zo zonder die roze accenten. zou hier zeer geapprecieerd worden :)
 
Om ook eens even wat constructieve feedback te zetten (ziede wel @Loser ik kan ook nog iets anders dan zagen :eviltongue: )

- Ik zou de ballonnen die nu in het roze staan vervangen door het licht blauw van het logo. De reeds gelezen kan je dan een nog iets lichtere kleur of licht grijs maken. Het roze voelt op de light skin een pak feller dan op de dark skin.
- Bij quotes zou ik de naam van de user en de "said" die erachter staat ook in het donker blauw zetten. De roze lijn aan die horizontaal meeloopt met de quote kan hier wel blijven staan.
- Het donker blauw van de banner vloekt vrij hard met de rest van het thema. Ik snap de bedoeling erachter, maar het doet het forum wat "zwaar" aanvoelen. Dus eventueel hier nog wat mee experimenteren?

Voor de rest valt dat toch allemaal goed mee?

Alsook iedereen die nu zaagt over de dark skin, ik weet nog hoe 9lives in lichterlaaien stond toen de games.telenet skin verdween. Ik heb net screenshots bekeken en de dark nu lijkt toch enorm veel op het games.telenet van weleer.

Anders moeten users eens een screen posten van een website die wel een goeie darkskin heeft? Want vrij standaard maken ze die achtergrond dan bijna volledig zwart met bijna witte letters op. Dat is toch een pak irritanter om te lezen lijkt mij.

En nu ga ik terug naar mijn dark skin :unsure:
 
:drool:

Al vloekt die achtergrond wel een klein beetje :tongue:
Ik denk niet dat er vroeger witruimte zat tussen de verschillende subfora?
 
Ik was gewoon aan de default dark skin, dus het was even aanpassen toen bleek dat die verwijderd was voor de BG light en ik nu de BG dark te zien kreeg.

Nu goed, het is maar even wennen...ik kom het wel te boven...ik ben een grote jongen.
:cry:
 
Bij deze ga ik toch moeten meedelen dat de Xenforo Light en Xenforo Dark vanaf vandaag niet meer beschikbaar gaan zijn.

Ik weet dat we hier en daar wat aanhangers van Xenforo Dark hadden, maar dit past gewoon niet meer in de huisstijl en keuzes dienen nu eenmaal gemaakt te worden. Een suggestie die hier wel al gemaakt is: dark reader op BeyondGaming Light zetten.

Laat het wat wennen en ik ben er zeker van dat een van de 2 (3) opties wel te smaken zal zijn.

We gaan met borden voor uw deur komen protesteren en u elk halfuur opbellen tussen middernacht en sochtends tot Xenforo dark terug is. :unsure:

Beste alternatief dat ik tot nu toe gevonden heb is BG Light met Dark Reader addon. BG Dark is meer Light dan BG Light.
 
Kan je misschien korte tutorial posten hoe je aan zo'n resultaat komt? ziet er direct veel beter uit zo zonder die roze accenten. zou hier zeer geapprecieerd worden :)
Sure. Zal wel heel kort zijn :p
  1. Men download een externsion om CSS te kunnen aanpassen. Ik gebruik Stylebot: https://stylebot.dev/
  2. (in Chrome, want dat gebruik ik) Je rechterklikt op iets wat je wilt wijzigen en kiest inspect. Rechts zoek je het stukje dat je wilt wijzigen (je ziet vrij direct waar de roze kleur zit ;) ); hier bijvoorbeeld de badge bij Streams & Events:
    OugafjN.png
  3. Je kopiëert het stukje CSS dat je wilt aanpassen, plakt het in je extension & wijzigt het:
    Code:
    .badge.badge--highlighted, .badgeContainer.badgeContainer--highlighted:after {
        color: #0f1d33;
        background: #cedaee;
    }
  4. Rinse & Repeat.
Als je al mijn wijzigingen gewoon wilt (als basis om op verder te bouwen bv.), dit zijn ze:
Code:
span.badge.badge--highlighted {
  background-color: #0f1d33;
}

.button.button--cta, a.button.button--cta {
    color: #cedaee;
    background: #0f1d33;
    border-color: #0f1d33;
}

.block-filterBar {
    border-bottom: 1px solid #0f1d33;
}

.structItem.is-unread .structItem-title a:not(.labelLink):after {
    background: #0f1d33;
    color: #cedaee;
}

.userBanner.userBanner--skyBlue, .label.label--skyBlue {
    color: #cedaee;
    border-color: #0f1d33;
}

.node--unread .node-icon i:before {
    color: #cedaee;
}

.node-icon i:before {
    color: #0f1d33;
}

.subNodeLink.subNodeLink--unread:before, .subNodeLink.subNodeLink--unread .subNodeLink-icon {
    color: #cedaee;
}

.subNodeLink-icon {
    color: #0f1d33;
}

.block-header {
    border-bottom: 1px solid #0f1d33;
}

.pageNav-page--current {
  color: #cedaee;
}

.message-expandLink a {
  color: #cedaee;
}

.bbCodeBlock {
  border-left: 3px solid #0f1d33;
}

.fr-view blockquote {
    border-left: 3px solid #0f1d33;
}

.bbWrapper a, .blockStatus a {
  color: #cedaee;
  text-decoration: underline;
  font-weight: 700;
  font-style: normal;
}

.message-cell.message-cell--alert {
    color: #0f1d33;
    background: #cedaee;
}

.message-cell.message-cell--alert a {
  color: #0f1d33;
  text-decoration: underline;
  font-weight: 700;
  font-style: normal;
}

.tabs--standalone .tabs-tab.is-active {
    border-color: #cedaee;
}

.block-tabHeader .tabs-tab.is-active {
    border-color: #cedaee;
}

.message-newIndicator, a.message-newIndicator {
    color: #cedaee;
    background: #0f1d33;
}

.badge.badge--highlighted, .badgeContainer.badgeContainer--highlighted:after {
    color: #0f1d33;
    background: #cedaee;
}

header.p-header {
  display: none;
 
}

div.p-footer-copyright {
  display: none;
}

div.socialfooter_links {
  display: none;
}

Kan zijn dat ik nog stukjes roze vergeten ben, dat zijn alle dingen die ik tegengekomen ben en wou wijzigen.
 
Bij deze ga ik toch moeten meedelen dat de Xenforo Light en Xenforo Dark vanaf vandaag niet meer beschikbaar gaan zijn.

Ik weet dat we hier en daar wat aanhangers van Xenforo Dark hadden, maar dit past gewoon niet meer in de huisstijl en keuzes dienen nu eenmaal gemaakt te worden. Een suggestie die hier wel al gemaakt is: dark reader op BeyondGaming Light zetten.

Laat het wat wennen en ik ben er zeker van dat een van de 2 (3) opties wel te smaken zal zijn.
😡 😡 😡

Kunt ge dan Tapatalk ondersteuning eindelijk toevoegen?

Want dit mottig blauw roos is echt verschrikkelijk.

Is het nu echt zo moeilijk om 4 skins te hebben? Komaan zeg...
 
Terug
Bovenaan