Herman De Croo
Well-known member
Een apart topic voor alles van bestelwagens en camionettes!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
1) rijdt ge veel rond de kerktoren of maakt ge veel autostrade km's. Veel start en stoppen is nefast voor een diesel.1. naft vs diesel: wat zijn de voor- en nadelen bij camionettes?
2. Wat is het verschil tussen de Renault Kangoo en Mercedes Citan in de praktijk? (technisch zijn het dezelfde wagens). Waarom zou je voor de ster kiezen vs de Renault?
Wat is het verschil tussen een bestelwagen en een camionet?Een apart topic voor alles van bestelwagens en camionettes!
Een bestelwagen heeft een laadruimte vanachter en een camionet heeft plaats voor veel spullen vanachter.Wat is het verschil tussen een bestelwagen en een camionet?
Misschien vind je het model bij het ene merk net iets mooier? Of is de dealer dichterbij, heb je al een relatie met die garage van eerdere aankopen, garantie enz. Citroën/Peugeot/Fiat/Opel/Toyota delen ook 99% hetzelfde model.2. Wat is het verschil tussen de Renault Kangoo en Mercedes Citan in de praktijk? (technisch zijn het dezelfde wagens). Waarom zou je voor de ster kiezen vs de Renault?
De taalgrens?Wat is het verschil tussen een bestelwagen en een camionet?
Binnen x aantal jaar ga je dan ook geen crafter meer kunnen kopen maar zal je enkel nog bij MAN terecht kunnen.Misschien vind je het model bij het ene merk net iets mooier? Of is de dealer dichterbij, heb je al een relatie met die garage van eerdere aankopen, garantie enz. Citroën/Peugeot/Fiat/Opel/Toyota delen ook 99% hetzelfde model.
Als ik vraag aan professionelen waarom ze een duurdere MAN TGE kopen ipv een 99% dezelfde VW Crafter:
“We hebben al een MAN vrachtwagen of bij Vw zijn de techniekers om 17 uur naar huis, MAN geeft een 24uurs service” hoor ik het vaakst.
Ik vraag het anders wel eens in het pc's en computers topic.De taalgrens?
Die 24u service is echt top bij MAN , kunnen andere merken nog van leren.Misschien vind je het model bij het ene merk net iets mooier? Of is de dealer dichterbij, heb je al een relatie met die garage van eerdere aankopen, garantie enz. Citroën/Peugeot/Fiat/Opel/Toyota delen ook 99% hetzelfde model.
Als ik vraag aan professionelen waarom ze een duurdere MAN TGE kopen ipv een 99% dezelfde VW Crafter:
“We hebben al een MAN vrachtwagen of bij Vw zijn de techniekers om 17 uur naar huis, MAN geeft een 24uurs service” hoor ik het vaakst.
Hou er rekening mee dat het een bestelwagen is en in der meerderheid wordt daar niet echt voorzichtig mee om gesprongen.Aan het denken om een goedkope partner of gelijkaardig iets te kopen. Liefst zo goedkoop mogelijk. Benzine of diesel maakt niet echt uit. Zijn er zaken om rekening mee te houden? Meeste hebben meer dan 150.000 km
Waarom kijk je niet voor een Ford transit courier/courrier? (Weet de schrijfwijze niet), maar dat zit in hetzelfde segment van formaat.Vandaag binnengestapt bij een grote Mercedesdealer. 5 minuten later stond ik al terug buiten, alle Citans zijn uitverkocht, en ze konden geen offertes of prijzen opgeven voor 2024. Vreemde toestanden op de automarkt.
Toevallig vandaag een collega gehoord die bij Ford was gaan zien voor een bestelwagen, en daar hetzelfde verhaal: geen offertes meer dit jaar.Waarom kijk je niet voor een Ford transit courier/courrier? (Weet de schrijfwijze niet), maar dat zit in hetzelfde segment van formaat.
Zelf heb ik een Custom, zeer tevreden van, dubbele cabine en lichte vracht. Ideaal voor bijberoep en vrije tijd, 130pk diesel, geen raket, maar wel vlot 130 op de route de soleil. Volgeladen.
Benzine voor een camionette, wordt dat zelf verkocht? Verbruik van minstens 2l/100 meer , plus duurdere prijs aan de pomp. Zelf die start/stop mensen rijden diesel hoor, na 5 jaar doen ze die weg voor een zeer hoge prijs. Camionette houdt altijd vrij goed zijn waarde.
Benzine in bestelwagens is inderdaad lastig te vinden. Zijn maar een paar opties in de grotere modellen Transporter, fiat ducato, Iveco Daily en die zijn zeldzaam.Waarom kijk je niet voor een Ford transit courier/courrier? (Weet de schrijfwijze niet), maar dat zit in hetzelfde segment van formaat.
Zelf heb ik een Custom, zeer tevreden van, dubbele cabine en lichte vracht. Ideaal voor bijberoep en vrije tijd, 130pk diesel, geen raket, maar wel vlot 130 op de route de soleil. Volgeladen.
Benzine voor een camionette, wordt dat zelf verkocht? Verbruik van minstens 2l/100 meer , plus duurdere prijs aan de pomp. Zelf die start/stop mensen rijden diesel hoor, na 5 jaar doen ze die weg voor een zeer hoge prijs. Camionette houdt altijd vrij goed zijn waarde.