Vond ons echt niet goed gisteren, toch onze zwakste match dit jaar denk ik? zal er misschien wel ergens ene vergeten. Zal wel door zenuwen geweest zijn maar toch hoop je toch een beetje op een grote score, het niveauverschil is gelukkig zo groot dat het zelfs zo lukte en eigenlijk nooit spannend had mogen worden.
Nuja, match was al wat verpest door wat zever aan de ingangspoortjes. Wij moesten binnen via de poortjes "Charlotte 2" op het einde van onze club-zone vlak tegen waar politie stond opgesteld met hun waterkanon en agenten. Toen we daar aankwamen stonden we op een meter of 5-8 van de ingang. Heeft zeker een half uur-3 kwartier geduurd tegen dat we binnen waren, ging geen beetje vooruit. Dan moeten onze 'echte' fans de politie wat gaan uitdagen en rookbommen onder hun wagens gooien, want dat hoort erbij. De politie vind het dan een goed idee of zich ook eens te amuseren. Gebruikten die het waterkanon (kort weliswaar) en 2 keer een of ander gas, kon mijn ogen niet open houden, adem wat proberen inhouden want was enorm bedwelmend. Dit dus in de buurt/vlak aan die ingang dus waar iedereen, inclusief kinderen gewoon braaf stond aan te schuiven. Een paar kinderen (gelukkig waren er eigenlijk niet veel) echt compleet in paniek en aan het wenen. Onmogelijk om te zien waar ze eigenlijk op mikten of wat er gebeurde. Ik ben wel niet zeker of het de politie was met dat gas, maar kan me niet inbeelden dat je daar aan raakt?
Zoiets heb ik in geen enkele buitenlandse uitmatch mee gemaakt, hier kan dat weer ... Ik weet ook dat als die hooligangs niets doen, er geen tegenreactie zal komen, maar zo'n middelen inzetten op die plek, echt nee. Pak hooligans en uitdagers toch gewoon eens op. Ik vraag me ook af waarom ze zo zichtbaar staan, dat werkt als een rode lap op sommigen. Dat soort 'voetbalfans' is toch echt gewoon middeleeuws, en het lijkt alleen maar erger te worden hier in Belgie. De helft ook strontzat, help niet als je daar met supportersbussen 5 uur op voorhand al bent ...
Niets van fouillering gehad btw. Eens binnen was sfeer wel heerlijk, heel leuk om een stadion zo half-half te zien. Maar dat podium mogen ze toch ook richting supporters zetten. Moeten ze beginnen juichen voor een half lege tribune.