Beker van België 2024-2025

Idd. Snap echt niet dat zoveel supporters zich nu verschuilen achter die mogelijke handsbal.
Het spel mag dan wel beter geweest zijn. Tot de 80 ste minuut ofzo heeft Jackers weinig moeten doen hè.

Coucke weer zijn jaarlijkse debiele instagram post gedaan. Ja Marc, alsof we hier 2 penalties hadden moeten krijgen, over die 2de is toch geen enkele twijfel.

En ons ander groot licht dan maar een paar keer verkondigd dat we op de terugweg zijn.

De volle maand geleden hadden we zelfs geen schot op doel, in een seizoen met TWEE trainerswissels. Maar ja hoor Wouter, deze 1ne match bewijst wat je zo goed bezig bent.
Ik vond ons zelf niet zo goed jutgla was weer zijn oude zelve blijven lopen met de bal en teveel willen forceren. En waarom we ons middenveld wisselen kwartier voor tijd snap ik toch niet

Ik vond ons zelf niet zo goed jutgla was weer zijn oude zelve blijven lopen met de bal en teveel willen forceren. En waarom we ons middenveld wisselen kwartier voor tijd snap ik toch niet

dat was een heel arrogante wissel die makkelijk afgestraft had kunnen worden.

Over het algemeen merk je toch dat Club op zijn tandvlees zit. Gelukkig was de tegenstander niet van die aard dat het voluit moest gaan.

Anderlecht mist natuurlijk gewoon kwaliteit in de ploeg. Die verdediging is (ver) ondermaats. Het middenveld Hazard-LDD-Verschaeren wordt volledig overklast. Wat zo'n Maamar in de basis van Anderlecht doet is al helemaal een raadsel. De enige speler die wat niveau kan halen (Dolberg) die wordt van de hele match niet betrokken in het spel.

Nee, ik zie weinig reden tot juichen voor Anderlecht. Ik vrees dat er nog wel een aantal jaren in de woestijn gaan volgen. Je kan ook niet echt zeggen dat er structureel gewerkt wordt en beterschap in zicht is. In tegendeel zelfs, waar Anderlecht vroeger altijd kon teren op Neerpede lijkt dit nu ook een eindig verhaal te zijn.

Idd. Snap echt niet dat zoveel supporters zich nu verschuilen achter die mogelijke handsbal.
Het spel mag dan wel beter geweest zijn. Tot de 80 ste minuut ofzo heeft Jackers weinig moeten doen hè.

Coucke weer zijn jaarlijkse debiele instagram post gedaan. Ja Marc, alsof we hier 2 penalties hadden moeten krijgen, over die 2de is toch geen enkele twijfel.

En ons ander groot licht dan maar een paar keer verkondigd dat we op de terugweg zijn.

De volle maand geleden hadden we zelfs geen schot op doel, in een seizoen met TWEE trainerswissels. Maar ja hoor Wouter, deze 1ne match bewijst wat je zo goed bezig bent.
Toch geweldige ironie dat Anderlecht opnieuw een bekerfinale verliest op de dag dat Kompany de Bundesliga pakt. :biglaugh:

En waarom we ons middenveld wisselen kwartier voor tijd snap ik toch niet
Vanaken sukkelt nog steeds licht met die blessure en belangrijke match op Genk komt eraan dus ik snap die wissels wel.
Onze kern is ook groot en je wil de bankzitters toch ook wel mee betrekken in deze beker, ik snap die wissels echt wel eigenlijk. Vooral omdat we in het spel toch duidelijk de betere waren van rsca.

Vanaken sukkelt nog steeds licht met die blessure en belangrijke match op Genk komt eraan dus ik snap die wissels wel.
Onze kern is ook groot en je wil de bankzitters toch ook wel mee betrekken in deze beker, ik snap die wissels echt wel eigenlijk. Vooral omdat we in het spel toch duidelijk de betere waren van rsca.
Snap ik wel maar die 15 min gingen het verschil ni maken. Ik zou het ni gedaan hebben.

Vintage Club (van de laatste jaren) om Anderlecht nog bijna te laten terugkomen. Heb gekeken tot minuut 83 en moest dan weg. Weer nagelbijten in de auto in de slotminuten... Club was beter gisteren en had ook meer goede kansen. Hands van Hans gaan ze soms wel penalty voor geven, maar zou van mij in principe geen penalty mogen zijn op grond van voetbalfilosofie (en wie weet heeft de duwfout meegespeeld in de beslissing...).

Kunnen eigenlijk niet zo vaak een match makkelijk winnen, tegen eender wie (behalve tegen Gent laatst, maar ook in die 2e match komen ze volledig tegen de gang van het spel in eerst op achterstand).

Ze scoren dan wel veel in absolute termen, maar dat hadden er dus best meer kunnen zijn in veel matchen. Qua xG verzilvering scoren ze niet zo hoog denk ik.

Middenveld wel volledig opgegeven na die wissel vond ik - en dat zag je ook, Anderlecht kwam nog gevaarlijk dichtbij terwijl voor die wissels eigenlijk amper iets konden uitrichten.

Ergste is dat er al penalty's zijn gegeven op grote toernooien voor veel minder. Zelfs onbedoeld hands.
Is geen factor hier als de bal kwam van het andere team. Ik snap de pro en contra van de regel, minder gedoe en makkelijker om consequent te zijn maar ook al veel penalties gezien die je eigenlijk niet moet geven.

Er staat niets van "onbedoeld" hands.

Er staat dat de bal van een ploegmaat komt: "Er is geen sprake van een overtreding met betrekking tot hands als een speler wordt geraakt op de hand of arm door een bal die van een teamgenoot komt, tenzij die bal direct in het doel gaat of er onmiddellijk gescoord wordt".

In ieder geval zou de regel zo moeten zijn dat dit NOOIT hands mag zijn. Het is overduidelijk per ongeluk en lijkt er ook niet zoveel voordeel uit te halen. Weg met hockey toestanden in het voetbal.

Ik keek overigens net nog eens de ruime samenvatting.

Ondanks dat Anderlecht (onverwacht) niet zoveel onderlag in het spel (op de eerste 25 minuten na dan), kregen ze toch echt véél minder goede kansen. Eigenlijk nauwelijks een kans gehad op de vrije trap van Dendoncker en de scrimmage voor de goal met Hazard die over de achterlijn loopt na; tot dat De Cuyper dan besluit tot 2x toe in één fase te gaan stuntelen. Gewoon een zeer verdiende overwinning voor Club. Jutgla en Tzolis moesten bv. allebei zeker scoren dus score had eigenlijk al minstens 3-0 moeten zijn waardoor de spanning in het slot had vermeden kunnen worden.

Absoluut hulde trouwens voor beide spitsengoals van Vermant. Klasse. Heerlijke voorzetten van Siquet en Tzolis ook.

Wtf zie net de beelden van de hooligans in die doe het zelf zaak in Molenbeek. Zieke geesten. Hopelijk genoeg camera materiaal om die randdebielen te vervolgen.

Zien of de bond dit ook nog gaat bevestigen, maar ik vermoed dat het de ‘bestolen’ geklaagzang niet zal veranderen.
Het probleem zit er in het feit dat deze zaken niet consequent worden behandeld. Er zijn al veel van deze fases geweest waar de bal gewoon op de stip ging. Nu is het gevoel eerder dat bij sommige ploegen dit nooit wordt gefloten en tegen andere ploegen wel.

Aan de kant van Anderlecht ( niet mezelf trouwens) is er al heel veel frustratie dat een scheidsrechter die woont in Brugge telkens de affiche tussen Anderlecht en Club Brugge mag leiden.

Het probleem zit er in het feit dat deze zaken niet consequent worden behandeld. Er zijn al veel van deze fases geweest waar de bal gewoon op de stip ging. Nu is het gevoel eerder dat bij sommige ploegen dit nooit wordt gefloten en tegen andere ploegen wel.

Aan de kant van Anderlecht ( niet mezelf trouwens) is er al heel veel frustratie dat een scheidsrechter die woont in Brugge telkens de affiche tussen Anderlecht en Club Brugge mag leiden.
Je hebt nog steeds twee ploegen in Brugge :unsure:

Maar dat is geen argument om te doen alsof het een foute beslissing was of dat Club hier voordeel uit haalt en het omgekocht is...

Maar dat is geen argument om te doen alsof het een foute beslissing was of dat Club hier voordeel uit haalt en het omgekocht is...
Ik heb nooit gezegd dat het omgekocht is. Ik heb alleen gezegd dat Club daar ontsnapt is, omdat deze fase soms ook wordt gefloten.

Ik heb nooit gezegd dat het omgekocht is. Ik heb alleen gezegd dat Club daar ontsnapt is, omdat deze fase soms ook wordt gefloten.
Dat vind ik toch wel heel vreemd statement, kan je bij alle fases zeggen waar een scheids ooit fout was dat een ploeg ontsnapt "want soms ...". Club is aan niet ontsnapt want het is geen penalty, zo simpel is het toch?

Terug
Bovenaan