Beker van België 2020-2021

Status
Niet open voor verdere reacties.

Penaltyfase 1 lijkt mij weinig voor een strafschop, fase vanaf 1:19 lijkt mij gewoon rood voor Cercle (niet gegeven), strafschop twee is ook vrij tot zeer discutabel (op 4:16). Zo verliest ge dus een wedstrijd tegen Cercle. :)
Bwa, ben het toch niet volledig eens deze keer hoor puni:

- Bij die eerste penaltyfase is er toch een vrij duidelijke haak beweging van de verdediger. Hij raakt hem en is in de verste verte niet in de buurt van de bal. En aangezien er werkelijk geen enkele speler van OHL gaat reclameren bij de scheids zullen ze zelf ook wel doorgehad hebben dat het een strafschop was.

- Die fase op 1:19 vind ik al een moeilijkere om over te oordelen omdat je geen echte close up hebt. Mij lijkt het dat hij vrij makkelijk gaat liggen, maar laten we stellen dat je daar nog altijd een fout kan fluiten. Maar dan is dat, indien fout, hoogstens geel maar zeker geen rood. De spits is niet alleen door op de keeper, allé in mijn ogen wordt er geen zuivere doelkans ontnomen.

- De laatste penalty heb je gelijk, het is wel een fout want ook hier heeft de verdediger enkel man en geen bal mee. Maar de fout lijkt me wel vrij duidelijk buiten de 16 te gebeuren.
 
Laatst bewerkt:
Bwa, ben het toch niet volledig eens deze keer hoor puni:

- Bij die eerste penaltyfase is er toch een vrij duidelijke haak beweging van de verdediger. Hij raakt hem en is in de verste verte niet in de buurt van de bal. En aangezien er werkelijk geen enkele speler van OHL gaat reclameren bij de scheids zullen ze zelf ook wel doorgehad hebben dat het een strafschop was.

- Die fase op 1:19 vind ik al een moeilijkere om over te oordelen omdat je geen echte close up hebt. Mij lijkt het dat hij vrij makkelijk gaat liggen, maar laten we stellen dat je daar nog altijd een fout kan fluiten. Maar dan is dat, indien fout, hoogstens geel maar zeker geen rood. De spits is niet alleen door op de keeper, allé in mijn ogen wordt er geen zuivere doelkans ontnomen.

- De laatste penalty heb je gelijk, het is wel een fout want ook hier heeft de verdediger enkel man en geen bal mee. Maar de fout lijkt me wel vrij duidelijk buiten de 16 te gebeuren.
die fase op 1:19 is gewoon rood, speler is alleen weg en wordt weliswaar licht aan de schouder/arm getrokken
 
die fase op 1:19 is gewoon rood, speler is alleen weg en wordt weliswaar licht aan de schouder/arm getrokken
Hij is idd gewoon weg, curve van de bal gaat ook gewoon richting doel dus als hij hem kan meenemen is hij door. Als dat in een wedstrijd van Brugge of Anderlecht gebeurt (idem met die strafschoppen trouwens), staan hier drie pagina's vol. :p
 
Hij is idd gewoon weg, curve van de bal gaat ook gewoon richting doel dus als hij hem kan meenemen is hij door. Als dat in een wedstrijd van Brugge of Anderlecht gebeurt (idem met die strafschoppen trouwens), staan hier drie pagina's vol. :p
Inderdaad, toen met OHL-RSCA was het de schuld van Nmecha dat hij niet ging liggen na dergelijke trekfout. En de verdediger dus geen (2e) geel kreeg.

Nu doet die van OHL het perfect door te gaan liggen, dan mag je toch fout + kaart verwachten. (in mijn opinie gele kaart en geen rood omdat de bal nog niet onder controle was op moment van de fout)
 
Eerste penalty wel terecht. Tweede vond ik ook te licht gegeven.

Doorgebroken speler: moest inderdaad rood zijn.

Rode kaart voor duwtje van Marcelin was dan weer overdreven.

Cercle speelde trouwens ook niet met een volledige a-ploeg. Met de inbreng van Koshi en Dekuyper in de tweede helft stonden er opeens 8 Belgen op het veld.
 
Cercle Brugge toch al twee eersteklassers uitgeschakeld.

Deman, leuke speler. Hopelijk krijgt hij wat meer kansen onder Vanderhaeghe.
 
Bridges boys! Hoe ligt den akker er bij na de match van gisteren?
148928909_10159308625023254_9131084906122109501_n.jpg

Zoals sheldon al aanhaalde
 
  • Leuk
Waarderingen: DBK
Kgok dat Lang niet gaat starten bij ons. Eerder Chong/Okereke en CDK.
Voor de rest redelijk typeploeg vermoed ik.
 
ik denk dat Horvath, Balanta,CDK, Mitrovic, Badji en mss Sobol wel zullen spelen
Als de beker een doel is, lijkt me dat toch wel gokken, niet?
Dat je dat in een eventuele volgende ronde doet, die over 2 matchen gaat (dacht ik?) oke, maar tegen Antwerp hmmm.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan