Beker van België 2020-2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat we tegen een 3de klasser die in maanden geen match heeft gespeeld en enkel maar terug beginnen trainen is als voorbereiding op deze match niet met onze basiself starten, daar kan ik perfect inkomen. Maar om nu al te zeggen van de beker volledig te laten schieten vind ik toch wat ambitieloos.

Het zijn nog 6 matchen (waarvan al minstens 1 match veel basisspelers rust krijgen), finale inclusief. En er zijn 4 matchen minder in de playoffs.
Dus dat maakt voor een groot stuk van de spelers infeite 2 extra matchen tov een seizoen zonder bekerfinale en voor anderen zelfs maar 1 match extra.

Als het bestuur, de trainer en de spelers even ambitieus zijn als ze zeggen te zijn, dan moogt ge die ambities toch wel kracht bijzetten door op 3 fronten te strijden.
 
Dat we tegen een 3de klasser die in maanden geen match heeft gespeeld en enkel maar terug beginnen trainen is als voorbereiding op deze match niet met onze basiself starten, daar kan ik perfect inkomen. Maar om nu al te zeggen van de beker volledig te laten schieten vind ik toch wat ambitieloos.

Het zijn nog 6 matchen (waarvan al minstens 1 match veel basisspelers rust krijgen), finale inclusief. En er zijn 4 matchen minder in de playoffs.
Dus dat maakt voor een groot stuk van de spelers infeite 2 extra matchen tov een seizoen zonder bekerfinale en voor anderen zelfs maar 1 match extra.

Als het bestuur, de trainer en de spelers even ambitieus zijn als ze zeggen te zijn, dan moogt ge die ambities toch wel kracht bijzetten door op 3 fronten te strijden.
again, het gaat over prioriteiten: Titel > EL > beker

Niemand spreekt over het laten vallen van de beker, maar ik vind het wel de uitgelezen opportuniteit om ons "B"-elftal ook de kans te geven te tonen wat ze waard zijn en competitieritme op te doen.

Helemaal ander verhaal bij pakweg Gent of rsca waar Europees voetbal via competitie moeilijk gaat worden en de beker de snelste weg naar Europa is.
 
EIgenlijk kan het wel een leuke beker worden, niemand buiten Club (ik vermoed dat we sowieso top 2 gaan eindigen) is zeker van een ticket voor de CL. Je kan beter de beker winnen dan derde eindigen aangezien je vanaf plaats 3 in de conference league moet spelen?
 
We staan weer fantastisch te verdedigen blijkbaar, en aanvallend is het ook moeilijk. Nuja, geen Mercier, Henry, Vlietinck,... Dat scheelt wel.
 
Dan denk je een gemakkelijke avond te beleven na de 1-0, scoren die mannen nog ook.
Edit: en nu wordt het net 2-1 :p
 
lol, we liggen eruit tegen een ploeg die amper wedstrijden speelde dit seizoen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan