Beker van België 2020-2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
En dat mag ik dan niet arrogant vinden?
Als ik zou zeggen dat we die winnen met onze B-ploeg, dan mag je dat

ik ben echter 1 van die Club supps die nog een trauma heeft vh seizoen toen we de titel kwijtspeelden in de playoffs door de vele Europese matchen , ik heb dus liever dat Club zich focust op de titel en de beker met de reserven speelt, ik zie niet in wat daar arrogant aan is? Mss te weinig ambitieus naar je zin, maar arrogant??
 
Als ge als rijkste club van de competitie al moeite hebt met vier extra matchen... Dan is er toch een ander probleem.

In ons kampioenenjaar waren we kampioen geworden met 57 wedstrijden in de benen. Eerst achtervolger Brugge had er maar 50...

Maar ja, die vier wedstrijdjes gaan echt het verschil maken. Realisme, realisme... Angsthazen ja
Klopt, maar hier "vergeten" we wel ff te vermelden dat jullie in de kwartfinale, op 19/dec uit de beker lagen. Dus na Nieuwjaar geen beker meer + langere winterstop dan nu (die quasi geen was).
En Europees lagen jullie er ook direct uit (na Nieuwjaar).

Maar ja, uiteraard is dat hetzelde als in dit seizoen 🤨

Opnieuw helemaal niets met arrogantie te maken, maar de titel levert miljoenen op, de beker in vergelijking niets. Dat mag je als eens realistisch bekijken me dunkt.
Tuurlijk wil ik ook de beker winnen, maar als dit ten koste van de titel gaat, no way. En op het einde kan je ook met "niets" staan, dat klopt en dan ga ik vloeken, maar niet omdat we niet voor de beker gegaan zijn wrs, wel omdat we goed verkloot hebben op één of andere manier.
 
Tegen Brakel kan imo perfect met u B-ploeg aantreden zodat u sterkhouders een match kunnen rusten. Tis tegen een 3e klasser die al maanden geen match meer gespeeld heeft, dat moet toch echt wel lukken he? Neem een paar sterkhouders mee op de bank voor als het niet zou lukken en klaar toch?
Ik ken de kalender nu niet vanbuiten maar speel je niet eerst tegen Kiev voor je de volgende ronde speelt? Als je dan Europees doorgaat kan je nog kijken om die beker op te offeren maar als je eruit gaat kan je nog voor de Belgische dubbel gaan.

Club zit in een luxepositie he... Tis trouwens ook niet alsof die playoffs nog effectief spannend gaan worden he? Je staat gvd nu al 12 punten los en àl u tegenstanders zijn aan het knoeien dus tegen dat ze goed en wel beginnen kunnen dat er 18 zijn ofzo.
 
Beker laten schieten is allemaal goed en wel tot ge er in de EL toch gewoon uitvliegt. Dan staat ge daar schoon. :)
 
Waar sta je dan? "fris" om vol voor de titel te gaan ja.

Ik zeg ook niet dat je het tegen brakel moet laten schieten, wel met b-ploeg sowieso.

@Sond je moet nu ook niet doen alsof Club al bijna kampioen is, dát zou pas arrogant zijn.
 
Zo een bekerfinale is toch echt leuk ( met supporters natuurlijk ). Wat een sfeer moet dat niet geweest zijn deze zomer met een vol stadion :love:

Die finale tegen rsca in 2015 1 van mijn beste herinneringen :cool:
 
@Sond je moet nu ook niet doen alsof Club al bijna kampioen is, dát zou pas arrogant zijn.
Ik bedoelde eerder dat indien de voorsprong van Club die 12 (ondertussen zelfs 14) punten blijft de playoffs quasi gespeeld zijn. Je mag ook niet vergeten dat er maar 6 matchen gespeeld worden (denk ik toch?) deze playoffs he. En dan is 7/8 punten ophalen plots wel iets moeilijker dan als je daar 10 matchen voor krijgt.
In de reguliere competitie kan je natuurlijk nog wat steken laten vallen (en daar tellen de punten dubbel uiteindelijk) vandaar dat het niet meer dan logisch is dat je tegen Brakel met een B-ploeg zou spelen.
Maar je kan niet ontkennen dat je ondertussen in een luxe positie zit he :)

Daarna gewoon match per match afwachten om te zien waar je nog mee doet en hoe belangrijk dat nog is dat die match perse gewonnen wordt.
 
Union speelt met een halve B-ploeg en ondanks een rode kaart wint het alsnog met 2-1 van Moeskroen na het inbrengen van haar toppers (Nielsen, Vanzeir, Fixelles).
Echt benieuwd of die hun ploeg deze zomer bij mekaar gaan kunnen houden.
 
Spijtig genoeg voor hun kwamen ze vorig jaar superieure teams tegen zoals OHL en Beerschot :cool:
Uiteraard. :p

Maar puur voetballend gezien toch veruit de beste ploeg in 1B. Alleen te weinig rendement de voorbije seizoenen, ook nooit echt een goalgetter voorin gehad. Tot nu met Vanzeir. :)
 
Uiteraard. :p

Maar puur voetballend gezien toch veruit de beste ploeg in 1B. Alleen te weinig rendement de voorbije seizoenen, ook nooit echt een goalgetter voorin gehad. Tot nu met Vanzeir. :)

Hij is natuurlijk dankzij ons zo goed geworden :p
Mag altijd terugkeren bij ons, meeste supporters hebben ook niets dan positief over hem te melden.

Maar de speler van USG die het meest welkom is, is die Nielsen. Als die volgend jaar niet spectaculair inzakt, zou die een Mercier/Holzhauer'ke kunnen doen.
 
Uiteraard. :p

Maar puur voetballend gezien toch veruit de beste ploeg in 1B. Alleen te weinig rendement de voorbije seizoenen, ook nooit echt een goalgetter voorin gehad. Tot nu met Vanzeir. :)
Puur voetballend zijn Seraing en Lommel meestal wel leuker om naar te kijken hoor. Dat Union veruit de beste ploeg is in 1B is wel zeker. ;) Ze zijn minder frivool dan de vorige jaren. Maar onder Mazzu meer prestatie gericht gaan voetballen. En Nielsen, Vanzeir en Fixelles zijn echt wel toppers ja.

Wij zijn vandaag onszelf vergeten belonen tegen Kortrijk. Het beste van het spel en de beste kansen voor Lommel. Met onze topschutter Ugalde (quarantaine) erbij was het zeker anders gelopen vandaag, want zijn vervanger (Kadiri) is gewoon een drama. En hij was vandaag in zijn ééntje het verschil tussen winst of verlies.
 
Puur voetballend zijn Seraing en Lommel meestal wel leuker om naar te kijken hoor. Dat Union veruit de beste ploeg is in 1B is wel zeker. ;) Ze zijn minder frivool dan de vorige jaren. Maar onder Mazzu meer prestatie gericht gaan voetballen. En Nielsen, Vanzeir en Fixelles zijn echt wel toppers ja.

Wij zijn vandaag onszelf vergeten belonen tegen Kortrijk. Het beste van het spel en de beste kansen voor Lommel. Met onze topschutter Ugalde (quarantaine) erbij was het zeker anders gelopen vandaag, want zijn vervanger (Kadiri) is gewoon een drama. En hij was vandaag in zijn ééntje het verschil tussen winst of verlies.
Dit seizoen kan ik het zo niet zeggen uiteraard (uit het oog, uit het hart :p) maar vorige jaren was Union toch veruit een van de meest entertainende en goed voetballende ploegen in 1B.
 
Het is in ieder geval een van de mooiste clubs van het land. Het zou echt leuk zijn moest deze traditieclub 1A geraken. Een ploeg met een geschiedenis 😍
 
Voor zij die de Beker willen bekijken:
Op Canvas kun je de match Luik-Anderlecht live volgen vanaf 21 uur. Die match kun je op de website/app ook met livestream bekijken.
Ook de collega's zenden een wedstrijd uit: Club Brugge-Olsa Brakel op VTM2 en Seraing-Standard op Club RTL.
Blijkbaar zou je KV Mechelen kunnen volgen via RTV en de site van Mechelen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan