Beker van België 2020-2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Is dat niet een beetje onrealistisch voor een Belgische club?
Laten we wel wezen: momenteel overstijgt Club (financieel en structureel gezien!) de Belgische competitie. Het doel is een vaste Europese waarde te worden. Dan moet je je gewoon in de breedte versterken, ook al is het 'maar' een wintertransferperiode en is het volop corona.
En "in de breedte versterken" is eigenlijk nog slecht gekozen, want je hebt een flank voor veel geld verkocht (Diatta), maar je hebt daar niet dezelfde kwaliteit voor in de plaats gehaald (Dirar en Chong). Dat waren mogelijks 2 opportuniteiten, maar geen 100% waardige vervangers voor het wegvallen van een erg bepalende speler.
Bas Dost is er uiteraard bijgekomen, ook al omdat bleek dat Club geen centrumspits meer lopen had.
En dan heb je en passant nog Dennis (logisch) en Schrijvers laten gaan. Dus eigenlijk om het samen te vatten:

Diatta, Dennis en Schrijvers weg.
Dost, Chong en Dirar gehaald.
Dat is eigenlijk samengeteld gewoon aan kwaliteit inboeten.

Laten we wel wezen: momenteel overstijgt Club (financieel en structureel gezien!) de Belgische competitie. Het doel is een vaste Europese waarde te worden. Dan moet je je gewoon in de breedte versterken, ook al is het 'maar' een wintertransferperiode en is het volop corona.
En "in de breedte versterken" is eigenlijk nog slecht gekozen, want je hebt een flank voor veel geld verkocht (Diatta), maar je hebt daar niet dezelfde kwaliteit voor in de plaats gehaald (Dirar en Chong). Dat waren mogelijks 2 opportuniteiten, maar geen 100% waardige vervangers voor het wegvallen van een erg bepalende speler.
Bas Dost is er uiteraard bijgekomen, ook al omdat bleek dat Club geen centrumspits meer lopen had.
En dan heb je en passant nog Dennis (logisch) en Schrijvers laten gaan. Dus eigenlijk om het samen te vatten:

Diatta, Dennis en Schrijvers weg.
Dost, Chong en Dirar gehaald.
Dat is eigenlijk samengeteld gewoon aan kwaliteit inboeten.
nu tijdelijk wel ja, ik wil het toch wel graag op iets langere termijn bekijken.

als je objectief kijkt naar de laatste 10 jaar of zelfs de laatste 5 jaar of 3 jaar van Club, dan is onze kern er enkel maar sterker op geworden... ik geef Mannaert het voordeel van de twijfel in deze...

nu tijdelijk wel ja, ik wil het toch wel graag op iets langere termijn bekijken.

als je objectief kijkt naar de laatste 10 jaar of zelfs de laatste 5 jaar of 3 jaar van Club, dan is onze kern er enkel maar sterker op geworden... ik geef Mannaert het voordeel van de twijfel in deze...
Tuurlijk is de kern sterker en dieper geworden. Anders hadden we nooit Mignolet, Dost of Lang gehaald. Maar zoals je nu ziet rijzen er wel problemen als er enkelingen uitvallen of hun niveau niet halen. En soms kan eigen jeugd dat opvullen (hoera Charles!), maar zeker niet altijd. Wat Van der Brempt of Van den Keybus ook voor talent mogen hebben.

Vergeet ook niet dat je tijdens de wintertransfers quasi geen zaken kan doen...
90% van die transfers zijn paniekaankopen van ploegen die ferm onder hun waarde staan en dus hun portefeuille moeten opentrekken om, vaak, dik te overbetalen.
Club heeft daar van geprofiteerd door Diatta te verkopen (imo boven zijn waarde) en heeft met Dost een ander gat opgevuld (al had dat eigenlijk al in de zomer dienen gebeurd te zijn)
Bovendien stond je in de competitie al zo ver voor dat de titel al half binnen was (as in: het lukt wel zonder Diatta), was de europese doelstelling van overwinteren al gelukt (want meer lijkt me nog altijd eerder mooi meegenomen dan een must) en is de beker toch zo'n grote loterij dat je daar geen rekening mee mag houden.

Als ze zich deze zomer deftig versterken in de breedte snap ik het perfect dat ze dat in januari niet gedaan hebben.

zou nog steeds afgekeurd worden want zijn armen maken zijn lichaam onnatuurlijk groter 🙃

Is geen vaststaand feit. Want zo maken ze de regel voor hands in aanvallende acties weer een kwestie van interpretatie. Als de ref de fase van Mignolet interpreteert als accidenteel is het een geldige goal.
Zeer slechte zaak imo. De regels waren misschien stom, maar ge had in se consequente regels waar interpretatie eigenlijk niet aanwezig was. En nu dit weer.

Tuurlijk is de kern sterker en dieper geworden. Anders hadden we nooit Mignolet, Dost of Lang gehaald. Maar zoals je nu ziet rijzen er wel problemen als er enkelingen uitvallen of hun niveau niet halen. En soms kan eigen jeugd dat opvullen (hoera Charles!), maar zeker niet altijd. Wat Van der Brempt of Van den Keybus ook voor talent mogen hebben.
Toch ook wel rekening houden dat ze, op Dost na, allemaal uitvallen door iets uitzonderlijk, niet door een blessure. Dat is toch wel een ferme kanttekening. Zonder Corona zaten we wrs nog met al die spelers in de basis en stoomden we door alles bij wijze van spreken.

Akkoord dat de backups toch wat licht zijn, maar in principe kan je er toch niet van uit gaan dat gans je aanvallend compartiment uitvalt in één keer.

goh, de tegenstand is zo zwak dit jaar ... ik wil het nog wel eens zien, zou me verbazen als we niet met 10 punten voorsprong aan playoffs beginnen.

Toch ook wel rekening houden dat ze, op Dost na, allemaal uitvallen door iets uitzonderlijk, niet door een blessure. Dat is toch wel een ferme kanttekening. Zonder Corona zaten we wrs nog met al die spelers in de basis en stoomden we door alles bij wijze van spreken.

Akkoord dat de backups toch wat licht zijn, maar in principe kan je er toch niet van uit gaan dat gans je aanvallend compartiment uitvalt in één keer.
Jeugd nemen uit NXT he :)

Is geen vaststaand feit. Want zo maken ze de regel voor hands in aanvallende acties weer een kwestie van interpretatie. Als de ref de fase van Mignolet interpreteert als accidenteel is het een geldige goal.
Zeer slechte zaak imo. De regels waren misschien stom, maar ge had in se consequente regels waar interpretatie eigenlijk niet aanwezig was. En nu dit weer.
er staat letterlijk in de tekst dat het hands is al de armen het lichaam onnatuurlijk groter maakt, wat hier duidelijk het geval ;-)

er staat letterlijk in de tekst dat het hands is al de armen het lichaam onnatuurlijk groter maakt, wat hier duidelijk het geval ;-)
Je kan hier net zo goed discussiëren of de houding van Mignolet natuurlijk is of niet. Hij valt wel achterover hè, ik kan mis zijn maar volgens mij is het dan vrij moeilijk om je armen netjes langs je lichaam te houden. Ik ga er ook vanuit dat hij zijn armen daar echt niet bewust in de lucht houdt.

Enfin paar punten van gisteren:

- Brugge was niet goed, maar Standard was echt niet beter. 1 schot op doel en meteen binnen. In de slotfase hebben ze met een man meer geen bal meer geraakt. Deze partij verdiende imo verlengingen met eventueel strafschoppen.

- Chong is zo'n typisch voorbeeld van veel te vroeg naar het buitenland te vertrekken. Denken dat je talent genoeg hebt om het te maken bij een buitenlandse topclub om dan vervolgens met hangende pootjes terug te keren naar je eigen land (of in dit geval België) en daar zelfs geen potten meer kunnen breken.

- Verboomen had in mijn ogen de 1-1 niet mogen afkeuren. Als je tot twee maal toe je beslissing verandert, dan ben je niet zeker van je stuk en bij twijfel moet je niet fluiten.

- In één week tijd zit het seizoen van Brugge er eigenlijk op, terwijl je een dikke week geleden nog zoveel vooruitzichten had. Jammer. Zonder die uitbraak strijd je volgens mij nog mee op drie fronten, maar het is wat het is.

Je kan hier net zo goed discussiëren of de houding van Mignolet natuurlijk is of niet. Hij valt wel achterover hè, ik kan mis zijn maar volgens mij is het dan vrij moeilijk om je armen netjes langs je lichaam te houden. Ik ga er ook vanuit dat hij zijn armen daar echt niet bewust in de lucht houdt.
armen boven uw hoofd maakt uw lichaam onnatuurlijk groter (hij maakt van zijn 1,93m iets van een 2m 10 ofzo), da lijkt me evident. Waren de armen nu langs zijn lichaam dan is het idd geen hands

Ik denk dat vele niet meer beseffen hoe moeilijk het is om scheidsrechter te zijn.
Zelf ben ik ooit scheidsrechter geweest bij de 'duiveltjes' (ca 6 jaar) en je moest eens weten welke verwijten je als scheidsrechter krijgt bv. bal over de lijn of niet, duwfouten, verkeerd ingooien... Ik verschoot er van wat ik allemaal te horen moest krijgen, laat staan die kinderen. Als je iets goed doet, zal je het niet horen. Doe je iets fout, zul je er meermaals mee geconfronteerd worden.

Ik kan begrijpen dat supporters in de eerste plaats teleurgesteld zijn, maar zonder scheidsrechter zullen er ook geen wedstrijden zijn.
Ik nodig iedereen uit om 'weetikveel' (programma één) over scheidsrechters te zien en andere programma's die hiermee te maken krijgen.
Ook raad ik iedereen aan om het boek 'alles voor het vak' van Frank De Bleeckere te lezen om meer kennis te bekomen achter de schermen van scheidsrechters (zoals hoeveel tijd zij spenderen aan hun vak en onder hoeveel druk ze staan).
Scheidsrechters zijn ook maar mensen en mensen maken eenmaal fouten. In deze tijd staan ze nog meer onder druk dan vroeger o.a. dankzij het beeldmateriaal dat anderen op milliseconden kunnen analyseren.
Het enige waar ik vraagtekens bij heb is dat de scheidsrechter tot 3x toe verandert van mening.

Mijn volle respect voor het interview van Mignolet, na zo'n wedstrijd (met emoties) een interview geven waar velen nog uit kunnen leren.
Helaas is dat maar een zeldzaamheid. Ook nadat hij de beelden ziet, geeft hij toe dat het op zijn arm was.
Toch één van de weinigen die ik bewonder en een voorbeeld is voor anderen.

De voornaamste discussie is de VAR en daar volg ik Vandenbempt in (zie artikel Sporza).
"Deze beslissing is onverdedigbaar. De twee ploegen (Gent en Eupen)
die zonder VAR speelden, worden gelijk behandeld. De andere zes worden ook gelijk behandeld (met een eventuele VAR). Matchen met elkaar vergelijken houdt geen steek."

Ik hoop dat iedereen er iets uit geleerd heeft, al vermoed ik dat er in de toekomst op bovenstaande nog vele discussies gaan volgen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan