Beker van België 2020-2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gaan ze die handsregel nu weer veranderen? 🙄

Je kon maar zo gemakkelijk (zeker in de 16) zijn: aanvaller? Al-tijd hands.
Houding van de armen doet er niet toe.
De enige discussie die je wel kon hebben: vanaf wanneer wordt je gezien als een aanvaller? Eenmaal je over je eigen helft bent?

Ja, een ref moet volgens de regels fluiten maar het ze maken het niet gemakkelijker op door jaarlijks heel wat regels te wijzigen of toe te voegen.
Stel je eens voor dat de wegcode jaarlijks zou veranderen. De verzekeraar zal overuren moeten kloppen.

Er mag ook wel eens met het kritische vingertje gewezen worden naar de IFAB.
Ze creëren zelf de wekelijkse irritatie van veel supporters, spelers, trainers èn scheidsrechters door constant te veranderen. Zeker met iets zeer delicaat en moeilijk te beoordelen onderdeel zoals handsbal.

- Verboomen had in mijn ogen de 1-1 niet mogen afkeuren. Als je tot twee maal toe je beslissing verandert, dan ben je niet zeker van je stuk en bij twijfel moet je niet fluiten.

Foute redenering. Hij had die nooit terug mogen goedkeuren. Zijn (ondertussen duidelijk correcte) reflexgedachte was dat het hands was. Hij heeft toen onder zware druk die beslissing omgedraaid en die daarna NOG eens teruggedraaid. Die hele farce was natuurlijk belachelijk. Maar zeggen dat hij het één keer had moeten omdraaien, zou die farce niet zoveel beter maken.

Foute redenering. Hij had die nooit terug mogen goedkeuren. Zijn (ondertussen duidelijk correcte) reflexgedachte was dat het hands was. Hij heeft toen onder zware druk die beslissing omgedraaid en die daarna NOG eens teruggedraaid. Die hele farce was natuurlijk belachelijk. Maar zeggen dat hij het één keer had moeten omdraaien, zou die farce niet zoveel beter maken.
Waar zeg ik dat hij het één keer had moeten omdraaien?

Ik zeg dat scheidsrechter beter het voordeel van de twijfel had gegeven in zo'n situatie. Het feit dat hij twee keer van gedachte veranderd betekent dat je twijfelt en niet zeker bent van je stuk. Nou, als je niet zeker bent kun je beter niet fluiten (of vlaggen als grensrechter).

Als hij meteen bij zijn beslissing bleef had ik meer mee kunnen leven, nu vind ik 't gewoon een farce ook al blijkt uit de beelden dat Mignolet de bal lijkt te raken.

Moest gewoon bij zijn eerste gedacht gebleven zijn en er niet van af stappen. Dat is het enige dat we hem kunnen verwijten. En dan zijn er hier mensen die die VAR willen afschaffen, ok die is ook niet foutloos maar de grootste fouten halen ze er wel uit.
Die regel over hands weer veranderen is weer de deur open zetten voor interpretatie.

Dus ik moet men mond houden omdat ik vind dat Mignolet eerlijk had moeten zijn .. ok .
Btw , of da ze me hier moeten of niet , ik zeg nog altijd wat ik wil .
En we zullen het hierbij laten , jullie zitten toch nimeer in den beker
Mignolet is uiteindelijk gewoon eerlijk geweest. En op het moment zelf is het toch perfect mogelijk dat hij dacht dat hij niets raakte? Hij heeft de bal in een fractie van een seconde geraakt in het heetst van de strijd. Is dat dan zo onlogisch dat hij dacht dat hij de bal niet heeft geraakt?

Zijn reactie zegt voor mij genoeg hoor. Dat was echt geen komedie op dat moment.

Mignolet is uiteindelijk gewoon eerlijk geweest. En op het moment zelf is het toch perfect mogelijk dat hij dacht dat hij niets raakte? Hij heeft de bal in een fractie van een seconde geraakt in het heetst van de strijd. Is dat dan zo onlogisch dat hij dacht dat hij de bal niet heeft geraakt?

Zijn reactie zegt voor mij genoeg hoor. Dat was echt geen komedie op dat moment.
We zullen het nooit echt weten , het is gewoon mijn mening , ik respecteer u mening , dan mogen sommige ook de mijne respecteren zonder direkt aangevallen te worden ?
Als ze meningen over Kompany en ik gaan erop in krijg ik mene bak vol
Mes snijd langs 2 kanten .

Waar zeg ik dat hij het één keer had moeten omdraaien?

Ik zeg dat scheidsrechter beter het voordeel van de twijfel had gegeven in zo'n situatie. Het feit dat hij twee keer van gedachte veranderd betekent dat je twijfelt en niet zeker bent van je stuk. Nou, als je niet zeker bent kun je beter niet fluiten (of vlaggen als grensrechter).

Als hij meteen bij zijn beslissing bleef had ik meer mee kunnen leven, nu vind ik 't gewoon een farce ook al blijkt uit de beelden dat Mignolet de bal lijkt te raken.

Hij had geen twijfel totdat de druk van bepaalde spelers rond hem te groot werd.

De beelden zijn toch duidelijk komop lol , als die bal op mijne arm word gekopt voel ik dit .

Ge onderschat adrenaline. Dat Mignolet dat niet gevoeld had op dat moment wil ik echt geloven.

Laten we zeggen dat ik niet denk dat ik degene ga zijn waardoor we dan in de peutertuin belanden ;)
Als ge met deftige argumenten afkomt, zie ik niet in waarom dat zo zou zijn? Ge doet precies alsof hier alleen maar geschuimbekt wordt als er iets negatiefs over Club gezegd wordt. Zo maakt gij u der wel heel gemakkelijk vanaf :D

Ik weet nu hoe @Babaluna zich vorige week donderdag moet gevoeld hebben. Geen idee hebben van wie je het hardst moet hopen dat ze eruit liggen :unsure:

Laatst bewerkt:
Tis er wel aan te zien dat Vince er een hele week op gewezen heeft dat dit de match van het jaar is. Niks bezieling

Amuzu nie op zen plaats, El Hadj nie op zijn plaats, Cobbaut nie op zijn plaats (tribune). Hopeloos

En weer niemand die die beslissing contrasteert terwijl duidelijk is dat Onouachou die bal kopt. Met liefdadigheid of sympathie wint ge geen matchen of prijzen

Die Lokonga is toch ook niet de snuggerste. Hele week hetze rond die band, draagt nu die regenboog onder zijn mauw en de andere band boven zijn mauw. Of ik moet het verkeerd gezien hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan