Ik vermoed dat
@iamhollywood en haar partner hiervoor wel schulden zijn aangegaan. Zij moeten maar eerst eens zien die schulden af te betalen. Ik vermoed niet dat zij dat bedrag zomaar vandaag kunnen neerleggen moest het ergens fout gaan.
Ze zijn uiteraard wel vermogend genoeg om die schulden überhaupt te kunnen aangaan en dat maakt ze dan weer ergens "rijk". Dus vanuit dat standpunt begrijp ik de term "wereldvreemd".
Voor mij is rijk zijn het moment dat je nergens meer moet naar omkijken. Zelfs al verlies je je inkomsten uit arbeid. Als je voldoende vermogen hebt opgebouwd dat verspreid is over verschillende kanalen (afbetaald huis, passieve inkomsten, spaarboek, beleggingen, grondstoffen), je enkele folietjes kan veroorloven en je niet in de problemen komt op je oude dag (pensioen), dan is dat voor mij vanuit een financieel oogpunt rijk zijn. Moeilijk om daar een exact bedrag op te plakken.
Maar een afbetaald huis zal voor vele belgen een cruciaal appeltje voor de dorst zijn, wat voor velen volstrekt onbereikbaar is en jammer genoeg bij een droom zal blijven.