skypulse
Well-known member
Kan daar van meespreken. Ikzelf heb nul euro gekregen van mijn ouders, vermoedelijk omdat zij zelf financiële moeilijkheden hebben ervaard. Ik kom echt uit een gezin van erg lage middenklasse en kan me herinneren dat er periodes waren dat er amper geld over was om naar de Aldi te gaan. Ik vermoed dat mijn vader ook erg slechte beslissingen heeft gemaakt op financieel vlak. Daar is nog nooit eerlijk over gesproken geweest en is altijd monddood gezwegen.Niet noodzakelijk, maar het is echt wel een wereld van verschil. Zelfs zonder de enorme prijsstijgingen is het een kans voor een instant upgrade die anders jaren had geduurd, of je verhoogt je spaarvermogen erg fel op heel vroege leeftijd. Ik denk ook bijvoorbeeld aan de mensen die een voorschot bij elkaar moeten schrapen, die anders noodgedwongen stevig moeten sparen terwijl de prijzen stijgen.
Mijn partner en ik hebben nu rond de 100k zelf gespaard, zonder enige inbreng van iemand anders. We wachten nu nog even de stabilisering van onze eigen relatie af. We wonen nu een half jaar samen en zou dat graag nog anderhalf jaar afwachten vooraleer we samen vastgoed kopen. Verschrikkelijk wel om terwijl die prijsstijgingen te zien. Had wel een erg groot verschil gemaakt als ik 25k of dergelijke had gekregen van m'n ouders. Minder financiële stress, een voorsprong in het leven, het hebben van een stabiele basis, dat had zoveel kunnen doen aan mijn zelfbeschikking en zelfvertrouwen. Misschien had ik dan ook wel de sprong gewaagd om vroeger in de relatie vastgoed te kopen.
, tenzij kindergeld beter meevalt dan hetgeen ik ervan verwacht.

.
.