JanusDR
Well-known member
Dat is omdat je teveel uitgeeft aan tuingerief.Qua kapitaal zitten we er ver vanaf.![]()
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dat is omdat je teveel uitgeeft aan tuingerief.Qua kapitaal zitten we er ver vanaf.![]()
En je blijft maar gaan... Trouwens het luxepaard dat mij vriendin haar werk voor haar heeft gefixt is ook een IX3 en die heeft geen 80K gekost.Nee @ThomasMore , het is geen Bentley, maar in mijn vriendengroep ook niet bepaald een gemiddelde wagen. Er moet namelijk toch al wat gewerkt, laat staan gespaard worden om 80k bij elkaar te schrapen. En niemand zou dat dan aan een auto uitgeven, mezelf inclusief. Geen haar op mijn hoofd die daaraan denkt, hence de 2de auto uit de jaren stilletjes.
Ja, maar het is een premium bedrijfswagen.Het is maar een wagen hoor.
Het is maar een wagen hoor.
Je, maar het is een premium bedrijfswagen.
Kan belangrijk zijn bij het daten.
.Ja, maar het is een premium bedrijfswagen.
Kan belangrijk zijn bij het daten.

Neen, het heeft te maken met de groepsverzekering. Daar staat flink wat kapitaal uit, maar dat heb ik vandaag nog niet in handen. Tegen de tijd dat ik 70 ben ga ik me misschien wel rijk voelen dusDat is omdat je teveel uitgeeft aan tuingerief.

Neen, het heeft te maken met de groepsverzekering. Daar staat flink wat kapitaal uit, maar dat heb ik vandaag nog niet in handen. Tegen de tijd dat ik 70 ben ga ik me misschien wel rijk voelen dus![]()
Tegen de tijd dat ik 70 ben ga ik me misschien wel rijk voelen dus![]()
Rijk als koppel zonder kinderen is pas vanaf 6,5 - 7k volgens mij? Allè volgende die tabelAls ik het goed begrijp val ik onder
Koppel: 1,5
Nettoloon samen ongeveer: 4.000€-4100€
Dus hoge middenklasse? Potentieel zelfs “rijk” aangezien ik deze maand begonnen met een flexijob. Is deze tabel nog up-to-date?

Ahzo ik ben nooit goed geweest in dit soort tabellen lezen.Rijk als koppel zonder kinderen is pas vanaf 6,5 - 7k volgens mij? Allè volgende die tabel
Ze hadden gewoon het woordje rijk niet moeten vermelden. Gewoon welvarend als laatste stap en de discussie was afgesloten.Het blijft grappig hoe heel deze thread vol staat met "tiens, volgens de statistieken ben ik rijk. Maar ik ben niet rijk ze!"
Dan is misschien het idee van "rijk" nogal verkeerd
Serieus semantische discussies. Van mij mag je je eigen cutoff kiezen en zeggen dat je rijk bent
Ik verdien genoeg, kan doen wat ik wil, 2x op reis per jaar met het gezin, het huis wat ik wil, nooit op mijn aankopen letten en een gevulde aandelen rekening. Noem het rijk/arm/kwikkwakkwek/blablabla. I don't care.![]()

in België is zeker een 70% wel-varend. Dat zou evengoed risico's qua semantologie betekenen. Rijk wordt hier wss gedefinieerd als ergens de hoogst 5% verdienend. In een land zoals België bij de top 5% inkomens zitten wil zeggen dat je rijk bent. Iedereen die dat niet denkt, denkt teveel enkel ivm zijn buren/kennissen/BV's en denkt niet Europees of zelfs wereldwijd.Ze hadden gewoon het woordje rijk niet moeten vermelden. Gewoon welvarend als laatste stap en de discussie was afgesloten.
Al maakt het zoals je zegt allemaal niet uit, aangezien je ook nog enorm rijk, stinkend rijk, rijker dan de zee diep is, belachelijk rijk en oninbeeldbaar rijk zou kunnen toevoegen.
Maar bon, simpelste is gewoon dat rijk woordje ontwijken.
Rijk heeft toch een heel andere betekenis voor mij hoor.in België is zeker een 70% wel-varend. Dat zou evengoed risico's qua semantologie betekenen. Rijk wordt hier wss gedefinieerd als ergens de hoogst 5% verdienend. In een land zoals België bij de top 5% inkomens zitten wil zeggen dat je rijk bent. Iedereen die dat niet denkt, denkt teveel enkel ivm zijn buren/kennissen/BV's en denkt niet Europees of zelfs wereldwijd.
Iets afbetaald hebben zou ik nu toch niet als factor beschouwen om rijk te zijn. Iemand die nu een villa van 10 miljoen afbetaalt zou ik nu al rijk vinden en niet na 25j wanneer deze afbetaald is.Rijk heeft toch een heel andere betekenis voor mij hoor.
Rijk zijn dat is een afbetaalde villa hebben, een dan nog een hele hoop roerende en onroerende eigendommen hebben zodat je netto waarde minimum 1M+ is.
Jouw definitie van rijk is een hoog inkomen hebben waar je 44% of meer van afdraagt.
Dat is gewoon uw botten afdraaien om een hoger dan gemiddeld inkomen te hebben.
Voor mij is iemand rijk vanaf die door passief inkomen kan leven. Met andere woorden je hebt wat geïnvesteerd in vastgoed en je kunt leven van de opbrengst van de appartementen die je verhuurt. Een andere optie kan zijn dat je voldoende geïnvesteerd hebt in aandelen die een mooi dividend opbrengen. Je maakt een stukje software met een mooi licentiemodel zodat je er slapend rijk mee kan worden. Zelfs crypto staking is een vorm van passief inkomen. Dat is voor mij rijk zijn. Of die nu met een Skoda uit 2008 rijdt of een nieuwe Mercedes S-klasse staat er los van.Rijk heeft toch een heel andere betekenis voor mij hoor.
Rijk zijn dat is een afbetaalde villa hebben, een dan nog een hele hoop roerende en onroerende eigendommen hebben zodat je netto waarde minimum 1M+ is.
Jouw definitie van rijk is een hoog inkomen hebben waar je 44% of meer van afdraagt.
Dat is gewoon uw botten afdraaien om een hoger dan gemiddeld inkomen te hebben.