Maar dan heb je dus bij het afschaffen van bedrijfswagens de keuze uit volgende mogelijkheden:
1) Mensen gaan het OV nemen ipv de wagen => je lost het fileprobleem op, maar je hebt geen vergroening van het wagenpark, belastingen moeten omhoog, loonhandicap wordt groter (dus geen opslag komende jaren)
2) Mensen kopen privé dezelfde wagen, en rijden evenveel km's=> Je lost het fileprobleem niet op, je hebt geen vergroening van het wagenpark, de belastingen moeten niet omhoog, loonhandicap wordt groter
3) Mensen mogen privé kiezen welke wagen ze kopen en hoe ze naar het werk gaan => Je lost het fileprobleem misschien op, je hebt (hoogstwaarschijnlijk) geen vergroening, de belastingen moeten omhoog en de loonhandicap wordt groter.
OF
4) Je schaft ze niet af, je lost het fileprobleem niet op, je hebt vergroening, geen extra belastingen en de loonhandicap blijft hetzelfde.
Als mensen al eens wat vaker het complete plaatje bezien, zouden ze beseffen dat ze altijd betalen voor het afschaffen van bedrijfswagens. Ofwel door de loonhandicap ofwel door gewoon extra belastingen.