Werk Balans werk-privé en prioriteiten

Kijk, jullie mogen hier nog 20 keer proberen om de volledige schuld bij mac-bc te leggen, maar ik zie wat ik zie. Als je denkt dat ik in een vacuüm leef zonder te beseffen wat een normale werksituatie is en wat niet, dan onderschat je mij en overschat je jezelf (@Vega).

Ik ben 36 jaar. Dit is mijn 3de werkgever. Ik praat uiteraard ook met heel wat vrienden en familie uit allerhande sectoren. Wat denk je nu? Dat het er overal aan toegaat zoals bij mijn huidige werkgever?! En dat mac-bc "in therapie" moet gaan om te kunnen functioneren in het werkveld?! De arrogantie.

Het is dan ook louter toeval dat de ene helft van onze seniors hier hun ontslag indienen en de andere helft in burnout gaan zeker? Sure. :thumb: Enkel de naïeve, kneedbare juniors blijven over. Tot ze ook senior worden en wegvallen.
Maar blijf vooral hameren op "therapie voor mac-bc" als de oplossing. De hautaine arrogantie.

Pas op, ik wil niet ontkennen dat er middeltjes bestaan om het hier iets langer vol te houden dan de manier waarop ik nu bezig ben. Bedankt daarvoor. Ik neem het mee.
Maar om nu te zeggen dat het grote probleem hier mac-bc is. :wtf: Je zal toch iets vroeger moeten opstaan om mij dat te proberen wijsmaken. Nice try.

Als ik hier alle stoere zelfvoldane verhaaltjes moet geloven, zijn jullie leidinggevenden (en hun hiërarchie) ook allemaal slappe vodden die nog nét niet jullie gat afkuisen nadat jullie zijn gaan schijten. Vreemd dat je dit soort continue stoere praat tegenover de hiërarchie enkel online ziet.
Maar bon, er is blijkbaar nog hoop voor mij. Mac-bc is de slappe vod. Jullie leidinggevenden zijn allemaal slappe vodden. Er wacht mij een briljante toekomst blijkbaar. :cheer:
Het gras is niet groener aan de overkant @mac-bc

Ik ben hoog leidinggevend in een vestiging (bestaand uit 9 andere firma's) (wel al plannen gestart om alles te kopen) en mijn taken wil je toch ook niet overnemen.
Werkweken van 70u (tot zelfs meer al gehad), als ik op verlof zit dan doe ik ook nog snel wat mails tussen 05u en 07u als kind en vrouw nog slapen.

Telefoons van mijn planning starten al om 06u, weekend zit ik ook in mijn bijgebouw te werken om mijn gezin niet te storen. Soms om 01u zit ik nog op een werf met een aannemer. (soms é) .Aankoop, sales, boekhouding, planning monteurs/klevers enzovoort. Ik heb genoeg sales mensen onder mij, en ik verdeel en verdeel maar wij doen zoveel en onze druk ligt zo hoog dat wij mensen aannemen en soms de naam niet kennen omdat ze dit niet aankunnen en terug vertrekken. Ik heb geleerd om tegen klant soms halt te zeggen. Mijn klant is mijn baas, en ik durf dit soms heel eerlijk zeggen van "het gaat niet ..., zie vol = vol." En als de klant dit niet vat, dan probeer je dit deftig uit te leggen.

Ik heb ook veel stress en ik kan ermee omgaan tot bepaald niveau omdat ik zoveel alles in banen kan leiden van a tot z én omdat mijn centen goed zijn maar nogmaals als ik soms bij andere firma's zie, het is altijd wel iets hoor. Ik probeer elke avond na mijn werk en dat is soms half in de nacht nog effe te gaan lopen of snel gewicht heffe te doen, gewoon puur om dieje stress of frustratie deraf te knallen.

En ja ok schone auto's, schoon huis en andere eigendommen dat ik nog heb, maar ik vraag me ook dan soms af, is dit godverdomme wel allemaal waard? Want ja een loon van zoveel nullen word je na een gegeven moment ook gewoon zene. Dus als je morgen ga werken en je verdient 20k per maand, dan is het allemaal toeters en bellen, maar als je met 2gsm's rondloopt 24/7, en ze bellen om de 25 minuten dan speelt dat loon op het einde niet meer hoor.

Ik kan alleen de tip geven, leren ventileren man. Je hebt een goed loon, een gezinnetje en een dak boven uw kop. Er zijn er veel die dat allemaal niet hebben.
 
Terug
Bovenaan