Baard trimmen/scheren

ik heb onlangs op ebay in hong kong nieuwe mesjes gevonden voor mijn scheer apparaat.

zeer tevreden van. ik heb er meteen nog een setje besteld zelfs.

eigenlijk straf hé, die firma's maken nieuwe producten, en na paar jaar vind je geen onderdelen meer er voor....


zelfde gisteren, ik wil een stuk van mn huis opnieuw schilderen, ik ga naar zowel brico, hubo en gamma voor diezelfde verf te vinden (4 jaar geleden gekocht, hadden ze toen in elk van die 3 winkels). niet meer te vinden.outdated.... maar kunnen het wel maken aan 30 euro per liter...
dan maar op bol.com gekeken, een hele pot van die verf lijn gevonden aan 15 euro thuis geleverd voor 2,5 liter :D

koop lokaal zeggen ze dan !
 
Net voor sluiting van de kappers naar een barbier geweest. Eerste x baard laten groeien en daar dan laten bijwerken.
met welk toestel kan ik dit makkelijk zelf doen?
Eender welke baardtrimmer?
 
Is dat niet gewoon een safety razor? Ik heb deze: link Kost werkelijks niks en 100 keer beter als andere scheermesjes.
Inderdaad. Die dat ik postte voelt wel degelijk aan en kan je nog een beetje verstellen hoe groot de opening is.
Als ik jouw link toen was tegen gekomen had ik die gekozen waarschijnlijk maar nu best tevreden van die andere.
 
Ik ben een paar maanden terug ook met een safety razor beginnen scheren. Wel ineens een goede gekocht (Merkur 34C). Met een jaarvoorraad mesjes is dat in totaal nog niet even veel als een jaarvoorraad Gilette en dat ding gaat een half leven mee waarschijnlijk.
Het is even wennen, maar heb niet het gevoel dat ik me meer snij dan met een Gilette, en het resultaat is beter en het proces is aangenamer.
 
Ik ben een paar maanden terug ook met een safety razor beginnen scheren. Wel ineens een goede gekocht (Merkur 34C). Met een jaarvoorraad mesjes is dat in totaal nog niet even veel als een jaarvoorraad Gilette en dat ding gaat een half leven mee waarschijnlijk.
Het is even wennen, maar heb niet het gevoel dat ik me meer snij dan met een Gilette, en het resultaat is beter en het proces is aangenamer.
Ik scheer mij al jaren alleen maar met zo'n safety razor (gekregen van de bomma toen mijn eerste snosh kwam :cool: ). Da's ook zowat het enige waarvan ik geen/amper irritatie krijg. Je moet wel wat zoeken qua mesjes.

Die Muhle mesjes zijn echt rommel en die van eender welke 'witte producten' ook. Van Gilette en Wilkinson heb je wel een paar reeksen maar dat moet je zelf wat testen. Ik heb nu (bij gebrek aan keuze) Gilette Blue gekocht, maar die zijn toch nog niet scherp genoeg. Wilkinson was wel iets beter dacht ik. Als je wat zoekt kun je 100 mesjes kopen voor 15 euro, en dan vervang je ze ook zowiezo sneller.

Ik kan me trouwens ook niet herinneren dat ik me daar ooit nog mee gesneden heb. En ik scheer daar letterlijk alles mee eh :unsure:
 
Ik heb op Amazon een pack van Feather gekocht, die worden online toch vaak vermeld als heel goed.
 
Inderdaad. Die dat ik postte voelt wel degelijk aan en kan je nog een beetje verstellen hoe groot de opening is.
Als ik jouw link toen was tegen gekomen had ik die gekozen waarschijnlijk maar nu best tevreden van die andere.
At the risk of sounding stupid, wat doet die verstelling dan? Ik dacht dat gewoon dient voor gladscheren? Maar dan snap ik niet waarom je iets zou moeten verstellen, dat mesje moet toch gewoon tegen je huid aan zitten?
 
Hier ook scheren als het nodig is met een safety razor.

Pak goedkoper dan de mesjes van Gilette en een beter resultaat imo. Zeker als je twee of drie keer passeert. Nu ik het typ. Ga er eens aan beginnen se
 
Hier ook de Philips One blade. Gevoelige huid, dus anders uitslag. Laat nu ook een klein baardje staan, dus max 1x per week op 5 mm is voldoende :)

Enige nadeel is imo dat je redelijk vaak over hetzelfde stuk moet scheren om echt alle haartjes mee te hebben.
Hier ook de Philips One Blade, is een zalig toestelletje. Hiervoor had ik een tondeuse omdat ik met een gewoon scheerapparaat ook altijd uitslag kreeg. Laat het nu ook vaak wat langer staan.
Moet zeggen dat ik dat "probleem" toch niet heb, ik moet er niet zo vaak blijven overgaan om alles te hebben. Twee, max drie keer en het is goed geschoren.
Waarom 2 toestellen? Ik doe alles met mijn One Blade, lukt zonder problemen.
Vroeger had ik een tondeuse en die gebruik ik niet meer sinds ik de One Blade heb.
 
Sinds deze week een nieuw trimmer van philips, de 9000 serie met wat korting gekocht, is 120 adviesprijs, wat niet min is, maar wel solide toestel, ik was aan t twijfelen tss die goedkopere van zo'n 80 euro (de 7000 series ofzo) , maar ik denk dat dit iets robuuster is, ik las al in de reviews van die goedkopere dat de opzetstukken het snel begaven... Desondanks kwam deze wel voor in veel lijstjes van beste toestel.

Deze die ik heb is met een draaisysteem van 0,4mm naar 5 ofzo millimeter met een opzetstuk waarmee je 5 mm bij kan zetten telkens, eens 1,4mm geprobeerd en dat is mijn maat denk ik, ik draag een soort van ringbaardje omdat ik weinig groei heb op de kaken, ideaal om te trimmen dit, al had die die ik eerst op het oog had wel een soort van opvangsysteem, hier vliegen ze in het rond de haartjes, enige nadeel dat ik tot nu toe heb ondervonden, voor de rest heel stevig en goed werkend
 
Ik zit met een domme vraag over scheerapparaten…

ik scheer mij al gans mijn leven nat afgewisseld met een crappy scheerapparaat van de Aldi.

Het is eens tijd voor een upgrade aangezien ik vaak ‘razorburn’ heb na het nat scheren en elektrisch krijg ik het nooit echt proper/verzorgd.

Ik zie dat er apparaten zijn van 300- 200 en 100 euro, die allemaal ook goede beoordelingen krijgen.

Iemand hier ervaringen die jullie willen delen? Is dit zijn geld waard?

Is er een plaats/topic waar deze vraag wat antwoorden zou krijgen?

Ik zet het hier omdat dit me een algemeen topic leek :)
 
Ik zit met een domme vraag over scheerapparaten…

ik scheer mij al gans mijn leven nat afgewisseld met een crappy scheerapparaat van de Aldi.

Het is eens tijd voor een upgrade aangezien ik vaak ‘razorburn’ heb na het nat scheren en elektrisch krijg ik het nooit echt proper/verzorgd.

Ik zie dat er apparaten zijn van 300- 200 en 100 euro, die allemaal ook goede beoordelingen krijgen.

Iemand hier ervaringen die jullie willen delen? Is dit zijn geld waard?

Is er een plaats/topic waar deze vraag wat antwoorden zou krijgen?

Ik zet het hier omdat dit me een algemeen topic leek :)
Ik heb al jaren een series 5 van Braun en dat doet wat het moet doen. De kleine haartjes die dat ding mist, ga ik even droog over met een goed ouderwets scheermes.

Hangt ook een beetje af van je type baard natuurlijk. Ik kan niet eens een volle baard laten groeien, dus dat helpt wel.
 
Ik zit met een domme vraag over scheerapparaten…

ik scheer mij al gans mijn leven nat afgewisseld met een crappy scheerapparaat van de Aldi.

Het is eens tijd voor een upgrade aangezien ik vaak ‘razorburn’ heb na het nat scheren en elektrisch krijg ik het nooit echt proper/verzorgd.

Ik zie dat er apparaten zijn van 300- 200 en 100 euro, die allemaal ook goede beoordelingen krijgen.

Iemand hier ervaringen die jullie willen delen? Is dit zijn geld waard?

Is er een plaats/topic waar deze vraag wat antwoorden zou krijgen?

Ik zet het hier omdat dit me een algemeen topic leek :)
Ik heb een Braun series 1. Toen de vorige kapot was ( na 10 jaar dagelijks gebruik was de batterij wat versleten) heb ik het zelfde toestel opnieuw gekocht. Ik heb nu ook wel niet de baardgroei waar je veel werk aan hebt.
 
Ik scheer mij dagelijks na mijn douche elektrisch met met een Philips SP9883/35 uit die S9000 reeks. Het gemakkelijke is dat die draadloos kan worden opgeladen, net als uw gsm. Ik reken ongeveer 3 à 4% batterij dat eraf gaat per scheerbeurt als je je dagelijks scheert met normale baardgroei. Met een volle batterij kan mij dus 25 à 30 keer scheren (+- 1 maand). Het is zo'n scheermachine wat je ook onder de douche kunt gebruiken, met scheerschuim,... you name it.

Op de dagen dat het echt héél deftig moet zijn, zoals bv op een trouwfeest, dan scheer ik mij met de hand. Ik heb zo'n open scheermes van Thiers-Issard die zo duur is als mijn scheerapparaat. Dat duurt wel véél langer, maar het is dan ook nog gladder. En je voelt u meer man dan :)

Jaren geleden was ik ooit in Parijs voor het werk en uiteraard doordat ik halsoverkop moest vertrekken had ik geen scheermachine bij. Ik ben toen naar zo'n lokale barbier geweest in de buurt van het hotel. Dat was een Algerijn die mij toen scheerde met zo'n open scheermes van Thiers-Issard. Ik was daar zo van onder de indruk dat ik er ter plekke bij hem één heb gekocht in zijn zaak.
 
Laatst bewerkt:

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan