Baard trimmen/scheren

D

Deleted member 451

Guest
Ik dacht dat op 9 lives hier ook een uitvoerige thread over was?

let's continue.

heb sinds een 5 tal jaar een gewone philishave toestel van een 80euro. (voordien altijd met mesjes, maar toch maar overgestapt wegens tijdrovend).

nu is dat philishave aan vervanging toe. of ik kan gewoon zo'n set kopen van 3 nieuwe draaikop mesjes, maar die set kost me haast even veel als een nieuw toestel :D (alleja, iets meer dan de helft eigenlijk, een 45 euro dacht ik).

vraag is nu: koop ik beter die nieuwe set, en heb ik dan een zo goed als terug vlijmscherm toestel. of zeggen jullie, gooi van eerste keer die philishave weg, en koop u een nieuw, voor die kleine meerprijs.

of hebben jullie nog een ander voorstel, van goed scheer apparaat (maar wel niet in die hele dure prijsklasse)
 
Ik scheer me met een tondeuse. afgestapt van een scheerapparaat omdat ik vind dat het toch niet glad genoeg was en uitslag van kreeg.
 
Ik trim me ook vaak met een tondeuse. Heb wel ook een Philishave als het eens wat korter / gladder dient te zijn.
 
het ambetanten met die philishave en dergelijke toestellen is, dat ze je aanraden om de paar jaar nieuwe mesjes voor in dat toestel te kopen.

echter, na een paar jaar is dat toestel verouderd, en vind je die mesjes niet eens meer... (mijn toestel nu is 5 jaar oud, ik heb verdorie via ebay tot in hong kong moeten zoeken om nieuwe mesjes te vinden er nog voor... zouden hier binnen 2 maand geleverd moeten worden; LOL)

en direct bij aankoop nieuwe mesjes kopen voor de komende 10 jaar is ook riscant, wie weet houd dat toestel het wel zo lang uit.
 
Ik heb al tien jaar dezelfde tondeuse voor doordeweeks gebruik, werkt nog steeds perfect. Als het glad moet zijn scheer ik mij met een mes.
 
Phillips Oneblade hier, occasioneel eens met scheermesje maar eigenlijk steeds minder.

Tevreden van.

 
Vroeger 25 jaar geleden gebruikte ik het scheerapparaat van mijn vader. Maar met zo'n scheerapparaat kreeg ik uitslag.
Dus overgestapt op zo'n standaard mesje van de jaren stillekes waar je nog echt het mesje kunt vervangen in plaats van met die aparte koppen zoals een oneblade of wegwerpscheermesje. Aangezien ik geen baard liet staan en alles wegdeed viel dat wel mee met wat scheerschuim.
Laatste 4 jaar heb ik een vorm van baard/sik/gezichtsbeharing en ben ik overgestapt naar een tondeuse. Dat is eigenlijk glad genoeg. Niet hetzelfde resultaat als met scheermesjes, maar veel sneller klaar. En mijn baard bijscheren is dan ook snel gedaan.

Daarnaast veel minder tijdrovend sinds ik een lichte baard laat staan.
 
Wekelijks trimmen sinds 2006. Ik kan me niet voorstellen dat ik daar meer tijd in zou steken. Elke dag scheren... 🤯
 
Ik heb zo’n Philips S9000. Kost best wel wat geld maar ik moet zeggen, ik ben er echt niet tevreden van.
Dagelijkse scheerbeurt kost bijna 15min, en als ik eens een dag durf skippen geraakt dat ding er bijna niet meer door.

Daarnaast heb ik ook nog zo’n safety razor zoals hierboven en die komt de laatste tijd meer en meer in actie. Duurt zeker niet langer maar het resultaat is beter en ik vind het nog best ontspannend!
 
Scheerde me de laatste jaren met een safety razor. Spotgoedkoop en lekker glad.
Laatste maanden scheer (trim) ik mij met een tondeuze, puur voor het gemak :p
 
Scheerde me met safety. Is gewoon top en goedkoop as hell. Nu door corona-thuiswerk en een nieuw lief dat het graag wat ruwer heeft:)cool: ) gebruik ik philips One blade. Is ook wel zalig als je wat gevoeligere huid hebt.
 
Hier ook de Philips One blade. Gevoelige huid, dus anders uitslag. Laat nu ook een klein baardje staan, dus max 1x per week op 5 mm is voldoende :)

Enige nadeel is imo dat je redelijk vaak over hetzelfde stuk moet scheren om echt alle haartjes mee te hebben.
 
Conclusion so far... Een echt goed Electrische apparaat die mooi kort en glad scheert is quasi onvindbaar 😕
 
Ik gebruik momenteel een body/multigroom van Philips (MG7745/15), daarvoor de voorganger daarvan. Handig omdat er veel toebehoren bijzitten en ik zowel hoofd als baard kan scheren/trimmen.
Dit type vooral gekocht omdat het ook onder de douche mag gebruikt worden, minder rode huid in m'n gezicht en geen kleine haartjes over heel de wasbak.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan