Atletiek

F8PAY.gif


Vorige thread:
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Kunnen we Jacques eens van die stoel halen? Altijd maar zijn atleten voortrekken ook al hebben ze nog niets gepresteerd dit seizoen.

Ik hoop dat die selectiecommissie nu echt wel aan aan Jacques zijn oren trekt.
Dylan kan en mag op dit moment gewoon niet mee naar het EK (Doom en Iguacel hebben 2x bewezen dat ze beduidend sneller zijn dit seizoen).

Doom moet altijd mee op dit moment en moet ALTIJD lopen (maar zet hem aub niet als eerste loper- minder goede eerste 200m).
Die was ijzersterk op het BK - waarbij hij bij het naar binnenkomen duidelijk moest inhouden om naar binnen te schuiven.

Ook Iguacel zou ik meenemen en laten lopen en laten testen tegen watrin (die normaal ook wel in vorm zal zitten) op training.
 
Had het bij algemeen lopen gezet maar idd altijd dat voortrekken van zijn eigen zonen/atleten

Probleem indoor 400 is dat er veel te hard vertrekken omdat opschuiven moeilijk is. 1 keer gedaan en zat 5m achter na 200m, ben in baan 4 gefinished maar wel nog 2 man geremonteerd :D
 
Had het bij algemeen lopen gezet maar idd altijd dat voortrekken van zijn eigen zonen/atleten

Probleem indoor 400 is dat er veel te hard vertrekken omdat opschuiven moeilijk is. 1 keer gedaan en zat 5m achter na 200m, ben in baan 4 gefinished maar wel nog 2 man geremonteerd :D
Jacques heeft al veel op zijn palmares en heeft vaak wel gelijk, maar hier slaat hij met alle respect de bal mis.

400m indoor vind ik plezanter dan de outdoor versie: omdat het tactische er dan nog bijkomt zeker als je een hogere topsnelheid hebt is het stukje van 100m-200m de max)

400m indoor vind ik hatelijker dan de outdoor versie: Doordat je op het 100-200m vaak nog een kleine versnelling moet inzetten - loop je je vaak letterlijk vroeger kapot dan op een outdoor 400m

Daarnaast is die indoorhal in gent nog droger dan de sahara wat het nog lastiger maakt :) )
 
Is idd totaal iets anders en met mijn 2m zijn die bochten sowieso al zot naast 'beperkte' snelheid (PR 200 was sneller dan 100)
Dus ik kon niet sneller starten :ROFLMAO:
Outdoor moet je indelen en ik kwam bijna altijd laatste 100m beter voor de dag (minder stilvallen)
 
De bochten was ik inderdaad al vergeten (al valt dat op een 400m nog al bij al mee).
Nu een 400m lopen is de 20 minuten erna nooit plezant.
 
Jacques is teruggeroepen , ook Iguacel mag mee, Watrin moet thuisblijven
Terecht niet? Natuurlijk heeft Jacques wel deels zijn zin gekregen, Dylan gaat dan weer (onterecht) wel mee.
Maar goed .. je moet nu géén ruzie zoeken met die man. :)
 
Laatst bewerkt:

Vind ik best mooi, een EK indoor is echt wel ideaal voor jongeren om ervaring op te doen om het ooit outdoor op een EK (of als het kan nog groter) ook goed te doen :thumb: .


Also: Gaylord Kuba Di-Vita wat ne voornaam :laugh:
 
Laatst bewerkt:
Ook Iguacel zou ik meenemen en laten lopen en laten testen tegen watrin (die normaal ook wel in vorm zal zitten) op training.
Ironie ten top. Iguacel die van Jacques oorspronkelijk niet mee mocht, loopt een PR en mag naar de HF van de individuele 400 meter. ;)
Finale wordt moeilijk maar dit is wel een goeie training voor die kerel + hij heeft zijn PR verbeterd. Meer mag en kan je momenteel er niet van verwachten. Job done.

Opmerking: Die Iguacel is wel ne lange slungel precies (1m97 na even te googlen). Als ik die zie lopen dat is zijn techniek toch verschrikkelijk slecht of is dat gewoon mijn indruk? Het is een laatbloeier (toch tov de Borléés) maar je ziet zo al, dat mits een goeie trainer die hem even bij zich neemt, dat die mens toch nog een pak sneller zou moeten kunnen lopen sé.
 
Denk dat dat uw indruk is:
- die bochten zijn niet zo leuk als je groot bent
- je moet sneller vertrekken dan buiten dus je verzuurt enorm en dan lopen ze wel wat anders (dylan ook, vanbranteghem liep ook als een kikker :p)
 
Er zijn sommige atleten met een enorme lelijke loopstijl maar qua puur loopvermogen subliem zijn. Die armbewegingen zeggen dus niet alles.
naar de laatste 100m kan je van de stijl vooral aflezen hoe fris ze nog zitten .

Belgen zijn in het algemeen wel heel goed bezig vind ik.
 
Zeker weten Noor Vidts heeft echt de kansen op zilver. Broersen en Kriszan dichtste achtervolgers maar in t verspringen en 800m zou ze daar in deze vorm niks op mogen verliezen (eerder klein beetje pakken misschien zelfs).

Thiam ook goed, hoogspringen iets minder.

En een aantal jonge atleten die het echt goed doen. Prima beslissing om mild te delibereren en voldoende Belgen te laten proeven van atletiek op Europees topniveau wat mij betreft.
 
Zeker weten Noor Vidts heeft echt de kansen op zilver.
Of goud? In het verspringen zit Noor niet zo erg veel achter op Nafi Thiam qua PR en met een wereldprestatie kan ze zelfs Thiam daar kloppen.
En op de 800 meter is ze normaal gezien, véél sneller.

De kans is wél zéér klein, maar waarom niet hé, je moet er altijd in geloven. Thiam kloppen, het zou wel wat zijn :D
 
Ik ken de puntenberekening niet goed genoeg maar op de 800 zal Thiam wel echt veel mogen verliezen als ze ietwat op niveau springt straks.
 
Nafi even de puntjes op de I met een nieuw PR indoor in het verspringen (6m60). Haar vorig indoor record stond wel niet scherp (in de buitenlucht sprong ze namelijk al véél verder, lees: 6m79). Maar deze goeie sprong was toch wel nodig om Noor af te houden (die zelf zonet een PR sprong). Ik denk dat de winst nu wel weg is voor haar.

MAAR Noor is nu zo goed als zeker van zilver (tenzij ze echt instort op de 800 meter), dat is toch een knalprestatie! :thumb:

Straks Goud en Zilver in de 5-kamp voor België? :)

Ik ken de puntenberekening niet goed genoeg maar op de 800 zal Thiam wel echt veel mogen verliezen als ze ietwat op niveau springt straks.
Neen het is nu wél game over denk ik. Ze is nog niet in topvorm (vooral in het hoogspringen), maar het is allemaal ruim voldoende voor Goud.
 
Nafi even de puntjes op de I met een nieuw PR indoor in het verspringen (6m60). Haar vorig indoor record stond wel niet scherp (in de buitenlucht sprong ze namelijk al véél verder, lees: 6m79). Maar deze goeie sprong was toch wel nodig om Noor af te houden (die zelf zonet een PR sprong). Ik denk dat de winst nu wel weg is voor haar.

MAAR Noor is nu zo goed als zeker van zilver (tenzij ze echt instort op de 800 meter), dat is toch een knalprestatie! :thumb:

Straks Goud en Zilver in de 5-kamp voor België? :)


Neen het is nu wél game over denk ik. Ze is nog niet in topvorm (vooral in het hoogspringen), maar het is allemaal ruim voldoende voor Goud.
Klopt niet.
Pr outdoor: 6m86
Pr indoor: 6m79

Is wel haar beste sprong tijdens meerkamp (of 5-kamp, dat weet ik niet)
 
Terug
Bovenaan