Atletiek

Hanne Desmet 2e op 1000m shorttrack, finale 1500 maar wel penalty. 4e in de superfinale. Die kan op de OS mits wat verdere groei en geluk leuke finales gaan rijden.

Schulting domineert zwaar maar de stijl van Brunelle en Poutsma zijn echt wel om vingers van af te lekken.
 
Laatst bewerkt:

Dat begrijp ik niet goed. Ze hebben stalen hertest van 2011, geconstateerd dat hij aldus 10 jaar geleden doping heeft gebruikt en ze gaan hem daar nu anno 2021 - 2 jaar voor schorsen?

Voor zware zaken zoals een moord begrijp ik dat wel, maar voor dit vergrijp is dit in mijn ogen vrij absurd om hem daarvoor nu nog te gaan schorsen.
 

Dit vind ik zo een vreemd verhaal.
Als je het artikel mag geloven weten ze daar niet hoe ze moeten trainen. Tegelijk was het wel op aanraden van Borlée zélf dat er voor Tennessee werd gekozen.
 
Over het goed of slecht trainen spreek ik mij niet uit maar blijft wel feit dat zijn 400m daar tegen die beer van een Brit (Hudson-Smith zeker?) op het EK op de 4x400m veruit het strafste blijft dat ik hem zien doen heb en dat is ondertussen wel minstens twee jaar geleden dus progressie is er niet direct gemaakt lijkt me, jammer.
 
Over het goed of slecht trainen spreek ik mij niet uit maar blijft wel feit dat zijn 400m daar tegen die beer van een Brit (Hudson-Smith zeker?) op het EK op de 4x400m veruit het strafste blijft dat ik hem zien doen heb en dat is ondertussen wel minstens twee jaar geleden dus progressie is er niet direct gemaakt lijkt me, jammer.
Wat bij de ene atleet werkt, werkt bij de andere niet hé. De trainingsmethodes zijn daar anders. Borlée zal ook wel opgemerkt hebben dat het daar niet goed ging en heeft hem dan maar terug naar België gehaald.
 
Sinds dat hij daar zit is hij beginnen vegan eten door zijn vriendin (just saying :LOL:) 🥕🍅

Het Coronajaar zal er ook geen deugd aangedaan hebben VS vluchten naar chili dan weer naar belgie om dat terug te keren naar amerika. (omdat ze niet mochten trainen) , allemaal enkele weken waar je toch wat trainingstijd kwijt bent
 

Blijkbaar liep Geens lang aan de leiding en deed de uiteindelijk winnaar Blummenfelt héél de tijd alsof hij stikkapot zat. Op het einde bleek hij gewoon comedie te hebben gespeeld om ineens als een sneltrein er vandoor te peren. Das natuurlijk ook ne taktiek als een ander ;)
 
Ik was sceptisch of Van der Plaetsen zich zou kunnen plaatsen voor de OS. Maar na 7 onderdelen staat hij ruim voor op schema. GO for it gast!

Update: 8430 punten, géén BR, maar hij heeft dus weldegelijk de limiet gehaald voor de OS :)
 
Laatst bewerkt:
Daphne Schippers ook #justsaying
Het is wel Dafne Schippers hé ;)

Daphne Schippers is de rechtse NIET de linkse ;)
 

Toch een fenomeen. Al 10+ jaar aan de wereldtop en haar prestaties zijn zéér constant.
WR blijft wel onbereikbaar .. denk ik .. maar als er 1 iemand het kan verbeteren in Tokyo dan zal zij het wel zijn.
 
Toch ne sterke beer!

Op de vijf km Hassan niet lang van haar wr kunnen genieten.
 
Groot talent. (naar beneden scrollen) Hij heeft al het juniorenwereldrecord te pakken op de 7-kamp en verpulvert het Belgische record junioren op de 10-kamp.
 
Quote: "It wasn’t a perfect throw." :confused:

En als je dan beseft dat die Randy Barnes vol dope stak (zoals iedereen in die tijd), Crouser gooit hier maar liefst 25cm verder en zegt dat het nog verder kan! Dat is toch een fenomeen sé.

Anderzijds, op 30+ jaar tijd zijn de trainingstechnieken enorm verbeterd, dus het was een kwestie van tijd voor dit record eraan zou gaan ..
 
Laatst bewerkt:
Thiam nog niet in vorm, Doom die Sacoor en Dylan achter zich houdt met heel goeie tijd en Eyckens die haar achillespees afschuurt. Nog iets gebeurd op BK atletiek voor de rest?
 
Terug
Bovenaan