Atletiek

Nog straffer dan de poging vind ik de opeenvolging van pogingen die hij onderneemt. Maar misschien niet onlogisch. Die extreme pogingen zijn op zichzelf misschien ook gewoon een prikkel waar hij van kan verbeteren en waardoor hij uiteindelijk sterker wordt voor een volgende poging. Niet?

Zijn andere wereldrecords waren denk ik van niet zo een persoon die zo legendarisch is als Kouros.

Killian jornet slaagde er niet in om zijn 24 uur record te pakken ondanks schoendoping 2 jaar geleden.

Ik denk dat er minder pogingen ook zijn om het zwem en fietsrecord te breken in tegenstelling tot de loop records.
 
Het ziet er naar uit dat hij het niet gaat halen als we de tracker mogen geloven. Als hij z'n huidige gemiddelde doortrekt, komt hij aan 1009 kilometer. De kans is klein dat hij nu nog z'n gemiddelde omhoog gaat krijgen. Ik weet natuurlijk niet of hij mogelijk net wakker is geworden, al lijkt dat onlogisch (bij z'n fietsrecord sliep hij 's nachts tussen 0:00 en 3:00). Het enige wat hem kan redden is slaap overslaan, maar zelfs dan wordt het al bijna onmogelijk als hij z'n gebruikelijke tempo blijft lopen.

Killian jornet slaagde er niet in om zijn 24 uur record te pakken ondanks schoendoping 2 jaar geleden.
Ik heb toen om de zoveel tijd de livestream bekeken, en het was duidelijk dat de omstandigheden echt slecht waren. Daar heeft Salomon, de sponsor van het event, toen ook veel commentaar op gekregen. Het was aan het vriezen en het was ook nog geen 5 uur lang licht tijdens die poging iirc. Dat valt compleet niet te vergelijken met een poging onder deftige omstandigheden.

Ik heb het net even opgezocht. Simen Holvik deed toen ook mee. Die heeft de Sparthatlon (246 km, met klim richting het einde) al meermaals uitgelopen, was er vorig jaar zelfs 2de in dik 22u. Bij die bewuste Phantasm 24 challenge, waar Jornet na 10 uur al compleet kapot opgaf, is Holvik ook aan 'amper' 200 km geraakt en noemde het toen de zwaarste race van z'n leven. Dat is geen toeval. :p

Daarnaast heeft Sorokin ondertussen dat record met meer dan 15 kilometer (5% dus) verbeterd.
 
Het ziet er naar uit dat hij het niet gaat halen als we de tracker mogen geloven. Als hij z'n huidige gemiddelde doortrekt, komt hij aan 1009 kilometer. De kans is klein dat hij nu nog z'n gemiddelde omhoog gaat krijgen.
Hij moet nu de resterende kilometers afleggen rond 7,6km/u zie ik. (Huidig record is aan 7,2km/u)

Dat kan dus nog, maar overschot heeft hij alvast niet. Hij ligt inderdaad lichtjes achter op schema.
 
Laatst bewerkt:
Ja ik zag het. Het zat er nog (nipt) in maar de wind was spelbreker waardoor hij te veel krachten verloor en last kreeg van (lichte) gezondheidsproblemen (vooral duizeligheid misschien ook door slaapgebrek?). En de gezondheid komt op de eerste plaats.

Een goede beslissing om er mee te stoppen.
 
Ja ik zag het. Het zat er nog (nipt) in maar de wind was spelbreker waardoor hij te veel krachten verloor en last kreeg van (lichte) gezondheidsproblemen (vooral duizeligheid misschien ook door slaapgebrek?). En de gezondheid komt op de eerste plaats.

Een goede beslissing om er mee te stoppen.
Een insider vertelde mij dat hij die poging ondernam zonder een ervaren ultrateam erbij... Blijkbaar een typische ultraflauwte en had binnen het uur kunnen opgelost worden.

Maar goed, die persoon kan het volledig verkeerd hebben ingeschat ook. Voor hetzelfde geld is het een stukje anders dan een flauwte.
 
Een insider vertelde mij dat hij die poging ondernam zonder een ervaren ultrateam erbij... Blijkbaar een typische ultraflauwte en had binnen het uur kunnen opgelost worden.

Maar goed, die persoon kan het volledig verkeerd hebben ingeschat ook. Voor hetzelfde geld is het een stukje anders dan een flauwte.
Ik denk dat het ook zoiets was van: 'Het record kan theoretisch nog maar het wordt wel heel nipt. Gaan we dan het risico nemen voor die 5% kans op dat record?'
Ik denk dat ongeacht of zijn team ervaring heeft of niet dat ook een ervaren team de poging gestopt had.
Hij lag achter op schema hé (welliswaar lichtjes).
 
Ik denk dat het ook zoiets was van: 'Het record kan theoretisch nog maar het wordt wel heel nipt. Gaan we dan het risico nemen voor die 5% kans op dat record?'
Ik denk dat ongeacht of zijn team ervaring heeft of niet dat ook een ervaren team de poging gestopt had.
Hij lag achter op schema hé (welliswaar lichtjes).
Het is blijkbaar een pak ernstiger hoor ik net. 😁
 
Na 38 jaar een nieuwe heerser: Litouwer Mykolas Alekna (21) verbetert wereldrecord in het discuswerpen

Reactie Schult zelf (in het Duits)

Schult: "Eine saustarke Leistung"​

"Ich konnte mich 38 Jahre darauf vorbereiten und wusste, dass es passieren kann", sagte Schult dem SID: "Das ist eine saustarke Leistung." Alekna nutzte auf dem freien Flugfeld in Ramona bei seinem Rekordwurf perfekte Bedingungen aus, alle seine sechs Versuche landeten jenseits der 70-Meter-Marke.

Als je dat record ziet

Is dat niet een beetje slim valsspelen zoals met aerodynamica Gatlin en Kipchoge ooit hebben gedaan , maar nu telt het wel :)
Zoals bij teveel meewind je sprinttijd niet telt zou teveel tegenwind bij Discus ook toch een grens moeten hebben.

Denk ik dan e
 
Als je dat record ziet

Is dat niet een beetje slim valsspelen zoals met aerodynamica Gatlin en Kipchoge ooit hebben gedaan , maar nu telt het wel :)
Zoals bij teveel meewind je sprinttijd niet telt zou teveel tegenwind bij Discus ook toch een grens moeten hebben.

Denk ik dan e
Dat klopt waarschijnlijk wel, maar we kennen de omstandigheden bij Schult zijn record ook niet (meer)?
Als het mag volgens de regels dan is en blijft het een wereldrecord.

En als deze persoon op die manier slim valsspeelt, kunnen andere discuswerpers zo ook niet valsspelen?
En niemand die daar aan denkt in 38 jaar tijd buiten nu deze ene kerel?

Het lijkt erop dat nog wel andere goeie discuswerpers dat trukje geprobeerd hebben. Maar het is meer dan alleen zo'n trukje toepassen hé :D
Het lijkt me aldus een combo te zijn: Hij is één van de beste hedendaagse discuswerpers. De omstandigheden waren perfect. De worp was perfect ..
 
Het lijkt erop dat nog wel andere goeie discuswerpers dat trukje geprobeerd hebben. Maar het is meer dan alleen zo'n trukje toepassen hé :D

Tuurlijk ;)

Het is geen verwijt naar de atleet toe , maar eerder naar de regelgeving van de IAAF.
Ik vermoed gewoon dat in een echt atletiekstadion minder wind staat dan op een vliegveld.

Ik weet nu wel niet of er ook teveel tegenwind kan zijn bij discus , waarschijnlijk wel.

Dit doet me een beetje denken aan het "WR" van Gatlin :oi22:

 
Ik weet nu wel niet of er ook teveel tegenwind kan zijn bij discus , waarschijnlijk wel.
bij mijn weten niet, mag gewoon geen kunstmatige wind zijn.

Dit is het hoogste stadion in de wereld, op 4378 meter hoogte:
1713189248505.png


Dat zou voor sommige sporten ook wel een verschil kunnen maken, zeker in negatieve zin bij tegenstrevers. In voetbal is spelen op dergelijke hoogte verboden in een aantal stadions tegen ploegen uit andere landen.
 
Terug
Bovenaan