Atletiek

Is er een gelukkigere mens op de wereld dan Doom op dit moment :D wat een prestatie!!
 
België 3 keer wereldkampioen (+1 brons op een sterk nummer) en tweede land op de medailleranglijst.

In 2006 was ik erbij in Göteborg toen Kim & Tia beide europees kampioen werden outdoor. OK, dit is 'maar' indoor (altijd nét iets zwakker bezet), maar toen zeiden ze dat we dat nooit mee gingen meemaken. Da's nu wel DUIDELIJK overklast.

(en dan vergeten we nog de nationale records die sneuvelden bij de vleet)
 
Dit is gewoon pure waanzin heh.
Een klein land als België dat wereldkampioen wordt in de 4 x 400 m
Alexander Doom is zelfs de eerste indoorman ooit die én wereldkampioen op de 400m én op de 4x400m wordt (tegelijk).
 
Is er een gelukkigere mens op de wereld dan Doom op dit moment :D wat een prestatie!!
Ik zie topsport Vlaanderen nu al aankondigen dat de 'deadline' om te presteren vorige week was en ze zijn contract niet gaan verlengen wegens 'doelstellingen niet behaald'. :unsure:

De harde feiten zijn dat topsport Vlaanderen hem nooit een contract heeft aangeboden en hij een contract heeft bij defensie.
 
Die limiet is compleet van de pot gerukt en enkel relevant voor landen waar je veel atleten hebt die pakweg sub 27'30 kunnen lopen. Aan mensen die de sport niet volgen krijg je toch niet uitgelegd dat de Olympische limiet (27'00") lager ligt dan het Olympisch record (27'01"). :laugh:
 
Laatst bewerkt:
Echt absurd, wetende dat die zeker niet slecht is op de 100 meter. Op zowel 100, 200 als 300 heeft hij nu een scherper PR dan Van Niekerk. Je moet er wel rekening mee houden dat Van Niekerk in z'n beste jaren focuste op de 400m, en z'n PR's op 100, 200 en 300 liep toen die ook sub 44 waard was op de 400 en dat dus met ruimte voor verbetering was, maar dan nog is dat compleet absurd voor een 20-jarige.

Ik ben benieuwd of Tebogo overweegt om op termijn de 400 meter wat serieuzer te nemen. Vorig jaar liep die daar ook al 44.75. De souplesse waarmee die de 300m van begin tot einde liep is veelbelovend.
Hij heeft 44.29 gelopen. Dit belooft voor Parijs. :eek:
 
Na de hype van vorig jaar
Nu niks te vinden op Sporza

Maar de barkley marathon is al eventjes aan de gang (BM100) :)
Geen Sabbe dit jaar dus minder ruchtbaarheid in België. :D
(Hij neemt ook min of meer een sabbatjaar in 2024)

Aurélien Sanchez is al out tijdens de 3de ronde. Geen 2de finish dit jaar voor hem.

En voorts
Harald Zundel dropped after getting lost on loop two and ending up knocking on someone’s door looking for help.
Gelukkig was het gene vuilnisbak. :tongue:

Update 18:00 - De eerste 3 hebben nu 3 rondes afgelegd. Dat is snel.
De omstandigheden zijn wel gunstig dit jaar dus ik verwacht dit jaar (opnieuw) finishers.
 
Laatst bewerkt:
Al 10 lopers hebben ronde 3 afgerond (9 en zijn ondertussen gestart aan ronde 4).
En er zijn er nog 2 onderweg. Een recordaantal.
 
Laatst bewerkt:
Hopelijk vallen er voor deze mytische wedstrijd wel nog een groot aantal af voor de finish.

Maar misschien logisch dat atleten beter en beter voorbereid zijn op dergelijke wedstrijden dat er meer atleten dichter bij de laatste ronde raken.

Alleen Jasmin moet finishen van mij
Voor alle small European woman :)
 
7 lopers zijn gestart aan ronde 5. Weer een record. (3 lopers hebben moeten opgeven tijdens ronde 4)
De ideale weersomstandigheden spelen wel in het voordeel.

Realistisch gezien kunnen er nog 6 lopers finishen waaronder inderdaad 1 vrouw. (Jasmin)
Ze is alvast de allereerste vrouw ooit die erin geslaagd is ronde 5 te halen. GO GO GO! :D

Maar misschien logisch dat atleten beter en beter voorbereid zijn op dergelijke wedstrijden dat er meer atleten dichter bij de laatste ronde raken.
Dit dus + de weersomstandigheden zijn dit jaar heel erg goed (voor zover ik de info op twitter begrepen heb).
 
Laatst bewerkt:
4 finishers nu = Een nieuw record. Het nieuwe parkoers was blijkbaar heel lastig maar de weersomstandigheden zorgden alsnog voor een record.
Jared is voor de 4de keer in zijn carrière gefinisht waardoor hij recordhouder blijft voor John Kelly.

2 hebben er ondertussen opgegeven tijdens loop 5. Alleen Jasmin is nog onderweg.
Voor haar wordt het wel heel nipt zoals Sabbe vorig jaar.

Jasmin Paris finished loop five of the #BM100 in 59:58:21 :cheer::hakkuh::cheer:

Sabbe is een record kwijt aan een vrouw! :laugh:

5 Finishers! Dankzij Jared trouwens. Hij kon kiezen: Tegen de klok of met de klok mee en hij heeft Jasmin een plezier gedaan door tegen de klok te kiezen.,zodat zij de gemakkelijker route kon nemen (allé ja wat is gemakkelijker hé :))

Potverdikke compleet gemist dit jaar. Wel ongezien vijf finishers. :eek:
De reden is 3 ledig denk ik? Wat geleid heeft tot een nieuw record

- Ideale weersomstandigheden
- Met John Kelly en Jared Campbell twee van de meest ervaren Barkley Runners allertijden die hun ervaring gedeeld hebben met de andere lopers
- Meer internationalisering de laatste jaren. De 1ste finisher was een Brit maar daarna 17x een Amerikaan die finishte en '0' andere nationaliteiten. De laatste 2 jaar zie je dan plots 4 niet Amerikanen finishen.
 
Laatst bewerkt:
Mathieu bonne nog op schema

voor het 6 dagen record.
Als hij het pakt is het wel zijn strafste prestatie , want het record is niet van de minste.

Blijkbaar ook een hele organisatie , er moeten constant 2 juryleden aanwezig zijn die werken shiften van 6 uur.
 
Laatst bewerkt:
Mathieu bonne nog op schema

voor het 6 dagen record.
Als hij het pakt is het wel zijn strafste prestatie , want het record is niet van de minste.

Blijkbaar ook een hele organisatie , er moeten constant 2 juryleden aanwezig zijn die werken shiften van 6 uur.
Nog straffer dan de poging vind ik de opeenvolging van pogingen die hij onderneemt. Maar misschien niet onlogisch. Die extreme pogingen zijn op zichzelf misschien ook gewoon een prikkel waar hij van kan verbeteren en waardoor hij uiteindelijk sterker wordt voor een volgende poging. Niet?
 
Terug
Bovenaan