Atletiek

Mooie finale ,

Alleen wat vreemde volgorde van de cheetahs vind ik persoonlijk.

Ponette haar grote sterkte is net die vliegende start. Vervaet zou normaal een stuk sneller uit die startblokken kunnen schieten.
Ik had die 2 op zen minst gewisseld.

Nu het maakt niet zoveel uit, max. haalbare was de 4de plaats met deze ploeg.
 
Mooie finale ,

Alleen wat vreemde volgorde van de cheetahs vind ik persoonlijk.

Ponette haar grote sterkte is net die vliegende start. Vervaet zou normaal een stuk sneller uit die startblokken kunnen schieten.
Ik had die 2 op zen minst gewisseld.

Nu het maakt niet zoveel uit, max. haalbare was de 4de plaats met deze ploeg.
Ponette is sneller en zit je meer vooraan en moet je dus dan moet je minder uitwijken
 
Ponette is sneller en zit je meer vooraan en moet je dus dan moet je minder uitwijken

Tuurlijk , Het was natuurlijk een keuze van de trainster en een gokje om zo meer voorraan te lopen.
Ik denk persoonlijk dat je eerste 500m sneller is met als startloper vervaet en 2de loper ponette.

Het is zinloos om splittijden eigenlijk te vergelijken met reeksen en finale (wegens andere omstandigheden en reeds meerdere keren gelopen).
Maar Ponette haar split in de finale was even snel als die van VDB in de reeksen.

maar het maakt niet veel uit, dat is een persoonlijke visie.
 
Fantastische 2000M gezien daarnet in Brussel, heerlijk hoe het publiek de laatste 400m aanmoedigde. Wat een finale 100m loopt Ingebrigtsen ook weer, impressionant.
Verder jammer van Duplantis, dat scheelde ook niets op zijn derde WR-poging.
 
Dit is ook wel straffe kost. Michael Somers duikt in zijn tweede marathon ooit onder de Olympische limiet.

In zijn marathondebuut begin dit jaar liep hij trouwens 2u09'31...

 
Russen en Wit-Russen zullen gewoon mogen deelnemen aan de OS, zij het dan wel onder een neutrale vlag.

Ergens wel begrijpelijk.
Anderzijds is de Olympic Truce nog maar drie keer geschonden en dat drie keer door Rusland zelf :')

Maar misschien belangrijker, hebben die ondertussen al wezenlijke stappen gezet op vlak van doping?
 
Wat een weelde bij de Belgen. Enorm goed in de breedte. Ik had wel op een medaille gehoopt en het ergens wel verwacht maar goud niet. :tongue:
 
Laatst bewerkt:
Julien Watrin heeft teelbalkanker en moet verstek laten gaan voor de Spelen: "Prognoses zijn wel goed"

Man zo zuur !
Hij zal er wel bovenop komen, maar als atleet gezien kon het niet slechter vallen.
Vermoedelijk tijdens een (doping)test ontdekt (al in september vorig jaar)? Sinds ze Van Der Plaetsen onterecht bestraft hebben (en nadien vrijgesproken) testen ze bij een positieve test allereerst op kanker. (en dan is de test dus negatief)

Heel zuur dat hij net daardoor de OS moet missen. :frown: Maar de gezondheid komt eerst. Hij komt er wel weer bovenop.
 
Terug
Bovenaan