Atletiek

Tebogo loopt het 300m wereldrecord vrij vlotjes van de tabellen stond op naam van vaniekerck

Echt absurd, wetende dat die zeker niet slecht is op de 100 meter. Op zowel 100, 200 als 300 heeft hij nu een scherper PR dan Van Niekerk. Je moet er wel rekening mee houden dat Van Niekerk in z'n beste jaren focuste op de 400m, en z'n PR's op 100, 200 en 300 liep toen die ook sub 44 waard was op de 400 en dat dus met ruimte voor verbetering was, maar dan nog is dat compleet absurd voor een 20-jarige.

Ik ben benieuwd of Tebogo overweegt om op termijn de 400 meter wat serieuzer te nemen. Vorig jaar liep die daar ook al 44.75. De souplesse waarmee die de 300m van begin tot einde liep is veelbelovend.
 
Echt absurd, wetende dat die zeker niet slecht is op de 100 meter. Op zowel 100, 200 als 300 heeft hij nu een scherper PR dan Van Niekerk. Je moet er wel rekening mee houden dat Van Niekerk in z'n beste jaren focuste op de 400m, en z'n PR's op 100, 200 en 300 liep toen die ook sub 44 waard was op de 400 en dat dus met ruimte voor verbetering was, maar dan nog is dat compleet absurd voor een 20-jarige.

Ik ben benieuwd of Tebogo overweegt om op termijn de 400 meter wat serieuzer te nemen. Vorig jaar liep die daar ook al 44.75. De souplesse waarmee die de 300m van begin tot einde liep is veelbelovend.

Persoonlijk mijn lievelingsafstand , jammer genoeg is het niet olympisch.

Ik denk dat er niemand van die wereldtoppers die 300m loopt op het piek van zijn kunnen, maar alle toppers hebben hem ooit wel gelopen
Van Niekerk en Johnson , Bolt ,Merritt, Makwala, gardiner,....
Toch mooie namen om voor te staan.

Ander nieuws:
Ook weer een knap WR van Femke Bol vanuit baan 6 eigenlijk niemand zien en gaan.
BR voor Obasuyi hopelijk blijft hij nu eens wat gespaard van blessures
 
Persoonlijk mijn lievelingsafstand , jammer genoeg is het niet olympisch.

Ik denk dat er niemand van die wereldtoppers die 300m loopt op het piek van zijn kunnen, maar alle toppers hebben hem ooit wel gelopen
Van Niekerk en Johnson , Bolt ,Merritt, Makwala, gardiner,....
Toch mooie namen om voor te staan.

Ander nieuws:
Ook weer een knap WR van Femke Bol vanuit baan 6 eigenlijk niemand zien en gaan.
BR voor Obasuyi hopelijk blijft hij nu eens wat gespaard van blessures

Beelden van eerder vorige week. Tebogo (rood) liep 46.7 in gewone loopschoenen (geen spikes), lachend en uitlopend in de laatste 50 meter. Ik heb zo'n vermoeden dat we hem op de 400 gaan zien dit seizoen.
 
Met het WK indoor dat binnen tien minuten start met de vijfkamp waarin Vidts favoriet is om zichzelf op te volgen :). Redelijk wat wereldtoppers over alle disciplines heen passen wel vanwege OS deze zomer.
 
Vrij vlot wereldtitel nummer twee voor Vidts :).

Ook Doom heel vlot naar finale 400.
 
Valt dit (legaal) te kijken in België? :S De officiële stream is geblokkeerd in ons land terwijl Belgische zenders en kanalen als Eurosport het niet geven.
 
tipik (franstalig België)

npo ook

bbc idem
Lol, zat gisteren zelf te zoeken op site van RTBF en vond niks. M'n vriendin zei dat ze NPO en BBC gecheckt had met hetzelfde resultaat. :laugh: Echt wakker waren we precies niet. Heb hem nu wel gevonden op RTBF.
 
Rosius finale Obasuyi finale andere jonge hordenman er zeer dichtbij sterk WK van de Belgen voorlopig.

Holloway gaat voor een wereldrecord in de finale 60 horden imo.

En Bol zal er ook wel niet ver afritten straks.
 
Nice van Rosius !

Blijft toch triestig dat er niets te zien is op Sporza (zelf geen livestream)

Al een Gouden medaille
En al 4 finalisten die nog moeten lopen.
 
Perfecte race van Doom. Warholm had nog nooit een 400m indoor verloren. :eek:
Ik ben er speciaal voor wakker gebleven om hem zilver te zien halen (allé dat dacht ik toch).
Maar het is goud. Nu kan ik gerust gaan slapen. :cheer::clap::hakkuh:

Toch echt wel een heel goed kampioenschap van de Belgen.
 
Absurd gewoon :crazy:
Wat een topper, echt toch enorme stappen gezet de laatste paar seizoenen. Ergens jammer dat hij het individuele nummer laat schieten in Parijs, maar wel opgevend voor de relay!
 
Terug
Bovenaan