Atletiek

En iedereen die dacht dat Sacoor het Belgisch record zou verbeteren maar als iemand het zal doen dan is het Doom wel.

Wat is er eigenlijk gebeurd met Sacoor? Hij liep 6 jaar geleden naar 45:03 op amper 18 jarige leeftijd en dat was het dan.
Daarna was hij nooit nog sneller. OK hij is nog altijd vrij jong (jonger dan Doom) maar toch ..
Ik dacht ik podcast van de Jogclub met hem gehoord te hebben dat zijn Amerikaans avontuur tegenviel en zich daar beetje opgebrand heeft.
 
Ik dacht ik podcast van de Jogclub met hem gehoord te hebben dat zijn Amerikaans avontuur tegenviel en zich daar beetje opgebrand heeft.
Maar nee dat is al van daarvoor
Zijn jeugdtrainer stond bekend om gewoon iedereen al op te branden

Pieter Sisk gisteren fantastisch gelopen op Ifam en minimum voor EK en OS!
Dat is dan 2e atleet waarmee ik ooit getraind heb die naar een OS gaat :coolbrows:
 
Laatst bewerkt:
Pieter Disk gisteren fantastisch gelopen op Ifam en minimum voor EK en OS!
Dat is dan 2e atleet waarmee ik ooit getraind heb die naar een OS gaat :coolbrows:

En zeggen dat hij ook goed kan diskus werpen :oi22:

Dat is wel het leuke bij atletiek, dat je als atleet ook zelf in competitie kan lopen tegen deze (wereld)toppers
Of atleten die nog top moeten worden.
 
Toch wel onverbiddelijk die DSQ's in atletiek.
Dit sloeg nergens op.

Bij de 110 horden gebruikten ze ook een afstand van 100 meter i.p.v. 110 om de snelheid te berekenen. :laugh: Daar stond 26.xx km/h terwijl die gasten 29.xx km/h lopen.
 
Heb het gemist, whats gebeurt?
Op de 100 horden is iemand uitgeschakeld omdat die voor het afzetten even bewoog. Ze was niet eens als snelste weg en had er geen voordeel bij. Jury was onverbiddelijk en toonde de rode kaart.

Om het extra pijnlijk te maken verloor een reeks later iemand het evenwicht tussen de 'set' en 'go' en was er direct een groene kaart. :laugh:

Wat een teleurstelling van de Belgische mannen op de 800m trouwens. :eek: Sisk kwam ook door in 50 rond, da's gewoon te snel.
 
Op de 100 horden is iemand uitgeschakeld omdat die voor het afzetten even bewoog. Ze was niet eens als snelste weg en had er geen voordeel bij. Jury was onverbiddelijk en toonde de rode kaart.

Om het extra pijnlijk te maken verloor een reeks later iemand het evenwicht tussen de 'set' en 'go' en was er direct een groene kaart. :laugh:
Ok dat is wel belachelijk idd
Wat een teleurstelling van de Belgische mannen op de 800m trouwens. :eek: Sisk kwam ook door in 50 rond, da's gewoon te snel.
Kampioenschap en gehaasde wedstrijden zijn natuurlijk niet hetzelfde, maar doorkomen in 50 dat is Rudisha niveau
Crestan is normaal wel goed op kampioenschappen
 
Die 100 horden is wel mooi. Nu mocht ze een (solo) rerun doen. Ze misstapte zich voor de tweede horde en aan de finish bleef de tijd doorlopen. Uiteindelijk heeft ze de norm voor de halve finale gehaald met 0.01 overschot. :laugh:
 
Bol toch niet normaal he. Wat maakt die weer goed in de laatste 100m.
Jammer voor de Belgen.
 
De prestaties van Sacoor en Doom zijn wel lichtpunten. Ik ben benieuwd wat Sacoor morgen gaat doen. Het enige nadeel is dat die nu misschien zijn beste kruit verschoten heeft, want het is nog een lang kampioenschap voor hem als hij goed loopt.
 
Op de mannen is er niet veel van te zeggen. beide bij de snelste
VDB iets te traag weg , gelukkig wel nog een sterk eindschot.

Tactische blunder van Ponette toch wel, vanbinnen iemand door laten als je de koord hebt.

Niet dat het iets ging uitmaken Bol ging er wel over raken.

Vooral jammer van Doom idd, hopelijk niet de wedstrijd teveel.
 
Die 3000 steeple.... Alledrie de Belgen vallen uit. Van de Velde had eindelijk een goeie vorm te pakken (vorige maand nog 8:18 gelopen) en kon met een goeie prestatie hier Parijs nog halen.
 
De Italianen krijgt vleugels in Rome. Gisteren al een topdag en nu 1 en 2 op de halve marathon.
 
McLaughlin 48.75 seizoensopener op haar 400m , bol gaat denk ik niet op de foto staan in Parijs op de 400h
Als er één iemand in de buurt kan komen van het wereldrecord van Marita Koch (waar altijd een dopinggeurtje aan hing) dan is het McLaughlin wel.

Ze liep duidelijk niet eens voluit gisteren, ze kan nog een pak sneller. 47.60 is momenteel nog wel onbereikbaar maar ze heeft nog een paar jaar te gaan in haar carrière.
 
Die 100 horden is wel mooi. Nu mocht ze een (solo) rerun doen. Ze misstapte zich voor de tweede horde en aan de finish bleef de tijd doorlopen. Uiteindelijk heeft ze de norm voor de halve finale gehaald met 0.01 overschot. :laugh:
Was idd heel vreemd dat die wisselde op de 2e horde zonder probleem
 
Terug
Bovenaan