Reizen voor evenementen (sport, festivals, ...)

Rub1nho

Well-known member
Ik vraag me af of er hier mensen zijn die ervaringen kunnen delen of tips kunnen geven wat betreft reizen voor specifieke evenementen, al dan niet in combinatie met het bezoeken van de streek/stad in kwestie tijdens of voor of na het evenement in kwestie.
Zijn er websites/touroperators die dat aanbieden of boek je alles zelf, hoe lang op voorhand best boeken,...

Een paar evenementen die op het verlanglijstje staan zijn oa het EK atletiek in Rome in juni of het WK atletiek in Tokyo volgend jaar, maar ook van zaken zoals Glastonbury festival, de Isle of Man TT, Oktoberfesten of een wereldtentoonstelling zou ik graag weten van mensen die 't al meegemaakt hebben wat hun ervaringen zijn, hoe je dat best regelt of waarop je zoal moet denken.
 
Voor een evenement moet je Gewoon een paar uur extra rekenen voor de verplaatsing en Masse volk.

Erna doe je wat je wilt.
Snap de vraag niet goed?
 
Hoe groter het evenement, hoe groter de vraag naar accomodaties. Dat betekent dat de prijzen voor hotelkamers vlotjes maal drie gaan in die periode en ze ook al soms jaar op voorhand volboekt zitten.

Spontaan naar een groot evenement gaan zit er in elk geval niet in zonder grote consessies te maken, je plant dat best ruim op voorhand al in.
 
Ik heb al tientallen artiesten in het buitenland gezien met overnachting. Heel leuk maar je moet wat uitkijken. Afhankelijk van de grootte vh evenement en de stad waar het zich voordoet schieten de prijzen namelijk snel de lucht in.
Ik ben bv naar New York geweest voor de Big 4 in Yankee Stadium. Voor zo'n stad boeit dat geen fuck of Metallica in hun stadion komt spelen of niet dus daar was bitter weinig prijsverschil/hotelschaarste. Maar mijn maat gaat deze zomer naar de OS in Parijs en die heeft, na lang zoeken, een Ibis achtig hotel gevonden buiten Parijs voor €200 ppn dus die is gepluimd als je dat vergelijkt met hun prijzen buiten dat seizoen.

-> op tijd boeken dus, en bereid zijn om een pak meer te betalen dan normaal. Ik zou zelfs overwegen om eerst mijn hotel vast te leggen met gratis annulatie en dan checken of ik aan tickets geraak.
 
Ik heb al tientallen artiesten in het buitenland gezien met overnachting. Heel leuk maar je moet wat uitkijken. Afhankelijk van de grootte vh evenement en de stad waar het zich voordoet schieten de prijzen namelijk snel de lucht in.
Ik ben bv naar New York geweest voor de Big 4 in Yankee Stadium. Voor zo'n stad boeit dat geen fuck of Metallica in hun stadion komt spelen of niet dus daar was bitter weinig prijsverschil/hotelschaarste. Maar mijn maat gaat deze zomer naar de OS in Parijs en die heeft, na lang zoeken, een Ibis achtig hotel gevonden buiten Parijs voor €200 ppn dus die is gepluimd als je dat vergelijkt met hun prijzen buiten dat seizoen.

-> op tijd boeken dus, en bereid zijn om een pak meer te betalen dan normaal. Ik zou zelfs overwegen om eerst mijn hotel vast te leggen met gratis annulatie en dan checken of ik aan tickets geraak.
De Olympische Spelen had ik ook graag gedaan maar daarvan besef ik al dat ik er veel te laat bij ben.

Voor Tokyo 2025 bijvoorbeeld, de meeste hotels en zeker vliegtickets kun je dacht ik maar een jaar op voorhand boeken, of zijn daar andere oplossingen voor? Voor Rome 2024 denk ik nu niet dat het al 'te laat' is, ik ken de gangbare prijzen voor hotels en B&B in Rome nu niet direct, maar die zien er niet direct buitensporig uit en da's maar 3 maand meer...

Zouden er operators zijn die een combi van verblijf & tickets aanbieden, vooral voor meerdaagse sportevenementen dan? Ik heb vroeger nog wel reizen gedaan waar ik gewoon alles zelf regelde, maar ben daar te lui voor geworden, als bvb het dagelijks transport van en naar stadion-hotel al zou mee geregeld zijn zou 'k daar gerust wat extra voor willen betalen.
 
Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee hoeveel volk zo'n EK atletiek trekt...
Rome is natuurlijk nooit echt goedkoop, al zijn de vluchten naar daar vaak wel goed te doen.

Ik ken enkel organisaties die zulke trips doen voor voetbalmatchen eerlijk gezegd. Kheb geen flauw idee of er zulke zaken zijn voor de evenementen die jij wil doen. Op zich is het allemaal nog wel relatief simpel om te boeken denk ik. Worst case laat je u hotel gewoon elke dag een taxi bellen he.
 
Voor eindrondes wk/ek voetbal kan het helpen om wat studiewerk te doen bij de loting. Hier kan je meestal, omdat het een geleide loting is, vooraf wel inschatten in welke poules je eventueel kan uitkomen en dan kun je voorafgaand aan de loting al een en ander vastleggen bij booking waar je gratis weer kan annuleren. In knock-out fase idem dito, indien eerste beland je in die stad, indien tweede in een andere stad. In beide steden vastleggen vooraleer eindstand in poule gekend is en dan schrappen wat je niet nodig hebt.

Op die manier ben je voor de grote massa al zeker van je kamer. Naar prijs zal het misschien niet zo veel uitmaken maar naar keuze wel een groot verschil.
 
Terug
Bovenaan