Ok die cijfers geven idd een ander perspectief.
Uiteindelijk probeerde zelf iets op te bouwen in aandelen/crypto (voor later) met serieus veel risico en hup daar komen ze weer "graaien". Ik zal me er maar bij neerleggen dat de gouden tijden voorbij zijn. -.-
Natuurlijk ben ik ook maar een kleine speler, en ze zorgen er ook wel voor dat ik klein blijf. Niet dat ik een ander gedacht had , maar er was hoop
Ale gasten, "iets opbouwen". Zelfs als je 50k vermogenwinst per jaar hebt, spreken we over 4000 euro belastingen/y. Of te 300 en een klets per maand.
Om het even in perspectief te plaatsen. Het overheidstekort is 600 euro per gezin per maand, perpetual. Wetende dat de helft van de gezinnen al niet werkt, een uitkering of pensioen krijgt, of maar een paar honderd euro belastingen per maand betaalt (hello flexijobbers en Big4 consultants), waar had je dan exact gedacht dat ze gingen langskomen om het gat te dichten ? Bij wie 5000 euro groepsverzekering heeft ? Bij wie een huurhuisje heeft ? Bij wie ziek is en niet kan werken ?
Het zal van overal en iedereen moeten komen...
Maar dat we al jaren 'groeinorm' ibovenop de index doen in de gezondheidszorg, leuk. Jobbonus, leuk. Woonbonus, leuk. Perequaties, leuk. 30 (!) % ongepresteerde pensioenrechten met ouderschapsverlof en consoorten, op kosten van de overheid, leuk. Uitkeringen verhogen boven de index, leuk. Maar als je 1 van die dingen nog maar wil aanraken, het land staat in brand. Naief noem ik dat. Heel naief. Een blinde zag dit aankomen.
Ik toeter al jaren in de familie 'hou je portefeuille vast en steek je geld in de grond', want we zijn allemaal hoger geschoold, 2verdiener, eigen woning, beleggingen. Ik was altijd de zuurpruim en pessimist. Welja, als je naar de cijfers kijkt, zijn er geen 20 oplossingen. Als het niet van de meerwaarde komt, komt het via autobelastingen. Komt het niet via autobelastingen, komt het via een 60% schijf op loon. Komt het niet via daar, komt het op een belasting op het aantal onderbroeken die je hebt. Uiteindelijk zijn het dezelfde die het met een ander excuus gaan moeten betalen.