Are we alone...? Het buitenaardse leven-topic.

Vandaag een tof kanaal gevonden op YT.
Toegegeven, de topics zijn vaak dubieus, maar sommige doen je toch wel wat verder nadenken;


Klopt, dat is een geniaal kanaal! Zijn manier van verhalen vertellen is echt uitstekend en zeer entertainend.
 
WF? Is nochtans een heel deftig kanaal hoor. Zijn insteek begint inderdaad van 'conspiracy-onzin', maar uiteindelijk is het hijzelf die de verhalen dan dikwijls met de grond gelijk maakt.
 
  • Leuk
Waarderingen: C11
Vandaag een tof kanaal gevonden op YT.
Toegegeven, de topics zijn vaak dubieus, maar sommige doen je toch wel wat verder nadenken;

Ik heb die ook niet gekeken, thumbnail leek me "ow god, weer die fucking heuvel op mars".

Maar goed, ik heb net overal doorgescrolled even. Wat een hoop zever in pakskes van fucking begin tot einde en ik kan amper geloven dat er mensen zijn die dit op welke manier dan ook serieus nemen.

Fuck sake, dit maakt mij kwaad. Is dit een kanaal waar er werklijk mensen in trappen? God helpe ons allemaal.

Random quote van mijn gescrol:

"there is evidence, SCIENTIFIC EVIDENCE, of a global nuclear war on mars in the past". Gaat hij verder over wat concentraties van Xenon 219 bla bla bla en wat dramatic footage van nucleare bommen.

Uiteraard worden de effectieve bewijzen maar terloops gemeld en buiten context genomen. Tot je gewoon een google query ingeeft en wat verder leest dan een youtube filmpje met wat foute achtergrond-geluiden op:


Tot nader weerwoord ga ik alles van dat kanaal verder negeren.
 
Laatst bewerkt:
Ergste uitspraak in die video is:
"Mainstream scientists always have an agenda"

Waar hij dus doet klinken alsof de rest geen agenda heeft en puur van hart is.
"Alternatieve" wetenschappers hebben dus geen agenda? de videomaker heeft geen agenda met zijn tonnen merchandise, "like and subscribe" ad- revenue,...? :p

Ik heb niks tegen een licht komische "conspiracy" video wat het in feite is maar zo'n uitspraken, dat creëert wel degelijk schade.
 
Ergste uitspraak in die video is:
"Mainstream scientists always have an agenda"

Waar hij dus doet klinken alsof de rest geen agenda heeft en puur van hart is.
"Alternatieve" wetenschappers hebben dus geen agenda? de videomaker heeft geen agenda met zijn tonnen merchandise, "like and subscribe" ad- revenue,...? :p

Ik heb niks tegen een licht komische "conspiracy" video wat het in feite is maar zo'n uitspraken, dat creëert wel degelijk schade.
Helemaal akkoord. Dit is geen wetenschap, het is boerenbedrog.
 
Ergste uitspraak in die video is:
"Mainstream scientists always have an agenda"

Waar hij dus doet klinken alsof de rest geen agenda heeft en puur van hart is.
"Alternatieve" wetenschappers hebben dus geen agenda? de videomaker heeft geen agenda met zijn tonnen merchandise, "like and subscribe" ad- revenue,...? :p

Ik heb niks tegen een licht komische "conspiracy" video wat het in feite is maar zo'n uitspraken, dat creëert wel degelijk schade.
Ok, dat is er los over. Ik heb een tijd terug enkele van zijn video's gezien en was behoorlijk positief over zijn kritische inkijk, maar ergens onderweg moet dan toch iets los geslagen zijn.
 
Hola, er is iets gaande:

''The former intelligence official David Grusch, who led analysis of unexplained anomalous phenomena (UAP) within a US Department of Defense agency, has alleged that the US has craft of non-human origin''




"Karl E. Nell, a recently retired Army Colonel and current aerospace executive who was the Army’s liaison for the UAP Task Force from 2021 to 2022 and worked with Grusch there, characterizes Grusch as “beyond reproach.” “His assertion concerning the existence of a terrestrial arms race occurring sub-rosa over the past eighty years focused on reverse engineering technologies of unknown origin is fundamentally correct, as is the indisputable realization that at least some of these technologies of unknown origin derive from non-human intelligence,” said Karl Nell, the retired Army Colonel who worked with Grusch on the UAP Task Force. In a 2022 performance evaluation, Laura A. Potter, Deputy Chief of Staff for Intelligence, Headquarters, Department of the Army, described Nell as “an officer with the strongest possible moral compass.”

- Jonathan Grey

"Jonathan Grey, the intelligence officer specializing in UAP analysis at the National Air and Space Intelligence Center, is speaking publicly for the first time, identified here under the identity he uses inside the agency. “A vast array of our most sophisticated sensors, including space-based platforms, have been utilized by different agencies, typically in triplicate, to observe and accurately identify the out-of-this-world nature, performance, and design of these anomalous machines, which are then determined not to be of earthly origin,” Grey said.

Jonathan Grey says secrets have been necessary. “Though a tough nut to crack, potential technological advancements may be gleaned from non-human intelligence/UAP retrievals by any sufficiently advanced nation and then used to wage asymmetrical warfare, so, therefore, some secrecy must remain,” he says. “However, it is no longer necessary to continue to deny that these advanced technologies derived from non-human intelligence exist at all or to deny that these technologies have landed, crashed, or fallen into the hands of human beings.
 
Tja, ik geloof er niet teveel van: geen echte bewijzen.
We moeten hem dus maar geloven op wat hij zegt....
+ hij zegt zelf dat hij geen foto's gezien heeft.
 
Laatst bewerkt:
Wat denken mensen hier van Bob Lazar. Langs de ene kant wil ik die wel geloven want zijn verhaal bevat toch interessante elementen, langs de andere kant echt geen idee....

En het Roswell incident in 1974 wat is daarrond het geloof? is er iets neergestort of gelooft men het weerballon verhaal?
 
Wat denken mensen hier van Bob Lazar. Langs de ene kant wil ik die wel geloven want zijn verhaal bevat toch interessante elementen, langs de andere kant echt geen idee....

En het Roswell incident in 1974 wat is daarrond het geloof? is er iets neergestort of gelooft men het weerballon verhaal?
Enorm moeilijk om te oordelen.
Klinkt geloofwaardig, maar hoe kunnen we zo iets ooit verifieren.
 
  • Leuk
Waarderingen: math
Heel dat "de USA heeft ufo tech" riedeltje is allemaal *kuch* geloofwaardig als inwoner van US en beroepsnavelstaarder. Want er zijn ook wetenschappers en 7 miljard mensen die NIET in de VS wonen. De kans dat er intelligent leven is, is al klein genoeg. Als die dan nog enkel in de US of A geweest zijn en niet in , pakweg, China/Rusland zijn geland is het helemaal te gek.

Het beste bewijs, imo, dat dit eerder een Amerikaans cultuur-fenomeen is en geen realiteit, is het feit dat geen enkel ander land mee gaat in die gekte, of met bewijzen komt.
 
Heel dat "de USA heeft ufo tech" riedeltje is allemaal *kuch* geloofwaardig als inwoner van US en beroepsnavelstaarder. Want er zijn ook wetenschappers en 7 miljard mensen die NIET in de VS wonen. De kans dat er intelligent leven is, is al klein genoeg. Als die dan nog enkel in de US of A geweest zijn en niet in , pakweg, China/Rusland zijn geland is het helemaal te gek.

Het beste bewijs, imo, dat dit eerder een Amerikaans cultuur-fenomeen is en geen realiteit, is het feit dat geen enkel ander land mee gaat in die gekte, of met bewijzen komt.

Japan gaat wel mee in die gekte. Ik zou zelfs zeggen nog extremer dan de Amerikaan.

Roswell is 1947 trouwens.
 
UFO's worden over heel de wereld waargenomen, dat wil ik daar wel over kwijt. Of het buitenaardsen zijn of gelijk-wat (creaturen uit een andere dimensie etc...)...dat is natuurlijk een ander verhaal. Rusland kent ook zijn historie van merkwaardige UFO-waarnemingen, maar ook Italië, Frankrijk, Brazilië. Zelfs Iran ja.

Bob Lazar. Daar gaan we weer. Je kan natuurlijk nooit iets uitsluiten, maar ik neig eerder om zijn verhaal met een korrel zout te nemen. Ja, het is al bewezen dat hij werkte voor Los Alamos National Lab. En dat laatste had ook banden met de basis nabij Groom Lake in Area 51 (Dream Land), waar de meest geheime zaken worden en werden getest. Maar dat is het. Al de rest is niet te verifiëren. Hij brengt zijn verhaal wel met de nodige overtuiging, lijkt zeker over zijn stuk en heeft niets aan zijn verhaal gewijzigd in de afgelopen 30 jaar. Op het einde blijft het echter een verhaal. Heel dat mysterieus gedoe over Moscovium (element 115), dat de brandstof zou zijn van de vliegende schotels...ik krijg het er van. (alhoewel, dit is wel leuk :D https://ui.adsabs.harvard.edu/abs/2004AIPC..699.1230A/abstract ). Hij zou zogezegd een stuk 115 meegenomen hebben naar huis, maar dat toont hij dan natuurlijk niet. Het zou de enige reden zijn waarom hij hier nog rondloopt en niet toevallig uit een raam is gevallen.

Roswell 1947. Juist hetzelfde. Met als enig verschil dat er hier verschillende mensen (om eerlijk te zijn, wel met een geloofwaardigere achtergrond) met het verhaal naar buiten komen dat een vliegende schotel (feitelijk 2) crashten in de omgeving van Roswell New Mexico. Maar, wederom, zonder bewijs blijft het gewoon een verhaal.

Wij willen materiaal zien, fysiek bewijs. Stuur het naar universiteiten en onderzoekers wereldwijd als het er is. Zolang dat niet komt blijven het gewoon fantasietjes waar geen haan naar kraait (of toch niet de brede populatie).
 
  • Leuk
Waarderingen: math
Japan gaat wel mee in die gekte. Ik zou zelfs zeggen nog extremer dan de Amerikaan.

Roswell is 1947 trouwens.
Klopt was 1947 ik zal de 2 laatste cijfers verwisseld hebben.
UFO's worden over heel de wereld waargenomen, dat wil ik daar wel over kwijt. Of het buitenaardsen zijn of gelijk-wat (creaturen uit een andere dimensie etc...)...dat is natuurlijk een ander verhaal. Rusland kent ook zijn historie van merkwaardige UFO-waarnemingen, maar ook Italië, Frankrijk, Brazilië. Zelfs Iran ja.

Bob Lazar. Daar gaan we weer. Je kan natuurlijk nooit iets uitsluiten, maar ik neig eerder om zijn verhaal met een korrel zout te nemen. Ja, het is al bewezen dat hij werkte voor Los Alamos National Lab. En dat laatste had ook banden met de basis nabij Groom Lake in Area 51 (Dream Land), waar de meest geheime zaken worden en werden getest. Maar dat is het. Al de rest is niet te verifiëren. Hij brengt zijn verhaal wel met de nodige overtuiging, lijkt zeker over zijn stuk en heeft niets aan zijn verhaal gewijzigd in de afgelopen 30 jaar. Op het einde blijft het echter een verhaal. Heel dat mysterieus gedoe over Moscovium (element 115), dat de brandstof zou zijn van de vliegende schotels...ik krijg het er van. (alhoewel, dit is wel leuk :D https://ui.adsabs.harvard.edu/abs/2004AIPC..699.1230A/abstract ). Hij zou zogezegd een stuk 115 meegenomen hebben naar huis, maar dat toont hij dan natuurlijk niet. Het zou de enige reden zijn waarom hij hier nog rondloopt en niet toevallig uit een raam is gevallen.

Roswell 1947. Juist hetzelfde. Met als enig verschil dat er hier verschillende mensen (om eerlijk te zijn, wel met een geloofwaardigere achtergrond) met het verhaal naar buiten komen dat een vliegende schotel (feitelijk 2) crashten in de omgeving van Roswell New Mexico. Maar, wederom, zonder bewijs blijft het gewoon een verhaal.

Wij willen materiaal zien, fysiek bewijs. Stuur het naar universiteiten en onderzoekers wereldwijd als het er is. Zolang dat niet komt blijven het gewoon fantasietjes waar geen haan naar kraait (of toch niet de brede populatie).
Iedereen wilt bewijzen zien sure (ik spreek hier over de Roswell crash).
Maar hoe ga je iets bewijzen als het leger daar bij die crash komt, alles afzet, alles opruimt (inlaadt en verplaatst naar hun basis) en dan afkomt met een coverstory, bewijzen wordt dan wel moeilijker.
 
UFO's worden over heel de wereld waargenomen, dat wil ik daar wel over kwijt. Of het buitenaardsen zijn of gelijk-wat (creaturen uit een andere dimensie etc...)...dat is natuurlijk een ander verhaal. Rusland kent ook zijn historie van merkwaardige UFO-waarnemingen, maar ook Italië, Frankrijk, Brazilië. Zelfs Iran ja.

Bob Lazar. Daar gaan we weer. Je kan natuurlijk nooit iets uitsluiten, maar ik neig eerder om zijn verhaal met een korrel zout te nemen. Ja, het is al bewezen dat hij werkte voor Los Alamos National Lab. En dat laatste had ook banden met de basis nabij Groom Lake in Area 51 (Dream Land), waar de meest geheime zaken worden en werden getest. Maar dat is het. Al de rest is niet te verifiëren. Hij brengt zijn verhaal wel met de nodige overtuiging, lijkt zeker over zijn stuk en heeft niets aan zijn verhaal gewijzigd in de afgelopen 30 jaar. Op het einde blijft het echter een verhaal. Heel dat mysterieus gedoe over Moscovium (element 115), dat de brandstof zou zijn van de vliegende schotels...ik krijg het er van. (alhoewel, dit is wel leuk :D https://ui.adsabs.harvard.edu/abs/2004AIPC..699.1230A/abstract ). Hij zou zogezegd een stuk 115 meegenomen hebben naar huis, maar dat toont hij dan natuurlijk niet. Het zou de enige reden zijn waarom hij hier nog rondloopt en niet toevallig uit een raam is gevallen.

Roswell 1947. Juist hetzelfde. Met als enig verschil dat er hier verschillende mensen (om eerlijk te zijn, wel met een geloofwaardigere achtergrond) met het verhaal naar buiten komen dat een vliegende schotel (feitelijk 2) crashten in de omgeving van Roswell New Mexico. Maar, wederom, zonder bewijs blijft het gewoon een verhaal.

Wij willen materiaal zien, fysiek bewijs. Stuur het naar universiteiten en onderzoekers wereldwijd als het er is. Zolang dat niet komt blijven het gewoon fantasietjes waar geen haan naar kraait (of toch niet de brede populatie).
mensen vergeten precies ook belgie eind jaren 80 begin jaren 90
https://nl.wikipedia.org/wiki/Belgische_ufogolf.

Wel leuk dat die ufo's ook mee evoluren. Waar ze vroeger nog duidelijke propulsie systemen beschreven, zijn het nu zwaartekrachtveranderende objecten. En heel vroeger waren het zilveren ronde schijven. :unsure:

the metapod is ook nen leuken trouwens :)

Maar alle eerlijkheid met alle CGI mogelijkheden, AI en dergelijke hebben de grapjurken natuurlijk heel wat tools ter beschikking om mensen om de tuin te leiden.
 
Laatst bewerkt:
Ik blijf bij mijn stelling

De kans dat er ergens anders in het universum aliens rondlopen is immens groot (100% durf ik niet te zeggen maar daar toch héél dicht tegen).
De kans dat wij ze ooit "levend" tegenkomen is immens klein. De afstanden zijn gewoon te groot.
(0% durf ik niet te zeggen maar daar toch héél dicht tegen).

Wat wel eventueel kan. Een alien is reeds miljoenen (of zelfs miljarden) jaren geleden overleden en zweeft al oneindig lang, rond in een ufo en die ufo komt vroeg of laat op aarde terecht, .. maar of er dan nog veel van die alien over gaat zijn ????
 
Klopt was 1947 ik zal de 2 laatste cijfers verwisseld hebben.

Iedereen wilt bewijzen zien sure (ik spreek hier over de Roswell crash).
Maar hoe ga je iets bewijzen als het leger daar bij die crash komt, alles afzet, alles opruimt (inlaadt en verplaatst naar hun basis) en dan afkomt met een coverstory, bewijzen wordt dan wel moeilijker.

Wat zijn coverstory's die wel gewerkt hebben overheen de jaren?

Wat laatste jaren blijkt is dat de Amerikaanse geheime dienst ook zo lek is als een zeef.
Geheime documenten liggen in het wc-kot van Trump.
Paar weken na de mysterieuze sabotage van de pijpleiding weten we heel de operatie van de Oekraïners.
Om de zoveel tijd zit er een Amerikaan militaire geheimen te verspreiden bij videospellekes.
Gefrustreerde personeel zit gewoon copy-paste alles te dumpen bij wikileaks.
De Russen hebben een eerste kernbom gemaakt aan de hand van doorgedreven spionage.


En het meest wereldschokkende dat ooit zou bestaan hebben sinds de komst van Jezus Christus, dat wordt perfect geheim gehouden? :p. Niemand die afkomt met enig vorm van deftig materieel bewijs. Geen enkele foto, video, brokstuk, materiaal, technisch diagram...Zelfs niet vanuit geen enkel ander land.
Dat alleen al maakt het compleet absurd.
 
mensen vergeten precies ook belgie eind jaren 80 begin jaren 90
https://nl.wikipedia.org/wiki/Belgische_ufogolf.

Wel leuk dat die ufo's ook mee evoluren. Waar ze vroeger nog duidelijke propulsie systemen beschreven, zijn het nu zwaartekrachtveranderende objecten. En heel vroeger waren het zilveren ronde schijven. :unsure:

the metapod is ook nen leuken trouwens :)

Maar alle eerlijkheid met alle CGI mogelijkheden, AI en dergelijke hebben de grapjurken natuurlijk heel wat tools ter beschikking om mensen om de tuin te leiden.
Dat klopt niet helemaal. Er worden nog altijd 'zilveren' schotels, druppels/tic-tacs en cylinders waargenomen zoals in de jaren 40. Zelfs ver daarvoor werden ze al gezien. Nu, de manier waarop ze worden aangedreven heeft waarschijnlijk wel met de buiging van tijd/ruimte/zwaartekracht te maken. Want dat geloof ik dus wel: die dingen bestaan. Er zijn metingen en waarnemingen (radar, IR, getraind oog van piloot) die dingen hebben beschreven die gewoon niet aan te drijven zijn via onze conventionele manier van vliegen: honderden/duizenden G's versnelling, 46000 MPH...


...illustrates the power required to accelerate the UAV as a function of time, assuming that the UAV is propelled in a conventional way. The required power peaks at a shocking 1100GW, which exceeds the total nuclear power production of the United States by more than a factor of ten. For comparison, the largest nuclear power plant in the United States, the Palo Verde Nuclear Generating Station in Arizona, provides about 3.3GW of power for about four million people.

Wil dat zeggen dat het aliens zijn? Helemaal niet. Dat wil enkel zeggen dat we verdomd kwaad moeten zijn dat we veel geld moeten betalen voor een retourtje Los Angels van 12 uur heen/terug, en dat tegen 860km/u. Dat terwijl er ergens in de woestijn van Nevada dingen rondvliegen die recht uit Star Trek lijken te komen.
 
En het meest wereldschokkende dat ooit zou bestaan hebben sinds de komst van Jezus Christus, dat wordt perfect geheim gehouden? :p. Niemand die afkomt met enig vorm van deftig materieel bewijs. Geen enkele foto, video, brokstuk, materiaal, technisch diagram...Zelfs niet vanuit geen enkel ander land.
Dat alleen al maakt het compleet absurd.
Coverstory's is niet de term: Desinformatie. Zelfs halve waarheden kunnen daar bij horen. Je verspreid over tientallen jaren zoveel als mogelijk verhalen, absurd en over de top zelfs...Op den duur weet niemand nog wat echt is en wat niet. Missie geslaagd.

Er zijn foto's, er zijn video's, misschien zelfs brokstukken. Maar de kans is groot dat je enkel de rommel bekijkt. De technische kant zit in mooi onderbouwde analyses zoals de link hierboven. Bekijk gerust het interview van David Fravor als je deftige zaken wil zien:


En video's zoals deze bv:


(History mag dan wel rommel zijn, de video van een UAP die boven de zee in twee splitst is dat niet). Uit Puerto Rico zowaar, dus niet van de VS.

Aliens? Nope, geen bewijs. Vliegt er vreemde sh*t boven onze hoofden? Naar alle waarschijnlijkheid wel.

Het enige wat me ongemakkelijk op mijn stoel doet schuiven is dat ze die dingen al sinds de jaren 50 zien (misschien zelfs daarvoor). Hoe je dat verklaart, geen enkel idee. Dan 'lijkt' de alienhypothese plots niet zo gek meer. Maar uit principe blijf ik daar liever nog wat weg van :)

Jawel. Een deel van die waarnemingen zoals hierboven beschreven kunnen deel zijn van een ingewikkeld plan om vijandige radarsystemen voor de gek te houden, maar ook piloten visueel te misleiden. Dan gebruikt een (privé) bedrijf in de VS, in samenwerking met een deel van het militair apparaat, dit tegen hun eigen piloten om te zien wat het geeft. Een systeem van lasers/hologrammen en weet-ik-veel-wat, dat al enkele decennia bestaat. Iets zoals dit dus:


Wat niet klopt: het jaartal...10 jaar na het Nimitz incident (en vele andere). En dit project heeft het enkel over misleiden van sensoren, wat aannemelijk is. Cmdr Fravor was overtuigd van het fysische, reële aspect, van de UFO die hij (en zijn copiloot) met hun eigen ogen gezien hebben. Net zoals Lt. Graves, F18 piloot idem, enz...
Het bestaan van een hologramprojectiesysteem over delen van de West- en Oostkust van de VS (diep in de oceanen), die realistische projecties (die hitte uitstralen...zie FLIR camera...zonder zichtbare projectiestralen of wat dan ook) kan projecteren van net boven de zeespiegel tot operatiehoogte van een F18 jet en bovendien IR en radarsensoren elke dag (elke dag!) voor de gek houdt... Het klinkt net zo gek als de Covid-samenzweringstheoriën.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan