Andermans zaken

ÉÉN Andermans zaken

"Nog één keer geld er in pompen en dan zal het wel weer winst op leveren! En verdienenwe alles terug."
Maar eerst gaan we het geld om een huis te kopen om een stevige fundering te hebben verbrassen in de zaak. Als het dan niet lukt, pakken we een lening en nog een lening. Want laat ons eerlijk zijn, 10k, 20k, 30k, met een K erachter vallen die bedragen nog best wel mee. John en Mieke wonen mooi, hebben een mooie zaak, maar met geld van een ander. Special K.
 
Welk genie komt er nu ook op het lumineuze idee om een tweede winkel te openen in exact dezelfde straat als je eerste -al niet te fameus draaiende, want slecht gelegen- winkel. :wallbash::wallbash:
Daar moet ge toch werkelijk voor gestudeerd hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: lled
Welk genie komt er nu ook op het lumineuze idee om een tweede winkel te openen in exact dezelfde straat als je eerste -al niet te fameus draaiende, want slecht gelegen- winkel. :wallbash::wallbash:
Daar moet ge toch werkelijk voor gestudeerd hebben.
Was het niet zo dat de zaak toen wel goed draaide en ze zelfs personeel hadden? Die laatste was erg duur en zorgde ook voor een groot deel van de schulden.
 
Die aflevering van Maison M was de eerste waarvan ik zoiets had: nu hebben ze toch echt niks bijgedragen om die winkel beter te maken.


Die nieuwe naam... Dat is toch 100 keer slechter dan wat het was? En de update van interieur... Ik vond het daarna gewoon anders? Niet beter, ook niet slechter. Gewoon veranderen om te veranderen.
 
Die nieuwe naam... Dat is toch 100 keer slechter dan wat het was? En de update van interieur... Ik vond het daarna gewoon anders? Niet beter, ook niet slechter. Gewoon veranderen om te veranderen.
Inderdaad, dat interieur was gewoon anders, maar wel 13000 lichter.
 
Het is inderdaad een zeer platte aflevering. De Huiskamer, als ge daar een marketing bureau moet voor inchakelen dan had ik hetzelf ook nog wel kunnen verzinnen, De bleitkous ofzo ? Trouwens die opening ik stel mij daar toch echt vragen bij? Heel de aflevering zit ze te zeggen dat ze op clienteel wil mikken van +50 en dat ze iets wil zakken naar +40. De openingsreceptie gros van het volk jonge twintigers, kinderen en misschien hier en daar vergezeld door de bomma? Plus voor die leeftijd een Facebook actie opzetten? En dees dat was ook typisch zo'n trien die heel haar leven haar goestingetje had gekregen, vent zwaar onder de sloef. Dan ziede ook zo bv als bij die gordijnen dat, ze dan een ander begint te verwijten... dan moet ik toegeven vorige week met ons Leyla ik daar meer bewondering voor had. Aannemen, accepteren en relativeren...
 
Opening in volle coronatijd… dat zullen gewoon vrienden en familie geweest zijn…

Die doorkijk van buiten in de winkel vond ik op zich wel een goed idee…
 
Die opgedrongen naamsverandering snap ik ook echt niet. Ik hoop dat die consultants gesponsord zijn. "De huiskamer" associeer ik eerder met een veel duurdere concurrent van Zara Home dan met een stijlvolle damesboetiek, maar goed.

Een oude stock van 100k verdwijnt voor een prikje langs de spreekwoordelijke achterdeur en van de opbrengst wordt er welgeteld niks gespendeerd aan schuldafbouw. Waar is hun webshop trouwens naartoe?
 
Die opgedrongen naamsverandering snap ik ook echt niet. Ik hoop dat die consultants gesponsord zijn. "De huiskamer" associeer ik eerder met een veel duurdere concurrent van Zara Home dan met een stijlvolle damesboetiek, maar goed.

Een oude stock van 100k verdwijnt voor een prikje langs de spreekwoordelijke achterdeur en van de opbrengst wordt er welgeteld niks gespendeerd aan schuldafbouw. Waar is hun webshop trouwens naartoe?
Verdwenen lijkt me.

 
Ben deze week eens begonnen met het eerste seizoen te kijken, al 2 afleveringen ervan bekeken. Ik dacht dat die bloementrien van seizoen 2 al erg was, maar in het eerste seizoen zitten er ook waarvan ik dacht wtf.. :unsure:

Die bakkerij in de eerste aflevering:
Die vrouw die zich gedraagt als een kind en weigert om van 50 verschillende soorten brood naar 25 te gaan, terwijl hare vent dit wel totaal ziet zitten.

Die zaak met hun design potten in de tweede aflevering:
Ze planten bomen per verkochte pot, wat een heel grote kost is. Kamal wijst hen daarop en wat doen ze erna; ze geven nog eens 20.000 euro extra uit aan een actie voor nog meer bomen te gaan planten. Ook wordt er voor hen een nieuwe stijlvolle verpakking ontwikkeld, maar die weigeren ze gewoon omdat ze het zelf plots beter kunnen. Gevolg is een cheap-ass lelijke verpakking dat niks stijl uitstraalt.

Echt respect voor Kamal dat hij zoveel geduld heeft.
 
Ben deze week eens begonnen met het eerste seizoen te kijken, al 2 afleveringen ervan bekeken. Ik dacht dat die bloementrien van seizoen 2 al erg was, maar in het eerste seizoen zitten er ook waarvan ik dacht wtf.. :unsure:

Die bakkerij in de eerste aflevering:
Die vrouw die zich gedraagt als een kind en weigert om van 50 verschillende soorten brood naar 25 te gaan, terwijl hare vent dit wel totaal ziet zitten.

Die zaak met hun design potten in de tweede aflevering:
Ze planten bomen per verkochte pot, wat een heel grote kost is. Kamal wijst hen daarop en wat doen ze erna; ze geven nog eens 20.000 euro extra uit aan een actie voor nog meer bomen te gaan planten. Ook wordt er voor hen een nieuwe stijlvolle verpakking ontwikkeld, maar die weigeren ze gewoon omdat ze het zelf plots beter kunnen. Gevolg is een cheap-ass lelijke verpakking dat niks stijl uitstraalt.

Echt respect voor Kamal dat hij zoveel geduld heeft.
You're in for a ride. Ge gaat nog wel eens vloeken naar den tv :)
 
Ik vond de naamsverandering wel nodig. Maison M, dan denk ik ook meteen meer aan een winkel voor ouder cliënteel en aangezien ze wat wil verjongen, is een andere naam geen slechte zet. 'De Huiskamer' is zo verkeerd nog niet; Nederlandse namen zijn terug hipper aan het worden en qua marketing kan je er een leuk concept mee uitwerken, ook om een samenhangend interieur mee samen te stellen. Nog beter was een Gents dialectwoord geweest. ;)

Grootste probleem leek mij het gebrek aan een goede webshop en de combinatie van locatie + de dure prijzen. Dure kleding kan vlot verkopen, maar in dat steegje zag ik geen andere high-end winkels die voor kruisbestuiving in het klantenbestand zouden kunnen zorgen.

Inderdaad ook waanzin om een tweede pand in diezelfde straat te willen openen.
 
Laatst bewerkt:
Ik vond de naamsverandering wel nodig. Maison M, dan denk ik ook meteen meer aan een winkel voor ouder cliënteel en aangezien ze wat wil verjongen, is een andere naam geen slechte zet. 'De Huiskamer' is zo verkeerd nog niet; Nederlandse namen zijn terug hipper aan het worden en qua marketing kan je er een leuk concept mee uitwerken, ook om een samenhangend interieur mee samen te stellen.

Grootste probleem leek mij het gebrek aan een goede webshop en de combinatie van locatie + de dure prijzen. Dure kleding kan vlot verkopen, maar in dat steegje zag ik geen andere high-end winkels die voor kruisbestuiving in het klantenbestand zouden kunnen zorgen.

Inderdaad ook waanzin om een tweede pand in diezelfde straat te willen openen.
Zelf voor die kruisbestuiving proberen zorgen he :unsure:
 
Ik vond de naamsverandering wel nodig. Maison M, dan denk ik ook meteen meer aan een winkel voor ouder cliënteel en aangezien ze wat wil verjongen, is een andere naam geen slechte zet. 'De Huiskamer' is zo verkeerd nog niet; Nederlandse namen zijn terug hipper aan het worden en qua marketing kan je er een leuk concept mee uitwerken, ook om een samenhangend interieur mee samen te stellen. Nog beter was een Gents dialectwoord geweest. ;)

Grootste probleem leek mij het gebrek aan een goede webshop en de combinatie van locatie + de dure prijzen. Dure kleding kan vlot verkopen, maar in dat steegje zag ik geen andere high-end winkels die voor kruisbestuiving in het klantenbestand zouden kunnen zorgen.

Inderdaad ook waanzin om een tweede pand in diezelfde straat te willen openen.
"De huiskamer" doet mij vooral denken : "daar ga ik zeker geen kleren vinden (maar accesoires voor in een huiskamer te zetten)".

Ik vind dat echt een slechte naam eerlijk gezegd.



En die bloementrien blijft voor mij toch wel de hoofdvogel hoor....
Die met haar broden ging toch nog in bepaalde zaken mee dacht ik.
 
Laatst bewerkt:
Een oude stock van 100k verdwijnt voor een prikje langs de spreekwoordelijke achterdeur en van de opbrengst wordt er welgeteld niks gespendeerd aan schuldafbouw. Waar is hun webshop trouwens naartoe?
Die stock was in verkoopwaarde geschat op 100.000. Marges op kledij zijn x3 tot x4 dus ze hebben bij die verkoop aan 17000 ongeveer tussen de 50% en 70% van hun aankoopkost gerecupereerd. Op een (waarschijnlijk) afgeschreven post in de boekhouding. Dat op zich is niet verkeerd voor iets dat ander maar gewoon in de weg blijft liggen.

Hoe ze het geld nadien besteed hebben is iets anders... Ze hebben gekozen voor een investering (verstandig of niet laat ik in het midden) en dat zal wel zijn omdat het kon. Schuldafbouw is misschien financieel (nog?) niet nodig in hun boekhouding.
 
Terug
Bovenaan