Andermans zaken

ÉÉN Andermans zaken

. Uw eigen tijd kost ook wel geld maar die van u personeel zeker en vast ook.

Wat onzin is want als bedrijfsleider moet je zien en ook inzien dat uw tijd waardevol is. Elke minuut dat jij zaagsel opkuist is een minuut waar je geen meerwaarde aan het creëren bent voor het bedrijf en niet bezig bent met beleidskeuzes te maken.
En nog belangrijker uw eigen vrije tijd en gemoedstoestand is van heel groot belang. Er zit altijd een max op, en ga je daarover dan gaat dit ten koste van de kwaliteit.

En dit was er een schoolvoorbeeld van. Die jongen was niet bezig met enig beleid, had geen visie en deed maar op. Werkte bijna elke minuut dat hij kon maar sloeg er niet in om winst te maken, dan kan je niet zeggen dat je goed bezig bent.
 
Sommige mensen zijn workaholics die zich slecht voelen als ze een ganse zondag niks voor hun bedrijf gedaan hebben, ze kunnen het niet loslaten. Ik ken zelf genoeg mannen in de bouw die 7 op 7 in werkkleding lopen en waar je enkel tussen 22u en 6u een antwoord op je emails kan van verwachten.
 
Wat onzin is want als bedrijfsleider moet je zien en ook inzien dat uw tijd waardevol is. Elke minuut dat jij zaagsel opkuist is een minuut waar je geen meerwaarde aan het creëren bent voor het bedrijf en niet bezig bent met beleidskeuzes te maken.
En nog belangrijker uw eigen vrije tijd en gemoedstoestand is van heel groot belang. Er zit altijd een max op, en ga je daarover dan gaat dit ten koste van de kwaliteit.

En dit was er een schoolvoorbeeld van. Die jongen was niet bezig met enig beleid, had geen visie en deed maar op. Werkte bijna elke minuut dat hij kon maar sloeg er niet in om winst te maken, dan kan je niet zeggen dat je goed bezig bent.

In bedrijven als deze, is het enige wat telt fysieke arbeid, hoor…
Verwacht niet dat die iedere dag een standup zoom meeting gaan doen, agile gaan werken, etc… zoals in andere branches zoals marketing en ict bedrijven gebeurt…

Dus de camionette laden om 6u is gewoon broodnodig omdat hij de enige is die het kan doen, op dat moment…
 
Failliet door een circulatieplan, … politiekers mogen weer trots zijn met hun verwezenlijkingen
 
Ook serieus geërgerd aan die bloementrien. Respect voor Kamal dat hij toch zijn tijd erin bleef steken.
En dan op het einde ook nog tegen Kamal zeggen "Wilt dat zeggen dat ik vanaf nu van u af ben dan.", weliswaar met een licht lachje maar denk toch dat ze het ietwat meende. Hoe ondankbaar kan je zijn. :unsure:

En die trien overleeft dan wel…
Heeft zelfs een 2de onderneming intussen…

Klein stukje uit artikel nieuwsblad.be, 15/07/2022:

Koko.Kollektief, Lynes tweede onderneming, baat ze samen met drie andere vrouwen uit. Zij houdt zich bezig met plantencreaties. Al verlegt ze die focus vanaf eind augustus naar tweedehands kinderkleding.
 
  • Wow
Waarderingen: 515
Gewoon slechte lokatie
Ik geloof dat die er al zaten voordat het circulatieplan werd ingevoerd, niet?

Moet de doodsteek zijn voor elke zelfstandige wanneer een straat of wijk herbestemd wordt waardoor er plots minder passage is, een buurt verloederd, een straat plots een criminele reputatie krijgt, etc…
 
Voor het circulatie plan ging het ook al slecht. Volgens kamal werkten ze aan €2.5 per uur netto
 
Nog niemand Kamal gespot voor een eventueel nieuw seizoen?
Vermits alle cases over meerdere maanden gevolgd worden, zouden ze nu ongeveer aan het filmen moeten zijn…
 
Die Captain Cork sluit de fysieke winkel en gaat enkel nog online verkopen. Waar is de tijd dat ze per see de 2de vestiging wilde terwijl de 1ste niet draaide
 
Deze week voorbij de huiskamer gepasseerd. Als de gps me niet langs die straat had gestuurd, had ik er vast niet doorgewandeld .
 
Circulatieplan was wel de genadeslag voor die straat. Nu moet je moeite doen om er te passeren.
Inderdaad. Circulatieplan gaat nog veel zelfstandigen in het centrum doen doodbloeden. Vorige week nog zei een vriendin ‘wij zijn van dierenarts veranderd omdat met het circulatieplan we veel sneller bij een dierenarts in de randgemeenten staan dan in het centrum zelf’. Vriend was ook te laat op zijn kineafspraak door hopeloos toertjes rond te rijden, uiteindelijk verderop geparkeerd en kreupel een eind gewandeld, dien kine heeft al een verhuis naar Erpe gepland :p.

Er zijn zaken waarvoor je de fiets/ov kan nemen. Maar bij een kine/dierenarts komen de meesten toch met de wagen.
 
Inderdaad. Circulatieplan gaat nog veel zelfstandigen in het centrum doen doodbloeden. Vorige week nog zei een vriendin ‘wij zijn van dierenarts veranderd omdat met het circulatieplan we veel sneller bij een dierenarts in de randgemeenten staan dan in het centrum zelf’. Vriend was ook te laat op zijn kineafspraak door hopeloos toertjes rond te rijden, uiteindelijk verderop geparkeerd en kreupel een eind gewandeld, dien kine heeft al een verhuis naar Erpe gepland :p.
zo'n verhaaltjes zijn rap verteld, maar meestal kloppen ze niet of ligt het niet aan het circulatieplan.

Het feit dat je "hopeloos toertjes moet rondrijden", dat betekent dus wss gewoon dat er nauwelijks parkeerplaats is in de buurt. In een klein stad als Aalst zie ik op het circulatieplan toch niet hoe je plots dramatisch een lus kan hebben waardoor je helemaal terug naar af bent en terug veel moet rijden om in de buurt te komen.

Ik heb toch de indruk dat het meestal gewoon een drogreden is, dat het dichtslippen van steden al lang zorgt voor een tekort aan parkeerplaats en men dat circulatieplan aangrijpt om elders plek te zoeken.
 
zo'n verhaaltjes zijn rap verteld, maar meestal kloppen ze niet of ligt het niet aan het circulatieplan.

Het feit dat je "hopeloos toertjes moet rondrijden", dat betekent dus wss gewoon dat er nauwelijks parkeerplaats is in de buurt. In een klein stad als Aalst zie ik op het circulatieplan toch niet hoe je plots dramatisch een lus kan hebben waardoor je helemaal terug naar af bent en terug veel moet rijden om in de buurt te komen.

Ik heb toch de indruk dat het meestal gewoon een drogreden is, dat het dichtslippen van steden al lang zorgt voor een tekort aan parkeerplaats en men dat circulatieplan aangrijpt om elders plek te zoeken.
Als je voor het eerst ergens naartoe rijdt, er veel éénrichting is geworden en niet weet hoe je er moet geraken zonder in toertjes te rijden waarbij je steeds opnieuw volledig te ring moet doen om binnen te geraken (gps is daarop niet aangepast) dan krijg je zo’n toestanden. Ik rij bewust naar 2 gekende parkings naar welke ik in de huidige situatie mijn weg ken en red mij van daaruit te voet.

Die dierenarts. Dat was 4 min rijden van bij mijn vriendin, al bij al 2 km. De terugrit vraagt haar nu echter 6km. Binnen die 6 km heeft ze een dierenarts buiten stad waarbij ze het stadsverkeer er niet moet bijnemen. Plus geen parkeerproblemen, vroeger mocht je op veel plaatsen nog gratis parkeren, al dan niet met een schijf. Nu is het overal betalend.
 
Inderdaad. Circulatieplan gaat nog veel zelfstandigen in het centrum doen doodbloeden. Vorige week nog zei een vriendin ‘wij zijn van dierenarts veranderd omdat met het circulatieplan we veel sneller bij een dierenarts in de randgemeenten staan dan in het centrum zelf’. Vriend was ook te laat op zijn kineafspraak door hopeloos toertjes rond te rijden, uiteindelijk verderop geparkeerd en kreupel een eind gewandeld, dien kine heeft al een verhuis naar Erpe gepland :p.

Er zijn zaken waarvoor je de fiets/ov kan nemen. Maar bij een kine/dierenarts komen de meesten toch met de wagen.
Wij gingen vroeger vaak bij vishandel Boel op de Varkensmarkt, maar ook die is sinds het circulatieplan onbereikbaar geworden voor ons. Het enkele richting maken van de Denderstraat is voor mij ook echt een ramp gebleken.

zo'n verhaaltjes zijn rap verteld, maar meestal kloppen ze niet of ligt het niet aan het circulatieplan.

Het feit dat je "hopeloos toertjes moet rondrijden", dat betekent dus wss gewoon dat er nauwelijks parkeerplaats is in de buurt. In een klein stad als Aalst zie ik op het circulatieplan toch niet hoe je plots dramatisch een lus kan hebben waardoor je helemaal terug naar af bent en terug veel moet rijden om in de buurt te komen.

Ik heb toch de indruk dat het meestal gewoon een drogreden is, dat het dichtslippen van steden al lang zorgt voor een tekort aan parkeerplaats en men dat circulatieplan aangrijpt om elders plek te zoeken.
Als jij met de wagen naar een handelszaak rijdt, en je weet dat als je daar binnen een bepaalde strook van 50 m geen plaatst vindt, je nadien onmiddellijk moet beslissen of je aan de volgende afslag links of rechtdoor gaat in de hoop daar wél plek te vinden of je bent terug vertrokken voor een toerke van een klein kwartier in de spits. Wel dat is voor mij en veel anderen een zeer stresserende manier om naar een winkel te gaan.

Door dat circulatie plan is het onmogelijk geworden om ergens in de buurt rond te rijden op zoek naar een plaats, je krijgt eigenlijk bij het passeren maar één kans om een plaats te vinden, zo niet moet je terug een hele omweg doen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan