Andermans zaken

ÉÉN Andermans zaken

Ben deze week eens begonnen met het eerste seizoen te kijken, al 2 afleveringen ervan bekeken. Ik dacht dat die bloementrien van seizoen 2 al erg was, maar in het eerste seizoen zitten er ook waarvan ik dacht wtf.. :unsure:

Die bakkerij in de eerste aflevering:
Die vrouw die zich gedraagt als een kind en weigert om van 50 verschillende soorten brood naar 25 te gaan, terwijl hare vent dit wel totaal ziet zitten.

Die zaak met hun design potten in de tweede aflevering:
Ze planten bomen per verkochte pot, wat een heel grote kost is. Kamal wijst hen daarop en wat doen ze erna; ze geven nog eens 20.000 euro extra uit aan een actie voor nog meer bomen te gaan planten. Ook wordt er voor hen een nieuwe stijlvolle verpakking ontwikkeld, maar die weigeren ze gewoon omdat ze het zelf plots beter kunnen. Gevolg is een cheap-ass lelijke verpakking dat niks stijl uitstraalt.

Echt respect voor Kamal dat hij zoveel geduld heeft.
Uw post heeft ons ook op het idee gebracht om de eerste reeks te kijken. Nu bezig met de eerste aflevering. Ik dacht efkes dat de Kamal op het punt stond om die Melissa wat kletsen te verkopen toen ze de tweede keer begon te flippen. :unsure:
Laurens lijkt mij een toffe gast die weet waar het fout loopt, maar onder de sloef zit van zijn vrouw, die als bakkersdochter last heeft van bewijsdrang.

Nu heel leuk programma en Kamal doet dat echt goed.
 
Zo’n webshop voor kledijwinkel komt makkelijk om 20k en meer. Misschien daarom dat ze het voorlopig uitstellen. Want alles moet gekoppeld zijn aan hun stock en kassasysteem. Ik denk niet dat ze van een stuk 5 Large hebben. Dus ofwel verkoop je die Large op de site, ofwel online -> koppeling nodig

Maar een kledijwinkel zonder goede locatie lijkt me doomed om te mislukken eerlijk gezegd.
 
Goede aflevering gisteren. Bedrijfseconomisch kon je voor de aflevering al raden wat er mis liep, maar het probleem zat hier toch vooral bij het mentale welzijn van de zaakvoerder. Zéér positief dat ze dit dus ook hebben helpen aanpakken, in beeld hebben gebracht én de resultaten hebben gedeeld.

Mijn vriendin kwam professioneel veel in contact met zelfstandigen die langdurig ziek vielen. Ongelofelijk hoeveel uren die soms kloppen. Omgerekend in uurloon was het dan vaak nog om te huilen.
 
Kon me in de aflevering van gisteren goed terug vinden. Wat doe je als zoon/zaakvoerder. Alles.. Hoeveel uren klop je? tot het donker is...

Gelukkig zit bij ons het financiële wel goed, Maar de standaard valkuilen, structuur enz... vond ik heel vergelijkbaar.

Kamal zou hier ook mogen langskomen, bedrijf waar het financieel wel goed loopt, maar er tegelijk zoveel hapert.. Familiebanden/structuur/Opvolging/toekomst...
 
Zo familie inschakelen als personeel vind ik toch altijd een moeilijke. Wat doe je als die persoon niet rendeert of als je moet afslanken?
 
Dat logo ook van de huiskamer. Moet je daar echt een marketing bureau voor betalen dei waarschijnlijk 100'en euro's telt voor zo'n logo.

"Thuiskomen bij Mieke" zo in een boog achteraan de naam. Zorgt er alleen maar voor dat je logo super veel plaats in neemt en zo heel moeilijk te plaatsen is op zaken zoals je website, brieven, kaartjes, etc...

En als die zin gewoon onder "De Huiskamer" zou gestaan hebben leek mij dat 10x stijlvoller.
 
Zo familie inschakelen als personeel vind ik toch altijd een moeilijke. Wat doe je als die persoon niet rendeert of als je moet afslanken?
Goh, familiezaken komen heel vaak voor. Vaak wordt daar een specifieke structuur en begeleiding rond opgezet want het is inderdaad niet altijd even evident om bloedverwanten te laten samenwerken. Voor één van de grootste Belgische familiebedrijven is er zelfs een apart bedrijf dat die begeleiding doet.
 
Lijkt me ook dat Jelle die dood van zijn vader -begrijpelijk- moeilijk of niet heeft kunnen verwerken en nu vlucht in zijn werk. Om er niet aan te denken, maar ook uit een soort van bewijsdrang.
 
Zo familie inschakelen als personeel vind ik toch altijd een moeilijke. Wat doe je als die persoon niet rendeert of als je moet afslanken?
Dat zag je goed in de aflevering met de kostuumwinkel: te veel personeel, maar bijna allemaal familie waardoor ze met moeite en veel verdriet maar maximum eentje konden ontslaan.
 
Tgoh ja, ik viel van mijn stoel 3 weken geleden met die knikkershow. Hierbij denk ik toch wel echt dat wij in een dieptepunt zijn beland in Belgische tv geschiedenis. Enkel Laura Tesoro ontbreekt nog in duo presentatie.

Ook weer al die aandacht ziekelijke bv's die zich weer veel te interessant voelen lopen daar weer de deur plat. Diene chocolatier...mediageil. Zelfde met die snack masters, zoiets moet ge in Vlaanderen niet maken want we hebben maar amper 7 bekende chefs ofzo. Dus u competitie gewoon iedere keer hetzelfde.

Soit, als dat de algemene vragen zijn die ze voorgeschoteld krijgen op hun examens, dan kunde niet buizen. Ik blijf mij ergeren aan die aula en de vragen die deze studenten dan krijgen eigenlijk al voorgekauwd zijn in het filmpje. Kunnen ze niet meer kritischer en een beetje nadenken ipv gewoon herhalen.

Mixed feelings bij deze aflevering want maison M. vond ik best stijlvol als naam.

Die moet met hare shop om echt te draaien in een winkelstraat staan. Om succes te hebben. Anders paar maand zitten ze terug waar ze nu zaten.
En Kamal duikt ook weer op in het nieuwe I Can See Your Voice….😢
 
Zit achter een betaalmuur waar ik precies niet over kan kijken. Korte samenvatting? :D
De plantenzaak en kostuumverhuur hebben dankzij de reclame in het programma meer klanten. De fruit- en groentewinkel is nu enkel op de markt. Dat was het zo wat.

In een ander artikel staat dat de meubelzaak te veel bestellingen kreeg, ze kunnen niet volgen. Ik denk dat zij het meest succesvol zijn van alle kandidaten.
 
Kon me in de aflevering van gisteren goed terug vinden. Wat doe je als zoon/zaakvoerder. Alles.. Hoeveel uren klop je? tot het donker is...

Gelukkig zit bij ons het financiële wel goed, Maar de standaard valkuilen, structuur enz... vond ik heel vergelijkbaar.

Kamal zou hier ook mogen langskomen, bedrijf waar het financieel wel goed loopt, maar er tegelijk zoveel hapert.. Familiebanden/structuur/Opvolging/toekomst...

Inderdaad… als uw personeel pas start om 8u, dan ga je inderdaad als zaakvoerder zelf de camionettes uitladen en het zaagsel opvegen om 6u.
Dat is zo herkenbaar en ik denk niet dat Kamal dit ooit zal kunnen afleren, ook al had hij een organigrambord gemaakt.

Het enige wat ik terecht vond was de totaalrenovaties afbouwen.
Als hij een dressing moet maken, dan vind ik het misschien logisch dat hij ook de spotjes installeert en de valse wanden plaatst.
Maar ook nog eens gaan parket plaatsen of betegelen, mogen ze echt niet meer doen.
Eerder een partner zoeken, collega aannemer, die dit zou kunnen opvangen…
 
Inderdaad samenwerken met onderaannemers of gewoon een goede nacalculatie / extra kosten gewoon aanrekenen aan de klant.
Dan kunnen zo'n totaalrenovaties echt wel nog opbrengen, hij gaat wel duurder worden maar dan nog.
Het volledig afschrijven vond ik ook wat drastisch.

Dat er uren geklopt worden en dat hij bepaalde zaken doet die zijn personeel kan begrijp ik ook, maar 12 uur 6//7 is voor mij toch ook voldoende. Alles daarboven wordt toch wat veel.
En dat je uw personeel liever ziet vertrekken naar de werf met geladen camionet of machine meteen kan beginnen bedienen dan kuis ik snel ook graag even op. Uw eigen tijd kost ook wel geld maar die van u personeel zeker en vast ook.

Sowieso dat die nu ook weer overstelpt worden met prijsvragen he.
Terwijl er eigenlijk wel gewoon werk genoeg was in de aflevering ook, hun prijsbepaling zat gewoon niet volledig op punt.
Dus of die gratis reclame hier echt een meerwaarde is is wel moeilijk.
 
Terug
Bovenaan