Andermans zaken

ÉÉN Andermans zaken

Dit zijn de tarieven in Antwerpen, hoe komen die aan een bedrag van € 13 000? Als je op die zondagse markt 50 weken per jaar staat kost het nog maar € 550 voor een kraam van 3 meter. Voor een kraam van 9 meter betaal je dan € 1650 per jaar + maximum € 292 voor elektriciteit.

Standgeld

1. Op de wekelijkse openbare markten gehouden van maandag tot en met zaterdag bedraagt de retributie per kavel van 3 meter gevellengte op 3 meter diepte:

• dagprijs: 8,10 euro;

• semesterabonnement:147,00 euro.

2. Op de wekelijkse openbare zondagmarkten bedraagt de retributie per kavel van 3 meter gevellengte op 3 meter diepte:

• dagprijs: 11,00 euro;

• semesterabonnement: 217,00 euro.

3. Wanneer de burgemeester aan een abonnementshouder diepere kavels toestaat, wordt de retributie berekend a rato van de ingenomen oppervlakte.



Elektriciteit

4. Voor de aansluiting op het elektriciteitsnet en het verbruik (van toepassing op alle wekelijkse markten) bedraagt de retributie, exclusief het toepasselijke btw-tarief:

• Gewone (of enkelvoudige) aansluiting:

  • dagprijs: 8,00 euro per aansluiting;
  • abonnement voor een half jaar: 146,00 euro per aansluiting;
• Zware (of dubbele) aansluiting:

o dagprijs: 24,00 euro per aansluiting;

o abonnement voor een half jaar: 437,00 euro per aansluiting;
 
Dit zijn de tarieven in Antwerpen, hoe komen die aan een bedrag van € 13 000? Als je op die zondagse markt 50 weken per jaar staat kost het nog maar € 550 voor een kraam van 3 meter. Voor een kraam van 9 meter betaal je dan € 1650 per jaar + maximum € 292 voor elektriciteit.
Ik denk da het de prijzen zijn voor de markt op het theater plein. Vlak aan de Meir. Daar sta je wel heel den dag. Dan nog vind ik het schandalig duur.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Lijkt me ook heel moeilijk om groenten en fruit in te kopen voor 2 marktdagen. Wat doe je met de groenten en fruit die niet verkocht werden op zondag?
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Verstond ik da nu goed op 't einde van die aflevering?
Dus Leyla steekt er 75K in, terwijl Meryam niks financieel toegebracht heeft...
Maar als er na de stopzetting dan geld gerecupereerd kan worden via die markten, verwachtte die Meryam daar ook een deel van te ontvangen?
(Leyla zei letterlijk: "Meer geld voor ons eigen.', dus nie voor haar alleen.)
Dan zijt ge toch geen goede vriendin, maar een aasgier.

Ik hoop voor die Leyla dan ook da het aankopen van die marktplaatsen en die camionette niet het "lumineuze" idee waren van die Meryam.
Indien da wel 't geval is, zou ik toch een andere vriendin zoeken...
 
Verstond ik da nu goed op 't einde van die aflevering?
Dus Leyla steekt er 75K in, terwijl Meryam niks financieel toegebracht heeft...
Maar als er na de stopzetting dan geld gerecupereerd kan worden via die markten, verwachtte die Meryam daar ook een deel van te ontvangen?
(Leyla zei letterlijk: "Meer geld voor ons eigen.', dus nie voor haar alleen.)
Dan zijt ge toch geen goede vriendin, maar een aasgier.

Ik hoop voor die Leyla dan ook da het aankopen van die marktplaatsen en die camionette niet het "lumineuze" idee waren van die Meryam.
Indien da wel 't geval is, zou ik toch een andere vriendin zoeken...
Toch wel het vermoeden dat dit meer dan een gewone vriendin was.
 
Toch wel het vermoeden dat dit meer dan een gewone vriendin was.
Zo ver had ik nog niet nagedacht maar inderdaad zou het wel perfect kunnen dat ze een koppel zijn.
Beide ook van marokkaanse origine dus ook wel logisch dat ze hier niet zomaar mee te koop lopen.
 
Zo ver had ik nog niet nagedacht maar inderdaad zou het wel perfect kunnen dat ze een koppel zijn.
Beide ook van marokkaanse origine dus ook wel logisch dat ze hier niet zomaar mee te koop lopen.
Op zich maakt dat ook niet uit, maar het bleef heel apart dat de ene dame alles betaalde en de andere precies alles besliste. Heel aparte manier van werken. Lijkt me ook onbegrijpelijk om op deze manier een zaak op te starten.
 
Ergens halverwege de aflevering kwam ik tot het besef dat ik die twee grieten pakweg een maand geleden nog gezien op de markt in Berchem waarop die Leyla nogal luidruchtig haar fruit stond aan te prijzen, terwijl die Meryem er wat apatisch bijstond. In de aflevering was het precies omgekeerd.
 
Goede afloop? Ik denk dat ze hopen dat het nu net begint. Ok, hun webshop was al hun winkelverkoop aan het evenaren maar die winkelverkoop was nu niet immens.
Wel goede zet met die webshop, ik ben van een deelgemeente en zal het wel eens proberen. Maar naar die winkel gaan is echt niet evident (er zoveel andere mogelijkheden) met circulatieplan en parkeergelegenheid en dat is effectief jammer.
Absoluut, slechte locatie. Wat soms heel doorslaggevend kan zijn. Ook met een topproduct.
 
Verstond ik da nu goed op 't einde van die aflevering?
Dus Leyla steekt er 75K in, terwijl Meryam niks financieel toegebracht heeft...
Maar als er na de stopzetting dan geld gerecupereerd kan worden via die markten, verwachtte die Meryam daar ook een deel van te ontvangen?
(Leyla zei letterlijk: "Meer geld voor ons eigen.', dus nie voor haar alleen.)
Dan zijt ge toch geen goede vriendin, maar een aasgier.

Ik hoop voor die Leyla dan ook da het aankopen van die marktplaatsen en die camionette niet het "lumineuze" idee waren van die Meryam.
Indien da wel 't geval is, zou ik toch een andere vriendin zoeken...
Das nu ook gewoon een uitdrukking, 'voor ons eigen'.
Denk nu niet dat die andere daar geld van gaat krijgen. Bovendien zei ze, denk ik, 'geld en tijd'. Maar sowieso klopt het wel natuurlijk, ze heeft nu effectief geld over ipv dat ze weer wat van haar spaarrekening moet halen.
 
Dit zijn de tarieven in Antwerpen, hoe komen die aan een bedrag van € 13 000? Als je op die zondagse markt 50 weken per jaar staat kost het nog maar € 550 voor een kraam van 3 meter. Voor een kraam van 9 meter betaal je dan € 1650 per jaar + maximum € 292 voor elektriciteit.
maar zij hadden die plaats gekocht ? Dus als in "voor altijd" ?
 
Kan toch nooit zoveel gekost hebben.

Ik snap dat ook niet, op verschillende manieren proberen na te rekenen, kan er ook niet bij.

Enige wat ik misschien nog kan bedenken is dat er zoveel vraag is naar dergelijke marktplaatsen, dat ze voor een meerprijs het abonnement van iemand anders hebben overgekocht (legaal/illegaal) om zo niet lang op een wachtlijst te hebben moeten staan. Scalping met marktplaatsen m.a.w. Voel me wel wat rot bij die gedachte, want ik maak die gedachte niet omwille van hun roots om de duidelijkheid.

Ik weet ook niet wat ik moet maken van die vriendschap die standhoudt ondanks dat de ene zoveel spaargeld kwijt is, maar misschien hebben ze achter de schermen gewoon goede afspraken over hoe ze de huidige winsten verdelen om dat te compenseren.
Die ondernemersmicrobe is wel te bewonderen, sowieso, maar ja, de nodige vooropleiding was duidelijk welk om geweest. Wat Kamal nu doet, zou UNIZO eigenlijk als een "dienst" (al dan niet tegen betaling) moeten aanbieden: "Ah, jij wilt je daar vestigen? Dit is het niveau van concurrentie!"
Natuurlijk kan je altijd diepgaander onderzoek doen, en kan je succes niet garanderen, maar hier schuilden de problemen toch eigenlijk al onder de oppervlakte. En bij die slagerij zo te lezen ook (ligging! ligging! ligging!).
 
Die ondernemersmicrobe is wel te bewonderen, sowieso, maar ja, de nodige vooropleiding was duidelijk welk om geweest. Wat Kamal nu doet, zou UNIZO eigenlijk als een "dienst" (al dan niet tegen betaling) moeten aanbieden:
Dit doen ze ook. Voor 175€ kan je daar een traject afleggen waarbij ze de haalbaarheid aftoetsen en waar je ook een financieel plan moet opmaken. Aan de hand van de gesprekken en het financieel plan krijg je dan een adviesrapport.
Is nog vrij goedkoop imo aangezien de coach er na de start ook nog voor jouw is.
 
Unizo zou eigenlijk sowieso voor alles de eerste stap moeten zijn, maar door succesverhalen her en der te horen denken er velen dat het aanvragen van een ondernemingsnummer gelijk staat aan geld scheppen.
 
Terug
Bovenaan