Andermans zaken

ÉÉN Andermans zaken

Typisch zo'n groen mens dat niet weet hoe de wereld draait. En wat een gedrochten van planten ook, veel liever bij die Ympa gaan kopen. Da was dan weer gratis reclame voor haar
 
En tegelijkertijd weigeren om in te zien dat die marge ook zo hoog moet zijn om andere kosten te dekken.. Enorme cringe.

Succesverhaal kan je dit moeilijk noemen. Natuurlijk wel leuk om te mogen pitchen voor zo'n publiek en dus meteen een mooi netwerk in je schoot geworpen krijgen.. Laat dat nu net één van de moeilijkste zaken zijn om te bereiken voor dergelijke type ondernemers.
Niet vergeten dat je daar als totale leek staat met 2 camera's op je gezicht en een BV langs je die je eigenlijk dwingt tot tranen.

Desondanks; invoering bedrijfsbeheer lijkt me wel terug een must. Al is het maar om het verschil tussen marge / omzet / winst te weten als absolute minimum..
 
Met bedrijfsbeheer alleen ben je er eigenlijk nog lang niet hoor. Bij een 7de jaar beroeps krijg je dat kado en je mocht ook het bedrijfbeheer van een familielid gebruiken om een bedrijf op te richten.

Dat die bedrijven dan failliet gaan, dat is één ding. Maar dat gaat altijd gepaard met brave klanten, leveranciers en schuldeisers die daarvan de dupe zijn.

Verplicht cursuske zou toch het minimum moeten zijn. Dat gaat misschien ook direct de dromers tegenhouden.
 
Das een 'kunstenares' die verder 0 creatief talent heeft en alleen maar wat wil knutselen ipv gewoon werk te doen, maar daarbij toch graag heel veel verdienen.
 
Met bedrijfsbeheer alleen ben je er eigenlijk nog lang niet hoor. Bij een 7de jaar beroeps krijg je dat kado en je mocht ook het bedrijfbeheer van een familielid gebruiken om een bedrijf op te richten.

Dat die bedrijven dan failliet gaan, dat is één ding. Maar dat gaat altijd gepaard met brave klanten, leveranciers en schuldeisers die daarvan de dupe zijn.

Verplicht cursuske zou toch het minimum moeten zijn. Dat gaat misschien ook direct de dromers tegenhouden.
De cursus bedrijfsbeheer dus? ;-)
(wanneer deftig gedoceerd natuurlijk)
 
Het heeft wel even geduurd voor ik doorhad dat de 'plantencreaties' gewoon een standaard plant in een 2de hands bloempot zijn, die dan nog geeneens bij elkaar passen :crazy:
 
Positief is wel dat de afleveringen toch wel verschillend zijn.
Ben de vorige reeks ook op vrtnu aan het zien en dat gastronomisc restaurant dat failliet ging, was ook wel een vreemd verhaal. Die hadden niks zicht op hun eigen schulden…
 
Ocharme die kinderen van die plantenstyliste :(
Dit is dus een statistiek waiting to happen. Nog een paar maand en deze mag dus mee in de tabel van alleenstaande moeders die het moeilijk hebben om rond te komen. Alleen, in tegenstelling tot sommige anderen zal zijn het 100% aan zichzelf te danken hebben.

Kamal heeft dit schip terug vlot getrokken maar dat is puur korte termijn hé. Dat duurt een half jaar oid, tot de sleur erin komt en ze toch niet meer zo gelukkig is en niet meer kan doen waar haar passie ligt. Zo'n mensen die denken dat ze een speciale behandeling verdienen omdat ze denken dat ze creatief zijn... daar gaat mijn haar van recht staan.
Echt: GROW... UP... het leven is geen ponykamp. De overgrote meerderheid van ons moet werken om op een deftige manier te leven waarom zou zijn een uitzondering moeten zijn??? Wat zij doet is wat normale mensen een HOBBY noemen, als je een voltijdse job niet aan kan ga dan part-time werken. Except, she can't want ze heeft al haar spaargeld erdoor gedraaid en gaat nu tot het einde van haar dagen vasthangen aan de huurmarkt waardoor niet voltijds werken (zeker met 3 kinderen) gewoon onmogelijk is.

Ik kan overigens niet weten wat daar privé is misgelopen maar mijn geld staat op "man losses his shit na zoveelste impuls beslissing van vrouw".
 
Bij Huis Baeyens gingen de cijfers voor corona blijkbaar al 10 jaar naar beneden. Voor mij ligt daar maar één oorzaak, e-commerce.
 
Dit is dus een statistiek waiting to happen. Nog een paar maand en deze mag dus mee in de tabel van alleenstaande moeders die het moeilijk hebben om rond te komen. Alleen, in tegenstelling tot sommige anderen zal zijn het 100% aan zichzelf te danken hebben.

Kamal heeft dit schip terug vlot getrokken maar dat is puur korte termijn hé. Dat duurt een half jaar oid, tot de sleur erin komt en ze toch niet meer zo gelukkig is en niet meer kan doen waar haar passie ligt. Zo'n mensen die denken dat ze een speciale behandeling verdienen omdat ze denken dat ze creatief zijn... daar gaat mijn haar van recht staan.
Echt: GROW... UP... het leven is geen ponykamp. De overgrote meerderheid van ons moet werken om op een deftige manier te leven waarom zou zijn een uitzondering moeten zijn??? Wat zij doet is wat normale mensen een HOBBY noemen, als je een voltijdse job niet aan kan ga dan part-time werken. Except, she can't want ze heeft al haar spaargeld erdoor gedraaid en gaat nu tot het einde van haar dagen vasthangen aan de huurmarkt waardoor niet voltijds werken (zeker met 3 kinderen) gewoon onmogelijk is.

Ik kan overigens niet weten wat daar privé is misgelopen maar mijn geld staat op "man losses his shit na zoveelste impuls beslissing van vrouw".

Exact dit, die aflevering leek mij meer op een soort van onverdiende liefdadigheid voor die vrouw.
Die haar "creativiteit" lag ver onder het niveau dat ik zie als ik naar de tekenacademie ga en die mensen doen dat (tekenen, schilderen, beeldhouden) ook gewoon als hobby. Bovendien nog eens extra ondankbaar want halfweg dat ze haar "creaties" aan het uitpakken was voor die deftige plantenwinkel in het Gentse kwam ze plots af dat ze wél een eigen winkel ging openen, zonder business plan uiteraard, want ja, ze werkt niet graag met cijfers...
 
Net die aflevering gezien met die kunstenares rommeltrien. Ik geef haar zaak nog een halfjaar en dat is al genereus. Toen ze daar al haar bloemetjes was aan het stallen en droogweg aangaf, ik zie dit niet zitten..... Waarom maakt e dan nog al die dingen om daar uit te stallen.
 
Net die aflevering gezien met die kunstenares rommeltrien. Ik geef haar zaak nog een halfjaar en dat is al genereus. Toen ze daar al haar bloemetjes was aan het stallen en droogweg aangaf, ik zie dit niet zitten..... Waarom maakt e dan nog al die dingen om daar uit te stallen.
Bij elke andere aflevering krijg je wat medelijden en zou je graag zelf eens in de winkel passeren om iets te kopen, maar bij deze was dat juist omgekeerd. Ik passeer zelf aak in Mechelen, en die winkel staat op mijn zwarte lijst, nooit zal ik daar binnengaan.
 
Net die aflevering gezien met die kunstenares rommeltrien. Ik geef haar zaak nog een halfjaar en dat is al genereus. Toen ze daar al haar bloemetjes was aan het stallen en droogweg aangaf, ik zie dit niet zitten..... Waarom maakt e dan nog al die dingen om daar uit te stallen.
Omdat ze toch nog had gedacht om die rommel die ze vasthad voor meer dan 60€ te verkopen via die winkel. Ze was toch zeer verwonderd dat die eigenares van die winkel dan maar besloot om het niet te doen.
 
Ook serieus geërgerd aan die bloementrien. Respect voor Kamal dat hij toch zijn tijd erin bleef steken.
En dan op het einde ook nog tegen Kamal zeggen "Wilt dat zeggen dat ik vanaf nu van u af ben dan.", weliswaar met een licht lachje maar denk toch dat ze het ietwat meende. Hoe ondankbaar kan je zijn. :unsure:
 
Terug
Bovenaan