Andermans zaken

ÉÉN Andermans zaken

Ja de Wiezeslager. Die vrezen cliënteel te verliezen door de werken richting Herdersem en Denderbelle. Slim opgevangen door online/telefonische bestellingen met thuislevering.
Al gaan wij bewust naar het vleeshuisje in Gijzegem 😅, daar is ook voldoende parking en ruime keuze aan vlees en kazen. Wiezeslager is eerder last minute als we iets te kort hebben (wandelafstand).
Wij gaan ook naar vleeshuisje omdat het hier paar straten verder is.
Moet wel zeggen dat sommige slaatjes niet top zijn en paar andere zaken die frank en rita nog beter deden al zijn er uiteraard ook andere verbeteringen bij hun sinds ze het over genomen hebben.
Maar ze beginnen toch ook in te zetten op online verkoop nu met een app heb ik gezien. Dus het zal een nieuwe trend worden in de slagerswereld.

Om verder te gaan op de discussie hierboven van Heirbaut zal het echt wel gewoon klanten missen en wat teveel wegsmijten of niet ten volle benutten.(alsook gewoon niet efficient, misschien doet hij nu hetzelfde werk op 8u ipv 14u) Die tips gaan veel gedaan hebben maar de reclame zal hopelijk wel het grootste deel moeten doen en zorgen dat daar gewoon meer klanten over de vloer gaan of de website leren kennen. En ze dan kunnen houden is de tweede belangrijke stap.
Er zijn nog meer als genoeg goeie slagers die meer als hun brood verdienen, dus hopelijk is het hun ook gegund.
 
Wat ik niet volledig snap is dat de taak van de vrouw was? Deed die enkel de winkel?
En de zorg van de 3 kinderen buiten de winkeluren. Lijkt mij geen evidente combo ;).

Blijkbaar zijn ze zelf van de streek buiten Aalst. Moesten die hier in de directe omgeving hun winkel openen ipv in het stad, ze zouden beter draaien.
Op hun website hebben ze nu ook guidance toegevoegd waar te parkeren maar natuurlijk allemaal betaalparkings :/.
Als je hun jaarrekening raadpleegt lijkt het alsof ze het pand hebben aangekocht, een verkoop zou dan wel hun schulden kunnen netten. In het jaarverslag worden de liquiditeitsproblemen aangekaart, dus ze zijn er zich wel van bewust, al heeft de boekhouder het omschreven als een tijdelijk probleem aan beperkte bekendheid, dat lijkt mij niet het probleem. Al zal een typische boekhouder op de hoek zich vaak bezig houden met de cijfers en puur compliance en minder met ondernemerschap. Jammer dat velen niet zelf proactief wat analyses op de marges uitvoeren en met hun klant proactief aan tafel zitten om te kijken wat er exact speelt en kan gebeuren.
 
En de zorg van de 3 kinderen buiten de winkeluren. Lijkt mij geen evidente combo ;).
Bedoelde uiteraard professioneel in de winkel. Als zij 'enkel' de winkel doet, waar er geen constante stroom van klanten was kan die dan wel perfect die salades enzo op haar nemen?
 
Allez ik had het programma voorheen nog nooit gezien. Blij verrast door Kamal tbh, kende hem daarvoor alleen van zijn comedy shows en dat Darts programma.
 
Ja, Kamal doet dat echt goed.. Lachen wanneer het kan, maar ook heel serieus wanneer het moet.
Maar ik zie wel vaak hetzelfde stramien terugkomen in dit programma:
In het begin lijkt alles min of meer OK, in't midden van het programma zware shit, en dan eindigen met een vrolijke noot.
 
Ja, Kamal doet dat echt goed.. Lachen wanneer het kan, maar ook heel serieus wanneer het moet.
Maar ik zie wel vaak hetzelfde stramien terugkomen in dit programma:
In het begin lijkt alles min of meer OK, in't midden van het programma zware shit, en dan eindigen met een vrolijke noot.
het blijft tv hé, er zal altijd met emoties gespeeld worden van de kijker
 
Wat ik ook niet goed begrijp, is waarom banken hierin niet pro-actiever zijn. Die hebben er toch alle belang bij om op tijd in te grijpen en het niet tot een faillissement te laten komen? Toch heb ik in geen enkele aflevering hiervan iets gehoord, buiten dat ze hun afbetaling verwachten.
 
Denk dat die mensen oprecht wel het hart op de juiste plaats hebben en harde werkers zijn, maar ik vrees precies toch voor de toekomst.
Het gebrek aan zakelijk inzicht lijkt me toch wel vrij duidelijk aanwezig.

Ben ook eens even naar de website gaan kijken: "parkeer makkelijk in de buurt, slechts 8 minuten wandelen".
Volgens mij doen mensen die moeite gewoon niet. Bij een slager wil je toch gewoon voor de deur stoppen, je vlees halen en weer instappen. (Tenzij je tussen allerhande winkels ligt waardoor er te voet sowieso veel passage is).
 
Ben ook benieuwd naar de aflevering van volgende week. Zo'n muziekwinkels hebben natuurlijk ook gigantisch veel concurrentie van winkels zoals Bax shop enzo.
 
Wat een tristesse deze week. Zelfs niet eens een goede afloop gezien. Waarom zou iemand jaren gaan werken aan 500 euro en een schuldrnberg waar zelfs de Mount Everest van in de schaduw komt te staan terwijl ge enkel u kinderen eens via Skype ziet.

Geen idee of de slager er vandaag nog is, maar het zou me niet verbazen van niet.
 
Wat een tristesse deze week. Zelfs niet eens een goede afloop gezien. Waarom zou iemand jaren gaan werken aan 500 euro en een schuldrnberg waar zelfs de Mount Everest van in de schaduw komt te staan terwijl ge enkel u kinderen eens via Skype ziet.

Geen idee of de slager er vandaag nog is, maar het zou me niet verbazen van niet.

Die slager is er nog steeds, het is er zelfs zeer druk want ik ben er eergisteren geweest.
Het blijft wel een rotstraat om te parkeren, en zeker in combinatie met het nieuwe circulatieplan in Aalst ben je al snel 5 à 10 minuten kwijt als je door gebrek aan parking nog eens een heel toertje rond moet.

Hieronder het circulatieplan in Aalst in de buurt van de slagerij (rode bolletje). Het is echt geen pretje om nog met de wagen een kleine boodschap te doen in Aalst door de combinatie van dit plan en het gebrek aan parkeerplaatsen in de straat. Bijna alle straten zijn blauwe zone waarbij de meerderheid van de plekken dan nog exclusief voor bewoners zijn.

K2E6ca0.png
 
Laatst bewerkt:
Speciale aflevering gisteren, of toch op zijn minst een apart probleem. Ik zou toch zeker verwachten dat zo een zaken haar cliënteel kent. Toch zoveel schrik hebben om veel klanten te verliezen aan de webshops. Zij die via webshops willen kopen, doen dat meestal toch al gewoon. Die paar marginalen - want dat zijn het - die in de winkel de prijzen opzoeken of op de man af een prijs afdwingen ben je toch liever kwijt dan rijk.
 
Echte muziekliefhebbers en muzikanten zullen hun instrumenten toch nog steeds in een winkel kopen, want zoals gezegd moeten die toch eerst eens uitgetest worden.
 
Terug
Bovenaan