Warmt je woning zo snel op dat dat nodig is na 1 dag warm weer?Vanavond gaat de airco toch aan 2u voor ik slapen ga…
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Warmt je woning zo snel op dat dat nodig is na 1 dag warm weer?Vanavond gaat de airco toch aan 2u voor ik slapen ga…
Met 5 of 10 graden binnen in de winter ga je serieuze vochtproblemen krijgen. En schimmel op uw muren is nu ook niet echt gezond. 15 graden ofzo zou wel nog leefbaar zijn met dikke truien en een dekentje.Waarom telt dit argument voor airco, maar is een verwarming in het Belgische klimaat wel nodig? Niemand gaat dood gaan als het in huis 10 graden of 5 graden is. Liever 5 graden in huis met dikke truien dan +30. Want daar kan je je niet op kleden.

Ja wij hebben echt een gekke woning. Daarom dat wij 3 airco units hebben aangekocht. Rond 21u gaan ze toch aan op de slaapkamers.Warmt je woning zo snel op dat dat nodig is na 1 dag warm weer?
Frigo koud doet natuurlijk niemand. Maar binnen 20 gradne als het buiten 30 graden is, waarom zou dat ongezond zijn?
Als het buiten 0 graden is, zet je dan je verwarming binnen maar op 10 graden omdat het anders ongezond zou zijn?

Gisteren voor de eerste keer de airco opgezet. Heel de nacht. Zalig geslapen. Niet dat het extreem warm was boven, maar ik slaap gewoon beter als het wat frisser is.Vanavond gaat de airco toch aan 2u voor ik slapen ga…
Aangezien de winters dan ook warmer worden, compenseert zich dat natuurlijk wel doordat we in de winter gemiddeld minder energie verbruiken.Tja, het is wat dubbel natuurlijk.
1) "Het wordt elk jaar warmer!"
2) Waarom? --> "we verbruiken almaar meer crappy energie"
3) Oplossing? --> "dingen installeren die nog meer energie verbruiken"
Terug naar stap 1.
Weerom een staaltje kortzichtig denken, maar ik zit uiteraard ook niet graag in de warmte.
Uiteindelijk moeten onze leiders dan beslissen: Er komt een verbod op airco's want anders gaat mijne (eikel van ne) buurman lekker verder zijne airco gebruiken en ga ik afzien tem en voor wat? Want we moeten een kat een kat noemen: finaal zijn jij, ik en heel BG maar kleine garnaaltjes.Tja, het is wat dubbel natuurlijk.
1) "Het wordt elk jaar warmer!"
2) Waarom? --> "we verbruiken almaar meer crappy energie"
3) Oplossing? --> "dingen installeren die nog meer energie verbruiken"
Terug naar stap 1.
Weerom een staaltje kortzichtig denken, maar ik zit uiteraard ook niet graag in de warmte.
Dan heb je een batterij, of nog de terugdraaiende teller (nog paar maand te gaan), neem ik aan?Drie jaar geleden airco laten installeren en ik zou toch niet meer zonder willen. Zit voor algemene verwarming via gasketel, maar die wordt haast enkel in putje winter gebruikt. Rest is via airco ook verwarmen in combi met zonnepanelen. Rendeert prima![]()
Of ge laat die blazen wanneer er PV opbrengst is, zodat ge 's avonds geen piek moet trekken om uw woning warm te krijgen?Dan heb je een batterij, of nog de terugdraaiende teller (nog paar maand te gaan), neem ik aan?
Want airco gebruiken om te verwarmen, lijkt me vooral dan s'avonds te moeten gebeuren, als je thuis komt van je werk, en dan is de zon al onder.