Wat kan helpen op dagen als vandaag (waar het 'snachts nog genoeg afkoelt, vandaag tot 11,5° zien zakken bv.), is 'snachts ramen open zetten. Als ge extra trok wilt creëren (wat nu nog niet nodig is bij mij) kan je ook een soort windtunnel maken door selectief ramen te openen en een ventilator te plaatsen.
Hier is het gisteren max 22,5° geworden in de living, 23,0° in de slaapkamer & 24,2° in mijn bureau (onder het dak, dat goed geïsoleerd is; dus alle warmte dat binnenkruipt blijft hier hangen + pc staat hier ook de ruimte op te warmen).
Om 22u ramen open gezet, tegen middernacht was het overal al ~2° gedaald.
Deze ochtend om 7u30 toen ik alles dicht deed was het nog maar 18,5° in de living, 18,2° op de slaapkamer & 21,0° in mijn bureau.
Ondertussen al wat opgewarmd; 20,1° in de living, 20,9° in de slaapkamer & 22,2° in mijn bureau.
En dat vind ik eigenlijk ideaal. Ik heb veel liever frisse buitenlucht dan ramen dicht en airco aan, zowel voor te slapen als om af te koelen. Airco gaat hier meestal pas aan als het 'snachts niet meer afkoelt. Of als het echt te warm wordt overdag, maar dan gaat die 'savonds af en ramen ook terug open