Sneeuwstorm
Well-known member
Vergeleken met vroeger zijn we toch verwend op bepaalde vlakken, maar we zijn niet op alle vlakken vooruitgegaan. Als je kijkt naar wat een hoeveelheid bullshit en desinformatie tegenwoordig op ons afkomt via social media, vind ik dat geen vooruitgang.Ik wil maar zeggen: gaandeweg vindt de mensheid meer en meer oplossingen voor ongemakken te verzachten en zelfs te elimineren. Airco is daar een voorbeeld van. Ik weet niet of je dat verwennerij kan noemen, het is eerder een vorm van vooruitgang.
Gevolg van airco is, dat we ook minder gewend geraken aan hitte, want we trainen ons lichaam er niet op om (lange tijd) in de warmte door te brengen.
Vergelijk het met een elektrische fiets, hoewel het de drempel verlaagt om de fiets te nemen voor veel mensen, worden we er niet altijd conditioneel beter door. Volledig op eigen kracht fietsen is nog altijd een betere training dan met elektrische aandrijving fietsen. Maar anderzijds brengt het mensen die anders niet zouden fietsen wel op de fiets. En leidt het tot minder auto's op de weg.