Aflevering 3 : De ogen en de oren van de maffia, balaleo, oogskes toe genieten

Bij het spel met de bom vind ik wel dat de makers gefoefeld hebben.

Normaal gezien zouden bij dit soort proef de verliezers Philippe en Charlotte meer stimulans moeten hebben om de groep te overtuigen dan winnaars Bernard en Michael, omdat het strafpunt vs geld is dat er op het spel staat. Hier hebben ze er echter voor gezorgd dat ook Bernard en Michael nog een strafpunt riskeerden.

Het maakt dus eigenlijk geen moer uit wie de pasta battle gewonnen heeft, ze hebben allebei evenveel te verliezen.

Zo kan de groep ook niet lezen wie er het meeste stress/overtuigingsnood heeft, want het is gewoon kunstmatig gelijk gezet.
Inderdaad, dat vond ik ook wel.

Bernard en Michael hadden ook geen kans gekregen, de groep had nogal snel gekozen voor de mannen die nooit boodschappen doen en koken. En het was toch wel manipulator Bernard zeker die aan het praten was. Je zou als Bernard en Michaël voor minder zenuwachtig worden. Dat argument sloeg ook op niets.
 
Laatst bewerkt:
neen, ze hàdden op dat moment een strafpunt. ze konden het enkel kwijtspelen.
en allez, heel uw redenering is ook raar he. het is een spel om te laten raden wie liegt. als je het gemakkelijk te lezen maakt, dan kan je het spel evengoed niet spelen.
Ze winnen het pasta duel, en daardoor krijgen Charlotte en Philippe een strafpunt.

Ze kunnen dit kwijtraken door de groep te overtuigen dat zij de winnaars waren. Tot hier toe standaard molproef.

Mààr als ze hen overtuigen, dan krijgen ook Bernard en Michael een strafpunt + is al het geld weg.

Er staat dus meer op het spel voor Michael en Bernard dan normaal, waardoor zowel zij als het andere team volop moeten overtuigen. Hierdoor kan de groep niet lezen wie er echt gewonnen heeft, want ze moeten allebei vol aan de bak om hun gelijk te bewijzen. Normaal gezien zit 1 partij met meer stress, en maakt het voor de andere niet zoveel uit. Dat was nu niet het geval, waardoor de groep eigenlijk geen zinnige vragen kon stellen en quasi niets uit gedrag/lichaamstaal kon afleiden.
 
maar zij wierpen gewoon ook zélf niks in de schaal he.
Phillipe en Charlotte waren heel de tijd bezig "ja, wij hebben dit en dat gezegd, zij zeiden dan een merk ipv een soort", "die mannen doen geen boodschappen, ik passeer elke dag langs de pasta's, ik zal het toch wel weten"
en die 2 mannen brachten niks anders aan dan "allez, da's ni waar, die zijn aan het liegen, of het was wij die dat gezegd hebben."

daarmee overtuigd ge ook niemand hoor.
Ze winnen het pasta duel, en daardoor krijgen Charlotte en Philippe een strafpunt.

Ze kunnen dit kwijtraken door de groep te overtuigen dat zij de winnaars waren. Tot hier toe standaard molproef.

Mààr als ze hen overtuigen, dan krijgen ook Bernard en Michael een strafpunt + is al het geld weg.

Er staat dus meer op het spel voor Michael en Bernard dan normaal, waardoor zowel zij als het andere team volop moeten overtuigen. Hierdoor kan de groep niet lezen wie er echt gewonnen heeft, want ze moeten allebei vol aan de bak om hun gelijk te bewijzen. Normaal gezien zit 1 partij met meer stress, en maakt het voor de andere niet zoveel uit. Dat was nu niet het geval, waardoor de groep eigenlijk geen zinnige vragen kon stellen en quasi niets uit gedrag/lichaamstaal kon afleiden.
ja, maar da's de bedoeling van het spel he. we gaan het toch niet simpel maken, zeker? anders kunt ge er even goed een groene en een rode vlag bij zetten he.
 
maar zij wierpen gewoon ook zélf niks in de schaal he.
Phillipe en Charlotte waren heel de tijd bezig "ja, wij hebben dit en dat gezegd, zij zeiden dan een merk ipv een soort", "die mannen doen geen boodschappen, ik passeer elke dag langs de pasta's, ik zal het toch wel weten"
en die 2 mannen brachten niks anders aan dan "allez, da's ni waar, die zijn aan het liegen, of het was wij die dat gezegd hebben."

daarmee overtuigd ge ook niemand hoor.

ja, maar da's de bedoeling van het spel he. we gaan het toch niet simpel maken, zeker? anders kunt ge er even goed een groene en een rode vlag bij zetten he.
Vanaf ze hun mond open deden was het van "Zwijg! We hebben niks gevraagd!" of "Manipulator Bernard".

Dus wat konden ze doen?

Het moet niet simpel zijn, maar er was hier gewoon geen enkele manier om het juiste team te vinden. Je kon geen vragen stellen want ging over een random spelletje pasta's opnoemen waar ze 0,0 info over hadden. Ze konden ook geen emoties aflezen want er stond voor beide teams quasi evenveel op het spel.

Dus entertainende tv, maar slechte proef voor mij.
 
Vanaf ze hun mond open deden was het van "Zwijg! We hebben niks gevraagd!" of "Manipulator Bernard".

Dus wat konden ze doen?

Het moet niet simpel zijn, maar er was hier gewoon geen enkele manier om het juiste team te vinden. Je kon geen vragen stellen want ging over een random spelletje pasta's opnoemen waar ze 0,0 info over hadden. Ze konden ook geen emoties aflezen want er stond voor beide teams quasi evenveel op het spel.

Dus entertainende tv, maar slechte proef voor mij.
Langs de andere kant is dat ook gewoon wat Bernard nu oogst door al 2 of 3 proeven wel degelijk te liegen en te manipuleren, hè. Allee, speelt hij het 100% eerlijk altijd en is hij te vertrouwen, dan zijn ze misschien meer geneigd hem daar ook te geloven. Ipv Bernard met zijn reputatie en Michaël die de dag voordien nog de kist heeft geopend.

Maar goed, leek mij toch ook vooral neer te komen op: Koken, dus niet de twee mannen.

Deze aflevering is er niks wat mij van Senne af brengt, maar hoe gespannen hij keek toen zijn naam op het scherm kwam, deed me toch heel even twijfelen. En ik moet zeggen dat ik Stefanie ook begin te verdenken... Ook veel "inzet" en weinig resultaat, een paar keer heel sturend. En ik geloof er niks van, maar Michaël zou wel een héél goeie mol zijn :D
 
Stéphanie haar frustratie bij het falen van bepaalde onderdelen in proeven. Dat kan niet geacteerd zijn :D Lynn leek in't begin weinig in de wieg gelegd om te mollen, maar ik begin haar hoe langer hoe meer te verdenken.
 
Zware verspreking van Lynn bij het bellen met het thuisfront?
Zei zij niet iets van: "Nog een paar... Nog een paar dagen en ik ben terug thuis."

Leek mij dat zij eerst "nog een paar weken" wou zeggen, maar dat ze zich net op tijd inhield. Buiten de Mol, is er van de deelnemers niemand die weet hoelang het verblijf exact duurt.
Er volgde nog een andere proef na dat telefoontje dus ze kunnen exact geweten hebben dat er nog een draaidag ging zijn + eliminatie. Denk niet dat alles op 1 dag opgenomen wordt
 
Stéphanie haar frustratie bij het falen van bepaalde onderdelen in proeven. Dat kan niet geacteerd zijn :D Lynn leek in't begin weinig in de wieg gelegd om te mollen, maar ik begin haar hoe langer hoe meer te verdenken.
De mol die geen mol wilde zijn. Het klinkt als een ideaal scenario voor een eindaflevering.
 
Zware verspreking van Lynn bij het bellen met het thuisfront?
Zei zij niet iets van: "Nog een paar... Nog een paar dagen en ik ben terug thuis."

Leek mij dat zij eerst "nog een paar weken" wou zeggen, maar dat ze zich net op tijd inhield. Buiten de Mol, is er van de deelnemers niemand die weet hoelang het verblijf exact duurt.
Zelfs al moest dit een verspreking zijn, zou dit er altijd uit geëditeerd worden.
 
Ik snapte het gedrag van Bernard wel bij de bom. Het was echt moeilijk om zich daaruit te kunnen babbelen.
En niks frustrerender dan van iets beschuldigd worden dat niet waar is :D
 
Ik zou op dit moment spreiden over lynn, senne en bernard denk ik.

- Bernard die toch ook weer veel in het honderd doet lopen bij die proef in Centuripe, bij de proef met het bevrijden van de gevangene ook compleet nutteloos. Zijn verdediging bij de proef in de Ape trok ook op geen bal.
- Senne die toch altijd ergens op goeie posities zit, subtiel weer helpt om de verkeerde Ape te doen ontploffen, imo gestuurd zoals een mol dat zou moeten doen. Ik vond ook dat die bijzonder pover communiceerde toen hij de gevangene in de toren was. 'Een houten constructie met een waaier', vond dat maar raar dat die zo laat er mee afkwam dat er spreuken op de muren stonden etc. Toen bij de ringtones heeft hij wel heel sterk gespeeld.
- Lynn, die ik in het begin niet verdacht maar die nu toch op een gek moment de verdubbelaar inzet en dan erg nukkig de conversatie smoort tijdens dat hele Ape-verhaal.

Mijn lievelingsmoment:

Philippe die nukkig zijn tekening half uitwist en dan zijn 'IK KAN WEL GOED TEKENEN :(((('. Ik zou hem zo een caramel geven, de duts.
 
Laatst bewerkt:
Eigenlijk hadden ze moeten vragen: "allemaal te samen: wie heeft het laatste foute antwoord gegeven?"

Simpele vraag, maar je moet erop kunnen komen natuurlijk.

De conclusie bij de vier (buiten misschien Senne) lag eigenlijk al meteen vast, maar Bernard en Michaël speelden het wel heel erg slecht.
Maar wat konden zij meer doen? De groep had eigenlijk al binnen de minuut hun keuze gemaakt en ze hebben amper deftig de kans gekregen om zich te verdedigen. Dit was verre van een eerlijk debat. Ipv eerst naar beide kanten te luisteren, gewoon resoluut voor de "twee mannen gaan want die koken nooit".

Charlotte mocht voortdurend blijven praten maar als de andere iets zeiden was het manipulator Bernard of moesten ze zwijgen als een hond.
 
Laatst bewerkt:
Leuke aflevering. Ik heb geen flauw idee wie de mol is want ik let daar eigenlijk niet echt op.
Het fake gemol van de andere kandidaten gecombineerd met de moeilijkheidsgraad van de opdrachten en de zware editing die jaar op jaar erger wordt heeft ervoor gezorgd dat ik eigenlijk niet meer actief erop let wie de mol zou kunnen zijn. Ik amuseer me gewoon met de creativiteit van de opdrachten en de setting. Door hoe lang het programma al bestaat is de strategie van de kandidaten m.b.t. mol zoeken en intussen misleiden toch al geminmax'd. Ik heb het denk ik al eerder beklaagd op dit forum, maar niemand gaat voor het geld in dit programma en die wat er initieel wel voor gaan verliezen tactisch voordeel om niet geëlimineerd te worden, dus gaan uiteindelijk ook saboteren en misleiden. Ik vind toch dat ze dat eens wat harder mogen afstraffen, maar goed.
 
Ik had de indruk dat Lynn ook veel meer aan het praten was deze aflevering, terwijl ze de vorige afl meer op de achtergrond was en precies amper sprak. (kan mss ook montage zijn)
+ met de omerta moest zij daar zingen, die was wel enorm snel mee met de pictionary gebaren van Michael om te weten wat ze moest doen.

Hoewel ik haar nog niet als hoofdverdachte zie, kan ik het me zo al inbeelden tijdens de laatste recap aflevering: "Iedereen zat op het schip, behalve de mol die zat als saboteur op haar eigen bootje"
 
Michael stond van in begin op mijn visier. Samen met Stefanie, maar dat verander ik nu naar Michael en Senne. Senne zit altijd op de goede posities. Denk niet dat de mol die tattoo zou zetten en Stefanie haar reacties lijken mij toch vrij oprecht. Bij Michael vond ik die euforische kreet toch vrij geacteerd over komen. Senne kwam vorige keer al raar over toen hij lastig was dat niemand hem geroepen had en hij gevangen genomen werd. Vind het voorlopig moeilijk kiezen tussen 1 van de 2...
 
Ik had de indruk dat Lynn ook veel meer aan het praten was deze aflevering, terwijl ze de vorige afl meer op de achtergrond was en precies amper sprak. (kan mss ook montage zijn)
+ met de omerta moest zij daar zingen, die was wel enorm snel mee met de pictionary gebaren van Michael om te weten wat ze moest doen.

Hoewel ik haar nog niet als hoofdverdachte zie, kan ik het me zo al inbeelden tijdens de laatste recap aflevering: "Iedereen zat op het schip, behalve de mol die zat als saboteur op haar eigen bootje"
Lynn was idd zeer aanwezig bij de laatste proef, als de mannen hun verhaal probeerde te doen "moesten ze zwijgen omdat hen niks gevraagd was", en als ze dan toch iets mochten zeggen waren het meteen leugens en manipulators.

Stephanie was hier ook heel aanwezig door iedereen te overtuigen dat de mannen nooit koken of boodschappen doen en dus geen kennis hebben van het onderwerp.

Senne zei niet veel en was precies de enige die nog wat twijfelde. Koko was ook opvallend stil, kwam alleen met "Bernard ziet er heel zenuwachtig uit", maar dat is ook normaal in zijn positie waar ze meteen het verhaaltje van Lolo geloven, hem als manipulator/leugenaar aanduiden en ze zelfs amper iets mogen zeggen, natuurlijk zie je er dan super gefrustreerd/zenuwachtig uit. 🤣
 
Eigenlijk hadden ze moeten vragen: "allemaal te samen: wie heeft het laatste foute antwoord gegeven?"

Simpele vraag, maar je moet erop kunnen komen natuurlijk.
Het erge is dat die informatie er de eerste minuut al was.
Het eerste wat we hoorde was dat het op 14 was gestopt. Daarna heeft Philippe gelogen dat zij als eerste gestart waren.
Als je dat uittelde had je geweten dat de 2de gewonnen had.
Dat is tegenstrijdig. Verloren hebben zonder bom.
 
Bernard lijkt mij een opzettelijke moller. Hij zegt opzichtig "ik kan dit of dat" om vervolgens zwaar te falen. Dat lijkt me iets té opvallend. Coco haalt ook zo opzichtig stomme stoten uit.

Stéphanie en Senne lijken me hoofdverdachten. Michaël wordt ook wel een kandidaat als die nog een aflevering of 2 overleeft. Zoals Philippe vandaag lijkt hij me iemand die afvalt door op de verkeerde te richten/slecht te spreiden.

En miljaar die Charlotte is irritant. Zo blasé zeggen dat die in de andere Ape er geen kloten van gaan kunnen omdat die nooit koken en dan falen. Ook zo hautaine over het aansteken van de kaars van Al Capone om vervolgens Senne straal te negeren en te denken dat ze op 1m afstand van de ventilator een kaars kan aansteken "als Michaël wat hielp". Zo uit de hoogte doen om vervolgens gatachterlijk te doen is een vreselijke eigenschap.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan