Album of the week Amon Tobin - Chaos Theory: Splinter Cell 3 Soundtrack

SC: CT is een van de 10/10 games aller tijden. Geen twijfel mogelijk.
Zeer lang geleden, die tijd en alles terughalen is moeilijk.
'Lighthouse' speelt af en yep :clap:.

Tijdens het gamen hoor je de fijne details niet, zeker niet bij SC, omdat je te gefocust bent om niet gevat te worden.
'Lighthouse'-theme lijkt onderwater opgenomen te zijn...
Die versnelling halverwege, Fisher ontdekt! :drool: (idem met Displace).
Dat drummen bij het laatste nummer... De stand-off tegen Shetland.

De belletjes van Penthouse en het enorm herkenbare Cargo Ship. Oh, zo zalig.

Wanneer 'Battery P1' opkwam, vroeg ik mezelf af, of dat deel met de mompelende stem er weldegelijk in kwam. Dat herinnerde ik me niet meer. Willekeurige playthrough erbij genomen en blijkbaar wel.
Wat een nummer!

Hokkaido. Absoluut niet bekend voor. Een pareltje nochtans.

Consensus is, de moment dat deze beschikbaar wordt op de huidige console (of al is, geen idee), koptelefoon in de tv steken en me amuseren met de soundtrack op niveau 10, met op de achtergrond de droge conversaties tussen Fisher en anderen.

omdat ik al snel als een sneaky boy gehurkt doorheen de buurt begon te sluipen.
:laugh:
 
Gisteren oordoppen van 300€ gaan halen en het een kans gegeven. Vroeg bed in gegaan mede door de jet lag die nog in mijn systeem zit en album opgezet zodat ik er in alle aandacht naar kon luisteren. Alhoewel er heel veel instrumenten inzitten klonk alles toch tamelijk vlak, weinig gelaagdheid en diepte in de nummers. Misschien dat het te maken had met de zenuwachtige drum patterns i don’t know. Desondanks de zenuwachtigheid ergens voor het eind toch in slaap gedutst en weer wakker geworden met squarepusher. Ik dacht hmm eindelijk ne lekkere Groove hier. Tobin weer toch nog te verrassen. Ma zat dus fout :)

Mijn mening is bij deze dus niet echt veranderd, het is allemaal te chaotisch voor mij om er van te genieten. Wellicht dat het in de game beter tot zijn recht komt.

Moet wel een pluim geven aan de productie en sounddesign want hoe speel je het technisch klaar om dit te produceren ? Ben daar wel benieuwd naar. Volledig digitaal of ook analoge instrumenten gebruikt ?
 
Serieus drukke bedoening, deed mij af en toe wat denken aan Venetian Snares.
Kan dat op zich nog wel hebben, ik werk wel goed op chaos, maar op zich ben ik niks tegengekomen dat mij super hard uitnodigt om de plaat nog een keer opnieuw te beluisteren, niks dat bijzonder blijft hangen.
 
Ik ken Tobin alleen van Supermodified. Omdat ik overal lees dat dat zijn classic is, heb ik ook nooit iets anders beluisterd van hem. Nu ben ik dus 'verplicht'.
Ik ben geen gamer dus van het soundtrack gevoel heb ik weinig gemerkt. Ondanks het soms drukke sfeertje, ging deze me goed af als achtergrondmuziek. Na een betere beluistering vind ik het niveau van Supermodified niet halen, daarvoor zijn er toch iets te weinig memorabele 'nummers'.
Ik maak met dit soort muziek ook nogal snel ( en onterecht) de vergelijking met 'Endtroducing.. -' van DJ Shadow wat ik over heel de lijn een perfecte plaat vind.

Ik wist trouwens niet dat Two Fingers ook deels Tobin was terwijl ik daar de cd 'Stunt Rhythms' van heb. :biglaugh: Vind ik nog best goed.
 
Ik maak met dit soort muziek ook nogal snel ( en onterecht) de vergelijking met 'Endtroducing.. -' van DJ Shadow wat ik over heel de lijn een perfecte plaat vind.
Zowel de muziek van Tobin, als die van Shadow (en die van The Avalanches etc.) zijn voor 100% uit samples van andere recordings opgebouwd. 'Plunderphonics' heet dat, zalige term!
 
Deze gisteren geluisterd en hij gleed zo voorbij. Aangename schijf. Gamesoundtracks verdienen inderdaad meer aandacht!

 
Deze gisteren geluisterd en hij gleed zo voorbij. Aangename schijf. Gamesoundtracks verdienen inderdaad meer aandacht!
Dit.

Het passeerde allemaal heel vlot en af en toe kwam er een stuk in dat wat meer de aandacht trok. Gevarieerd, goede productie imo maar niks dat echt memorabel is. Alleen The Lighthouse bleef hangen. Niet meteen een idee of dat is omdat het het beste nummer is, of omdat het gewoon het openingsnummer is.

Als ik nu Splinter Cell had gespeeld, had ik misschien wat enthousiaster geweest. Hoewel het een goeie op zichzelf staande soundtrack is, denk ik dat hij in game nog meer impact had. Dus als ik ervaringen uit het spel mee zou kunnen koppelen, zou ik er misschien wat enthousiaster over zijn. Wat cru gezegd is het voor mij nu gewoon betere middelmaat.
 
Terug
Bovenaan