Aflevering 3 : De ogen en de oren van de maffia, balaleo, oogskes toe genieten

Bernard lijkt mij een opzettelijke moller. Hij zegt opzichtig "ik kan dit of dat" om vervolgens zwaar te falen. Dat lijkt me iets té opvallend. Coco haalt ook zo opzichtig stomme stoten uit.

Stéphanie en Senne lijken me hoofdverdachten. Michaël wordt ook wel een kandidaat als die nog een aflevering of 2 overleeft. Zoals Philippe vandaag lijkt hij me iemand die afvalt door op de verkeerde te richten/slecht te spreiden.

En miljaar die Charlotte is irritant. Zo blasé zeggen dat die in de andere Ape er geen kloten van gaan kunnen omdat die nooit koken en dan falen. Ook zo hautaine over het aansteken van de kaars van Al Capone om vervolgens Senne straal te negeren en te denken dat ze op 1m afstand van de ventilator een kaars kan afsteken. Zo uit de hoogte doen om vervolgens gatachterlijk te doen is een vreselijke eigenschap.
Er zal een reden zijn dat die haar stem versleten is; een grote mond met weinig actie erachter.
 
Ik zeg al vanaf aflevering 1 Senne.

Gewoon omdat hij bij mij in aflevering 1 totaal niet verdacht was en ik vind dat wel verdacht.
Wie je er uit kan halen als Mol door naar het programma te kijken, wel die is het sowieso niet.

In feite moet je als mol inderdaad niet zoveel meer doen toch tegenwoordig. Iedereen maakt gewoon zichzelf om beurt wat verdacht zodat zij het tactisch voordeel hebben. Het zou eigenlijk zalig zijn om eens een jaar te hebben waarbij ze helemaal geen mol hebben. En telkens degene eruitflikkeren die de vragenlijst het traagst heeft ingevuld. De groep molt het spel toch zelf.

Die finaleaflevering moet smullen zijn.
 
't is weer van dat, er doet een vrouw haar mond open in een programma, en 't is een kutwijf.
ach ja, we zullen het nooit leren zeker? voor de vrouwen is't nog altijd "tait-toi et sois belle"

Mijn vriendin vond die ook irritant en die zegt zo'n dingen niet te snel :crazy:
Ik heb er geen last van, is leuker voor de dynamiek dan altijd maar ja knikkende schaapjes te hebben (y)
 
In 'Behind The Scenes' vroegen ze aan Charlotte of ze een goede agent zou zijn. Ze antwoordde hierop: "ik denk niet dat ik een goede agent zou zijn, ik hou eigenlijk niet van regels" Ja, dat hebben we al gemerkt ja :laugh:
 
Het fake gemol van de andere kandidaten gecombineerd met de moeilijkheidsgraad van de opdrachten en de zware editing die jaar op jaar erger wordt heeft ervoor gezorgd dat ik eigenlijk niet meer actief erop let wie de mol zou kunnen zijn. Ik amuseer me gewoon met de creativiteit van de opdrachten en de setting. Door hoe lang het programma al bestaat is de strategie van de kandidaten m.b.t. mol zoeken en intussen misleiden toch al geminmax'd.
Dat vind ik dus ook, het is quasi onmogelijk geworden om op tv de mol te vinden. Bijvoorbeeld vorig seizoen ook, toen ik die aflevering bekeek over wat de mol had uitgestoken, had je net zo goed een compilatie kunnen maken over verschillende andere kandidaten hun (opzettelijke?) fuckups.
Maar toch blijft het mooie tv, vooral hoe ze er na al die jaren er in slagen om met zo'n originele proeven af te komen. En de leuke groep maakt het eigenlijk een soort van feelgood tv, vooral naar het einde toe.

Wel weer een hele hoop gebleit om de volle 8 dagen van huis weg te zijn, kan er goed inkomen als je jonge kinderen hebt, maar was wat overdreven vond ik.
 
Nuja, telkens wanneer zo'n kandidaten die volgens ons overduidelijk bezig waren zichzelf verdacht te maken nadien geïnterviewd worden geven die aan nooit bewust gemold te hebben. Nu ook weer met Philippe.

En dat gebleit ... ja, ik sta daar ook vaak van te kijken, maar anderzijds kan ik me wel voorstellen dat dat een super intense periode is, waar je dag en nacht bezig bent met het spel, niemand echt kan vertrouwen, geen enkel contact hebt met de buitenwereld, ... Enfin, zelfs zonder camera's en spelformat is een groepsreis met onbekenden al intens en voelt dat (na een geslaagde reis) heel raar aan wanneer de reis ten einde komt en je elkaar niet meer (elke dag) ziet. Ik kan me inbeelden dat dat bij De Mol nog tien keer meer zo is. Zeker ook als je al jaren droomt om daaraan mee te doen, zoals veel kandidaten.
 
Het zou eigenlijk zalig zijn om eens een jaar te hebben waarbij ze helemaal geen mol hebben. En telkens degene eruitflikkeren die de vragenlijst het traagst heeft ingevuld.
Dus een vragenlijst invullen over een onbestaande mol? Strak plan! 🤨
 
Nuja, telkens wanneer zo'n kandidaten die volgens ons overduidelijk bezig waren zichzelf verdacht te maken nadien geïnterviewd worden geven die aan nooit bewust gemold te hebben. Nu ook weer met Philippe.

En dat gebleit ... ja, ik sta daar ook vaak van te kijken, maar anderzijds kan ik me wel voorstellen dat dat een super intense periode is, waar je dag en nacht bezig bent met het spel, niemand echt kan vertrouwen, geen enkel contact hebt met de buitenwereld, ... Enfin, zelfs zonder camera's en spelformat is een groepsreis met onbekenden al intens en voelt dat (na een geslaagde reis) heel raar aan wanneer de reis ten einde komt en je elkaar niet meer (elke dag) ziet. Ik kan me inbeelden dat dat bij De Mol nog tien keer meer zo is. Zeker ook als je al jaren droomt om daaraan mee te doen, zoals veel kandidaten.
Het probleem is dat de regie ook nog maar de minste fouten van kandidaten direct laat zien, waardoor het dus soms lijkt dat die bewust mollen terwijl dat in werkelijkheid amper of zelfs helemaal niet zo blijkt te zijn. Af en toe kom ik Toos van vorig jaar eens tegen op het werk en die heeft mij dat ook al een keer gezegd dat de montage heel anders is dan de werkelijkheid. Bart gaf bv. ook aan na zijn seizoen dat hij nergens een proef is gestart met de intentie om daar bewust te mollen, terwijl ook velen dachten dat hij bewust de boel saboteerde.

Bernard bv. wordt dit jaar toch wel vrij duidelijk geframed imo, da's echt geen mol voor mij. Gewoon een competitieve gedreven kandidaat die fouten maakt zoals (bijna) iedereen en die vervolgens worden uitvergroot. Ik laat het nog in het midden of hij hier en daar dingen bewust doet, maar zelfs bij hem geloof ik daar eigenlijk niet in. Michaël eigenlijk hetzelfde. Als die zijn reactie na het falen van zijn zwijgplicht geacteerd is, chapeau hoor.
 
Ik stoorde mij wel enorm hard aan hoe slecht Bernard en Coco waren in het lezen van een stadsplan.

Begin die daar over Nooit Oorlog Zonder Wapens? :laugh:

Kijk naar een fucking gebouw in uw buurt en kijk dan naar de positie van dat gebouw op uw stadsplan t.o.v. uzelf. What the fuck.

En stippel de route even uit zodra de tijd begint te lopen ipv holder de bolder te vertrekken en dan mis te lopen.
 
Ik stoorde mij wel enorm hard aan hoe slecht Bernard en Coco waren in het lezen van een stadsplan.

Begin die daar over Nooit Oorlog Zonder Wapens? :laugh:

Kijk naar een fucking gebouw in uw buurt en kijk dan naar de positie van dat gebouw op uw stadsplan t.o.v. uzelf. What the fuck.

En stippel de route even uit zodra de tijd begint te lopen ipv holder de bolder te vertrekken en dan mis te lopen.
Zonder tijdslimiet en de druk om geld in het laatje te brengen zal dat eenvoudiger zijn dan hetgeen wat ze nu deden.
Heel dat stadje zag er uit als een doolhof van boven naar beneden. Zo simpel is dat niet om even na te denken over een route te bewandelen.
Evengoed heb je een metgezel, die daar niet mee akkoord gaat en het zsm wil doen.
 
Zonder tijdslimiet en de druk om geld in het laatje te brengen zal dat eenvoudiger zijn dan hetgeen wat ze nu deden.
Heel dat stadje zag er uit als een doolhof van boven naar beneden. Zo simpel is dat niet om even na te denken over een route te bewandelen.
Evengoed heb je een metgezel, die daar niet mee akkoord gaat en het zsm wil doen.
Zal dan aan mij liggen, maar als ik in het noorden van die stad moet geraken.. no way dat ik in het oosten uitkom :)
 
Zal dan aan mij liggen, maar als ik in het noorden van die stad moet geraken.. no way dat ik in het oosten uitkom :)
Zijn die twee zo fel uit richting geraakt?
Ik herinner me nog wel dat ze naar het noordoosten moesten gaan, maar in het noorden zaten aan dat kerkje.
Een menselijke vergissing, die velen maken in zo'n stad, denk ik.
 
Dat argument dat Michaël en Bernard niet koken vind ik toch vreemd als het over pasta gaat.

Want mensen die niet koken kunnen ook niet altijd iets laten komen of gaan uiteten. En wat maak je als je niet graag kookt: een pot pastasaus uit de supermarkt en daar wat pasta bij koken. Zijn weinig gerechten simpeler dan dat.

En zelfs als die hun vrouwen altijd koken pik je toch altijd wel wat termen mee. "Wat eten we vandaag"? "Ah, rigatoni".
 
Zijn die twee zo fel uit richting geraakt?
Ik herinner me nog wel dat ze naar het noordoosten moesten gaan, maar in het noorden zaten aan dat kerkje.
Een menselijke vergissing, die velen maken in zo'n stad, denk ik.
Als ik het me juist herinner moesten ze in het noorden zijn (hoofd) maar kwamen uit in het noordoosten (schouder)

Soit, het was daar ook wel een situatie waar je gemakkelijk kan mollen.
 
Zware verspreking van Lynn bij het bellen met het thuisfront?
Zei zij niet iets van: "Nog een paar... Nog een paar dagen en ik ben terug thuis."

Leek mij dat zij eerst "nog een paar weken" wou zeggen, maar dat ze zich net op tijd inhield. Buiten de Mol, is er van de deelnemers niemand die weet hoelang het verblijf exact duurt.
Leek me heel normaal eigenlijk.. Als je met jouw kind(eren) aan het bellen bent en ze vragen wanneer je thuis komt, dan probeer je te paaien he.. Afhankelijk van hoe oud ze zijn, hebben die ook amper besef van wat een paar dagen vs. een paar weken betekent. Dan kan ik me perfect inbeelden dat je wil zeggen een paar weken (want dat hoop je als deelnemer ook!), maar dan toch aanpast.
 
't is weer van dat, er doet een vrouw haar mond open in een programma, en 't is een kutwijf.
ach ja, we zullen het nooit leren zeker? voor de vrouwen is't nog altijd "tait-toi et sois belle"
Over wie heb je het exact? Niemand heeft hier toch vrouw-onvriendelijke comments geplaatst.
Charlotte is, naar mijn mening en zoals ik al zei in de ep1 thread, een "kutwijf" omwille van haar dwaze corona onzin en duif opmerking.
 
Terug
Bovenaan