Aflevering 3 : De ogen en de oren van de maffia, balaleo, oogskes toe genieten

De mol zat sowieso niet in de Ape's want de mol wil de foute Ape kiezen. Sowieso dat Gilles hier met een teken duidelijk maakt in welke Ape de bom zit.

Ik neig dan het meeste naar Senne, zit altijd wel op molposities.

Vind het ook verdacht bij de geldzakken opdracht wanneer Senne de laatste telefoon opneemt dat we niets horen, we niet te zien krijgen waar de zak effectief lag en Bernard en Coco vinden ook geen zak. Heeft Senne daar bewust een foute locatie doorgegeven?
Ik zie niet in waarom de mol daarbij in de BMW zou willen zitten i.p.v. die Ape's.
Als mol wilt ge da ze op u stemmen, wat ge dus helemaal zelf in de hand hebt op da moment.
In een groep hebt ge minder kans om als enige heel de bende te overtuigen.
Dus dan zit ge best in een van die Ape's.

Bernard zat ook opvallend overdreven zenuwachtig te doen, waardoor iedereen richting Michaël en hem zat te denken.
En blijkbaar had hij voordien al eens "sporadisch" laten vallen in een gesprek met Stéphanie dat hij nooit kookt of de boodschappen doet.
Doordat de groep hem verdacht vond, stemden ze dus ook op hem. 0 euro in de pot was daar het belangrijkste voor de mol.

Bij die opdracht met de geldzakken kunt ge als mol weinig aanvangen bij de rechercheurs, omdat ge dan steeds in groep zijt en minstens met 2. Als ge daar molt, wordt dat ook automatisch gedeeld met alle rechercheurs als ge terug samenkomt.
Bij de telefoons werd er volgens mij niet gemold, omdat 3/4 juist waren.
En daarbij zou ge ferm door de mand vallen als mol indien uw medekandidaat enige muziekkennis heeft.
Zo moeilijk om te herkennen waren de ringtones nu ook weer niet...
Tijdens het lopen zelf haalt ge effectief het geld op, dus ne keer in een vreemde stad ne verkeerden afslag pakken, da valt minder neig op.
Maar blijkbaar had Bernard het al vaak gedaan, waarna Coco der commentaar op begon te krijgen.
 
Leuke aflevering alweer, maar niet wijzer geworden. De proef in het stadje was leuk om te bekijken, maar haal daar maar eens een mol uit ... Zowel bij Senne en Charlotte met de ringtones als bij Coco en Bernard met de geldzakken hoef je als mol volgens mij heel weinig te saboteren. Kans is toch groot dat het fout loopt. Enfin, muziekkenners zullen die proef met de ringtones allicht makkelijk vinden, maar zet mijn vrouw en mij daar en dat zou puur giswerk zijn. Bij That's Amore zei ik tegen mijn vrouw "is dat niet van diene Belgische Italiaan, alé, hoe heet die nu weer?" :laugh:. De detectiveproef was dan weer door telkens een plan B te voorzien eigenlijk bijna onmogelijk om te mollen. Dat zegt dus ook niets.

En wat leert ons de Omerta-opdracht? Het feit dat ze alle vier de bijkomende opdracht tot een goed einde brengen, die het makkelijkst te mollen is, maakt hen minder verdacht. OK, Michaël maakt er dan een vestzak broekzak operatie van, maar chapeau als dat bewust was. Ik zie daar echt geen mol in. Top gespeeld als hij'm is. Charlotte faalt ook, maar (volgens de montage) is wel de reden waarom de bijkomende opdracht van 1000 euro slaagt. Bernard stond er bij en keek er naar, en is daarmee voor mij verdachter dan Michaël of Charlotte. Coco schrap ik na deze opdracht.

Bij de andere 3 ... Lynn die (als in het goed heb) daar het initiatief neemt om hen de omerta te laten doorbreken door over een voordeel te beginnen, dat is wel een red flag. Ze nam ook opvallend veel initiatief om Bernard en Michaël te verdenken bij de bomproef. Montage? Vorige afleveringen bleef zij veel meer op de achtergrond. Het lijkt me nog altijd sterk moest zij het zijn, maar toch licht gestegen op de verdachtmeter.

Stéphanie, ook zij een medaille voor haar uitgesprokenheid (en gelaatsuitdrukkingen) als zij de mol blijkt te zijn. De tattoo is een slechte zet qua groepspot als mol, maar wel dé move waarmee je als mol iedereen op het verkeerde spoor zet. Maar ik betwijfel het toch.

Senne, Bernard, Charlotte, dan maar. Alle drie hebben ze zichzelf al verdacht gemaakt, alle drie ook al dingen gedaan die ik niet verwacht van een mol. Voor mij is opgesloten worden in de toren echt een atypische keuze voor een mol, maar ik snap wel de verdere verdachtmakingen richting Senne. Bernard die in de eerste proef twee verdubbelaars pakt, kan ik ook niet meteen rijmen. En Charlotte lijkt bij sommige proeven zo oprecht ... maar bon, ze kan wel een stukske liegen, dat hebben we nu wel gezien.

Philippe er uit, was voor mij bij aflevering 1 al duidelijk niet de mol. Heb niet naar Café De Mol kunnen kijken, maar heeft hij daar iets gezegd van zijn  arend duif? Die kwam bij mij toch echt over als iemand die meer bezig was om zichzelf verdacht te maken dan wat anders.
 
Stéphanie heeft al een paar keer op een heel onsympathieke, nijdige manier gereageerd als iets niet volgens haar zin verliep.
de groep ligt mij totaal niet dit jaar, die coco die iedereen hun moeder een hoer noemt en arrogant is. Die Stephanie is ook zo arrogant als iet en dan mag ze nog een schoon lijntje hebben, dat is gewoon zware afkeer. Ocharme Philippe “ik kan wel goed tekenen”, da brak mij :cry:


Maar de mol is Lynn
 
De tattoo doet me net Stéphanie sterk verdenken. Bij haar introductie zei ze dat haar deelname aan de mol past in een jaar dat ze op alles “ja” wou zeggen. Dan is die tattoo wel zeer toepasselijk.
Wat ik daar vooral opvallend vind is is dat er aan die tattoo niks logisch is: geen rode huid, geen folie, zonder bescherming direct los in de schoen steken en de dag erna ermee in het zwembad? Vreemd. Of wel is dat een fake tattoo of wel stond die er al.
 
Philippe er uit, was voor mij bij aflevering 1 al duidelijk niet de mol. Heb niet naar Café De Mol kunnen kijken, maar heeft hij daar iets gezegd van zijn  arend duif? Die kwam bij mij toch echt over als iemand die meer bezig was om zichzelf verdacht te maken dan wat anders.
Hij zei nergens bewust gemold te hebben. In zijn hoofd had hij een mooi beeld van een arend, maar dat kwam er helemaal niet uit bij het dan effectief te tekenen. Zoiets.
 
Wat ik daar vooral opvallend vind is is dat er aan die tattoo niks logisch is: geen rode huid, geen folie, zonder bescherming direct los in de schoen steken en de dag erna ermee in het zwembad? Vreemd. Of wel is dat een fake tattoo of wel stond die er al.
Maar de tattoo zetten garandeert wel een tip voor de juiste mafia man aan te duiden.
 
Toch nog eens mijn appreciatie uitspreken voor die eliminaties, wat een ijzersterk stuk televisie is dat toch altijd.
Kan me geen ander tv-moment voor de geest halen waarbij het hart zo in de keel zit.

Gilles die daar aan die tafel zit en randomly de naam van een kandidaat zegt;
Gilles die de naam dan letter per letter traag en secuur ingeeft;
Close-up van de kandidaat en de zenuwen;
Gilles die zonder knipperen de kandidaat strak aankijkt
En dan het verdict.

Plus die muziek en de geluidseffecten. Heeeeerlijke spanningsboog.
 
Bij het spel met de bom vind ik wel dat de makers gefoefeld hebben.

Normaal gezien zouden bij dit soort proef de verliezers Philippe en Charlotte meer stimulans moeten hebben om de groep te overtuigen dan winnaars Bernard en Michael, omdat het strafpunt vs geld is dat er op het spel staat. Hier hebben ze er echter voor gezorgd dat ook Bernard en Michael nog een strafpunt riskeerden.

Het maakt dus eigenlijk geen moer uit wie de pasta battle gewonnen heeft, ze hebben allebei evenveel te verliezen.

Zo kan de groep ook niet lezen wie er het meeste stress/overtuigingsnood heeft, want het is gewoon kunstmatig gelijk gezet.
 
De mol zat sowieso niet in de Ape's want de mol wil de foute Ape kiezen. Sowieso dat Gilles hier met een teken duidelijk maakt in welke Ape de bom zit.

Maar dat wil nier zeggen dat de mol er niet in zat. Je hebt niet altijd volledig in handen waar je zit. Trok Michael Bernard niet de Ape in bv?

Ik was verbaasd dat Stephanie er niet uit vloog gisteren. Is mogelijks voor volgende week. Ze was en is de enige die nog niet met de mol (Bernard) had gespeeld.
 
Het maakt dus eigenlijk geen moer uit wie de pasta battle gewonnen heeft, ze hebben allebei evenveel te verliezen.
Toch liever een strafpunt met nog 5 andere kandidaten die ook een strafpunt krijgen, dan enkel jij en je passagier. Dus "evenveel te verliezen" zou ik nu ook niet zeggen.
 
Wat ik daar vooral opvallend vind is is dat er aan die tattoo niks logisch is: geen rode huid, geen folie, zonder bescherming direct los in de schoen steken en de dag erna ermee in het zwembad? Vreemd. Of wel is dat een fake tattoo of wel stond die er al.
Na 7 dagen samen slapen/zwemmen enzovoort zal een reeds bestaande tattoo al opgevallen hebben. Niet?
Een valse, kan altijd.
 
Bij het spel met de bom vind ik wel dat de makers gefoefeld hebben.

Normaal gezien zouden bij dit soort proef de verliezers Philippe en Charlotte meer stimulans moeten hebben om de groep te overtuigen dan winnaars Bernard en Michael, omdat het strafpunt vs geld is dat er op het spel staat. Hier hebben ze er echter voor gezorgd dat ook Bernard en Michael nog een strafpunt riskeerden.

Het maakt dus eigenlijk geen moer uit wie de pasta battle gewonnen heeft, ze hebben allebei evenveel te verliezen.

Zo kan de groep ook niet lezen wie er het meeste stress/overtuigingsnood heeft, want het is gewoon kunstmatig gelijk gezet.
niet correct he.
degenen die het duel gewonnen hebben, hebben niks te verliezen. als zij de andere niet kunnen overtuigen, blijft de situatie zoals ze was. Zij konden er dus enkel maar bij winnen.
Na 7 dagen samen slapen/zwemmen enzovoort zal een reeds bestaande tattoo al opgevallen hebben. Niet?
Een valse, kan altijd.
2 mini-letters op de enkel van de voet? dat valt toch niet hard op?

Als ik nu één ding geleerd heb, is dat als iemand zo opvallend opdrachten laat mislukken als Bernard gisteren deed, dat meestal de mol niet is.
 
de groep ligt mij totaal niet dit jaar, die coco die iedereen hun moeder een hoer noemt en arrogant is. Die Stephanie is ook zo arrogant als iet en dan mag ze nog een schoon lijntje hebben, dat is gewoon zware afkeer. Ocharme Philippe “ik kan wel goed tekenen”, da brak mij :cry:


Maar de mol is Lynn
Fucking hell bij Philippe moest ik lachen. Stephanie aan het zeggen hoe trash hij tekende en Philippe: ik kan wél goed tekenen :'(

Fantastisch.
 
Zware verspreking van Lynn bij het bellen met het thuisfront?
Zei zij niet iets van: "Nog een paar... Nog een paar dagen en ik ben terug thuis."

Leek mij dat zij eerst "nog een paar weken" wou zeggen, maar dat ze zich net op tijd inhield. Buiten de Mol, is er van de deelnemers niemand die weet hoelang het verblijf exact duurt.
 
niet correct he.
degenen die het duel gewonnen hebben, hebben niks te verliezen. als zij de andere niet kunnen overtuigen, blijft de situatie zoals ze was. Zij konden er dus enkel maar bij winnen.
Ze riskeerden zelf toch ook een strafpunt, dus wel nog iets te verliezen
 
Ze riskeerden zelf toch ook een strafpunt, dus wel nog iets te verliezen
neen, ze hàdden op dat moment een strafpunt. ze konden het enkel kwijtspelen.
en allez, heel uw redenering is ook raar he. het is een spel om te laten raden wie liegt. als je het gemakkelijk te lezen maakt, dan kan je het spel evengoed niet spelen.
 
Terug
Bovenaan