Aflevering 1: Benvenuti in Sicilia

Ik verdenk voorlopig Coco, die had moeite haar lach te onderdrukken toen ze die 2 kleuren omver duwde.

Ik denk niet dat de mol op de mast/boot zat, hoewel idd er potentieel zo veel geld te verliezen was als die 2 eerst aan dek geraakten, maar dat zou dan wel direct een zware verdenking van de andere kandidaten opleveren moesten ze dat gedaan hebben. Verder gaven zowel Lynn als Philippe daar verkeerde antwoorden. En ben je als mol dus compleet afhankelijk van iemand anders die je niet kan helpen door juiste antwoorden te geven om zo sneller aan dek te zijn.
Als mol kan je saboteren door aan de ene kant het tellen vd tijd in de war te sturen.
Of aan de andere kant vd boot de juiste foto's bij de juiste kandidaten op voorhand te leren en dan ervoor zorgen dat je snel op boot bent om af te drukken.

Verder die verdubbelaars, ik vraag me af of die echt zoveel inpakt op de winst gaan hebben.
Ik zie het zo al voor mij:
GDC: "Vrienden bij deze proef kunnen jullie 5k verdienen"
Bernard: "Ok ik zet de verdubbelaar in"
-> proef is er weer zo'n typische waar alles onmogelijk is te behalen + geklungel + doelbewust saboteren
GDC: "Vrienden, de mol heeft weer goed zijn best gedaan er is 0 euro in de pot, waar jullie er 10k hadden kunnen verdienen, spijtig van de verdubbelaar"

Alsook de bewaarder van die munten gaat die dus wel goed moeten bewaken want de mol zal die proberen te stelen. Zoals die ei opdracht vorig jaar.

Ik vond net dat Senne wel hard pushte om niet lang te wachten op de boot. En pakt ook een verdubbelaar mee. Denk niet dat de mol er ooit baat bij kan hebben dat er veel verdubbelaars zijn, waardoor ik Senne en Bernard eigenlijk al uitsluit.

Als ik iets geleerd heb in al die seizoenen van De Mol, dan is het dat je op basis van 1 ding niemand mag uitsluiten.

Als kijker krijgen we nooit een volledig beeld (bv. onderlinge discussies zoals op die boot: wij zien altijd maar enkele welgekozen fragmenten).
Als mol moet je soms ook geld doen opbrengen, anders is het te obvious.
Als mol zit je niet altijd op de plek waar je wil zitten om geld te verkwisten.

Het enige dat écht duidelijk kan zijn, is als iemand iets specifieks doet waarbij je vermoed dat er voorkennis voor nodig was. (voorkennis over wat er daarna gebeurt in de opdracht, voorkennis over wat andere deelnemers deden bv. met dat filmpje kijken gisteren, voorkennis over spelelementen bv. verdubbelaars of de doos)

Mol gaat toch nooit nu al voor het bewaren van de verdubbelaars gaan? Zou wel super hard opvallen mocht één iemand die van aflevering 1 tot het einde bijhouden. Ik vermoed dat als de Mol al verdubbelaars gaat bijhouden dit pas vanaf aflevering vijf zal zijn.

Verder die verdubbelaars, ik vraag me af of die echt zoveel inpakt op de winst gaan hebben.
Ik zie het zo al voor mij:
Ik denk dat het idd niet veel gaat uit maken. Het is enkel een soort van mindfuck mechanisme "wanneer gaat die het inzetten" "saboteert die nu?" etc. Maar meestal zijn de verdubbelaars verloren.

Er zal wss 1 opdracht zijn waar de programmamakers toch forceren dat het nuttig blijkt om dan enkel €300 in de pot te hebben ipv €150,. Een wortel voorhouden om toch die verdubbelaars in het oog te houden. En ook talloze molloten bezig te houden met allerlei vergezochte theorieën.

De messias keert terug naar Gullegem. Heb je nog een boodschap voor Vlaanderen?

FOLENS
«Kom allemaal naar Gullegem als er iets te doen is. Ik hoop dat ik mijn woonplaats op de kaart heb gezet. Er zijn al mensen in onze regio die Gullegem kennen als een levendige parochie. Ik heb efkes in Oost-Vlaanderen gewoond, daar heb ik het woord al verkondigd. Nu Antwerpen, Limburg en Vlaams-Brabant nog.»
Hij blijft er maar over bezig 😂

Terug
Bovenaan