Afgesloten subforum?

Status
Niet open voor verdere reacties.

glashelder

Well-known member
Crowdfunder FE
't Is maar een ideetje omdat ik het soms op andere fora zie.

Een subforum waar je enkel kan lezen en schrijven bij een bepaald aantal posts (of lidmaatschap of welke voorwaarden dan ook). Iets anoniemer, dus. Nu kan alles gelezen worden als gast.

Ik zit ff met iets dat ik misschien wil bespreken met anderen, maar de hele wereld hoeft het niet te kunnen lezen. En ik zie wel vaker mensen anonieme accounts aanmaken, of soms met lastige dingen komen.

Idee? Yes? No?
 
Zeker wel een goed idee volgens mij. Misschien wel niet van een aantal posts laten afhangen, maar eerder een combo van post + oudheid van een account.
 
Zeker wel een goed idee volgens mij. Misschien wel niet van een aantal posts laten afhangen, maar eerder een combo van post + oudheid van een account.
Leeftijd dus gelijk ze zeggen?
Ik vind het een beetje een raar idee. Als er wat (vrees voor) gebrek aan anonimiteit is lijkt mij dat een besloten deel van "anciens" net nog minder anoniem gaat/kan zijn.
Tenzij het natuurlijk niet zozeer over anonimiteit maar exposure* gaat.


*kan zo meteen geen Nederlands woord bedenken dat de lading dekt
 
Een besloten deel van het forum zal niet te vinden zijn met een simpele google-search.
Kan me wel voorstellen dat dit handig kan zijn voor sommige onderwerpen.
 
goh, zelfs in een afgesloten deel zou ik niets openbaren waar ik me voor schaam of zo. Dan zou er toch nog steeds de optie moeten zijn om anoniem een thread te starten (waarbij misschien enkel de supermods kunnen zien wie het start, zodat er ook geen misbruik van wordt gemaakt).
Maar ik kan me wel inbeelden dat voor sommigen een afgesloten gedeelte al genoeg anonimiteit is.
 
Verschillende fora die ik bezoek gebruiken dit, het verschil is wel dat dit niet geweten is voor de buitenstaander. Op een gegeven moment (na x aantal posts + anciënniteit ) krijg je plots toegang.
 
Op 9L herinner ik mij zo iets. 18+ was dat dacht ik. Waar opener en met meer detail over seks en relaties gesproken werd. In het begin zat ik daar nog geregeld, maar dat was al een tijd nogal doods.
 
@glashelder Ik steun zeker je idee, BG gebruikt “waarderingsscore” en “punten” voor gebruikers, dus op die criteria kan je zeker al filteren voor toegang.

Tijdelijke oplossing: Op BG kan je met meerdere mensen een privé gesprek voeren. Zo kan je misschien je topic met bepaalde mensen al bespreken?
 
Laatst bewerkt:
Op 9L herinner ik mij zo iets. 18+ was dat dacht ik. Waar opener en met meer detail over seks en relaties gesproken werd. In het begin zat ik daar nog geregeld, maar dat was al een tijd nogal doods.
Nee, dat waren groepen.

@glashelder Ik steun zeker je idee, BG gebruikt “waarderingsscore” en “punten” voor gebruikers, dus op die criteria kan je zeker al filteren voor toegang.

Tijdelijke oplossing: Op BG kan je met meerdere mensen een privé gesprek voeren. Zo kan je misschien je topic met bepaalde mensen al bespreken?
Maar dan moet je al kiezen wie je toevoegt of zo zeker?
 
Ik zit ff met iets dat ik misschien wil bespreken met anderen, maar de hele wereld hoeft het niet te kunnen lezen. En ik zie wel vaker mensen anonieme accounts aanmaken, of soms met lastige dingen komen.

Idee? Yes? No?
Ok, ik geef toe, dat idee met dat schaap was niet mijn meest briljante maar om dat zomaar op het internet te willen gooien... :unsure:
 
Is ook wel een feit dat er niets afgesloten is toch? Als ik opt werk naar hier kom ( geen log in gebruik ) kan ik ook alles lezen... Snap de vraag wel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan