Afgesloten subforum?

Status
Niet open voor verdere reacties.

glashelder

Well-known member
Crowdfunder FE
't Is maar een ideetje omdat ik het soms op andere fora zie.

Een subforum waar je enkel kan lezen en schrijven bij een bepaald aantal posts (of lidmaatschap of welke voorwaarden dan ook). Iets anoniemer, dus. Nu kan alles gelezen worden als gast.

Ik zit ff met iets dat ik misschien wil bespreken met anderen, maar de hele wereld hoeft het niet te kunnen lezen. En ik zie wel vaker mensen anonieme accounts aanmaken, of soms met lastige dingen komen.

Idee? Yes? No?
 
Zelf geen nood aan, maar ik snap volledig waar de vraag vandaan komt en dat idee steun ik zeker!
 
Ik vind het een beetje raar.. Je bent toch anoniem als je dat wil op het forum? Tenzij je in dat topic echte namen gaat gebruiken natuurlijk..
 
Ik vind het een beetje raar.. Je bent toch anoniem als je dat wil op het forum? Tenzij je in dat topic echte namen gaat gebruiken natuurlijk..
Als je bepaalde personen hun postgeschiedenis afgaat, brutoloon-topic, spaarvermogen, andere ditjes-en-datjes is het niet heel moeilijk denk ik om de dots te connecten.

OT; Ik steun dit voorstel wel. Kom maar op met mijn gegarandeerde anonimiteit.

Goed, nu terug naar de realiteit, even weg van de anonimiteit.
 
Als je bepaalde personen hun postgeschiedenis afgaat brutoloon-topic, spaarvermogen, andere ditjes-en-datjes is het niet heel moeilijk denk ik om de dots te connecten.

OT; Ik steun dit voorstel wel. Kom maar op met mijn gegarandeerde anonimiteit.

Goed, nu terug naar de realiteit, even weg van de anonimiteit.
Als je hier niets post over je beroep (wat dan nog vaag is) waar je woont,.. weet toch niemand wie je bent volgens mij.

Moest het niet zijn van die ene keer dat ze haar emailadres helemaal slecht gemaskerd had dan wist ik met alles wat ze hier al gezegd heeft (en dat zijn toch vrij veel privé zaken) niet wie ze was.

Ik weet het trouwens nu ook al niet meer want dat e-mail adres is al zo lang geleden en ik was wss de enige die het gezien had.
 
Als je hier niets post over je beroep (wat dan nog vaag is) waar je woont,.. weet toch niemand wie je bent volgens mij.

Moest het niet zijn van die ene keer dat ze haar emailadres helemaal slecht gemaskerd had dan wist ik met alles wat ze hier al gezegd heeft (en dat zijn toch vrij veel privé zaken) niet wie ze was.

Ik weet het trouwens nu ook al niet meer want dat e-mail adres is al zo lang geleden en ik was wss de enige die het gezien had.
Je hebt daar ergens wel zelf veel in de hand. Echter, geef ik maar als voorbeeld dat behangpapier van @Mulan in die specifieke ruimte. Toch wel iemand die graag op privacy gericht is, maar geregeld zaken post waarvan ik denk, als bekenden deze foto's zien, kunnen ze de link ook wel leggen.
 
Je hebt daar ergens wel zelf veel in de hand. Echter, geef ik maar als voorbeeld dat behangpapier van @Mulan in die specifieke ruimte. Toch wel iemand die graag op privacy gericht is, maar geregeld zaken post waarvan ik denk, als bekenden deze foto's zien, kunnen ze de link ook wel leggen.
Mja @Mulan is daar niet zo goed in. We hebben haar al gezien in de reflectie van een lepel. 😂
 
Je hebt daar ergens wel zelf veel in de hand. Echter, geef ik maar als voorbeeld dat behangpapier van @Mulan in die specifieke ruimte. Toch wel iemand die graag op privacy gericht is, maar geregeld zaken post waarvan ik denk, als bekenden deze foto's zien, kunnen ze de link ook wel leggen.
Dan vergeet je de beruchte lepel foto nog :p
Edit: straight-six was me voor.


Maar hetzelfde geldt voor mij. Sinds BG bestaat ben ik veel opener geweest dan op 9lives en mits wat opzoekwerk ga je zo vinden wie ik ben.
 
Dan vergeet je de beruchte lepel foto nog :p
Edit: straight-six was me voor.


Maar hetzelfde geldt voor mij. Sinds BG bestaat ben ik veel opener geweest dan op 9lives en mits wat opzoekwerk ga je zo vinden wie ik ben.

Ik bel gewoon naar Winlock om een afspraak te maken met een van hun collega's op de tekenafdeling. De naam ontglipt me even. Als je natuurlijk al deze zaken achter een privacy-wall gaat steken, blijft er niks meer over om publiek te bekijken natuurlijk.
 
Je hebt daar ergens wel zelf veel in de hand. Echter, geef ik maar als voorbeeld dat behangpapier van @Mulan in die specifieke ruimte. Toch wel iemand die graag op privacy gericht is, maar geregeld zaken post waarvan ik denk, als bekenden deze foto's zien, kunnen ze de link ook wel leggen.
+ Mijn beroep + mijn kledingstijl + recent gescheiden + een dochter die vaak ziek is geweest + ...
Dat bekenden mij herkennen vind ik minder erg (en vooral minder waarschijnlijk dat die hier zitten 😝) dan dat kennissen/onbekenden mij gaan herkennen. Bijvoorbeeld klanten op het werk, de kassier van de Colruyt,....

Als ik dan hier zie dat mensen gewoon een link posten van het huis dat ze gekocht hebben, dat is iets wat ik nooit zou durven!
 
Ik bel gewoon naar Winlock om een afspraak te maken met een van hun collega's op de tekenafdeling. De naam ontglipt me even. Als je natuurlijk al deze zaken achter een privacy-wall gaat steken, blijft er niks meer over om publiek te bekijken natuurlijk.
Die privacy wall is wel laagdrempelig voor iemand die actief is op dit forum en dus ook bijdraagt aan de levendigheid.
Ik zie er absoluut niets op tegen.
En desnoods kan er ook gemodereerd worden waarbij je motivatie moet opgeven waarom je het in het afgesloten stuk wilt posten.
 
Ik heb toch minder probleem om mij opener op te stellen op een forum waar iedereen dat doet maar je hebt dan natuurlijk wel het feit dat alle posts ook door vreemden zomaar zichtbaar zijn, zonder ook maar in te loggen of een account te hebben. Internet is nu eenmaal een open wereld en ik geloof toch dat we zelf te weinig nadenken over wat we allemaal over ons priveleven op internet knallen. Ik heb die gedachte al vaak gehad en ook discussie gehad daarvoor hier thuis (vrouw die ons ganse verhaal wou doen voor de blog van boven de wolken inclusief foto's en daar had ik het toch moeilijker mee) maar dan bedenk je ook, wat kan men doen met die info? Als we daar echt zo'n problemen mee kunnen krijgen moet je ook uw afval verbranden samen met al uw oud papier en karton.
 
Goed. We hebben onderhand wel de meeste argumenten kunnen lezen. Er is best wat steun voor het voorstel, al vind ik redelijk weinig onderbouwing/nut hiertussen. We hebben een prima voorbeeld om dit systeem te testen, namelijk het forum voor de crowdfunders, waar iedereen toegang toe heeft na het geven van een donatie. Dit is één van onze minst actieve fora, terwijl het toch voldoet aan de voorwaarden uit dit voorstel.
Het maakt dat wij nog een nieuw forum opstarten niet noodzakelijk achten. Van de moment dat ons crowfunders forum uit zijn voegen barst zodat een versnippering zich opdringt, kunnen we hier op terugkomen. Voorlopig zal het een 'No-go' zijn.

We bedanken jullie zeker en vast voor de input, zonder dit is er ook geen mogelijkheid om onszelf te verbeteren.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan