Aankoop nieuwe TV

Waarom geen occasie?

Paar voorbeelden:
Nog niet echt naar gekeken aangezien het niet zo dringend is, maar bedankt voor de tip

Als het niet zo dringend is, wacht op een "koopke" tijdens de solden?

2ehands TV vind ik met de huidige prijzen ietwat tegroot risico. Komende van een compulsieve 2ehands mongool.

Als het niet zo dringend is, wacht op een koopke tijdens de solden?

2ehands TV vind ik met de huidige prijzen ietwat tegroot risico. Komende van een compulsieve 2ehands mongool.
't Is dat ge voor 500€ niet veel deftige 55" tv's zult vinden.

Als het niet zo dringend is, wacht op een "koopke" tijdens de solden?

Nee is niet dringend was gewoon eens aant bekijken wat alles kost nu deze dagen 2dehands tv ben ik ook ni zo zot van eerlijk gezegd.

Nee is niet dringend was gewoon eens aant bekijken wat alles kost nu deze dagen 2dehands tv ben ik ook ni zo zot van eerlijk gezegd.
Ik haal 2de hands enkel aan omdat ge een beperkt budget hebt. Een iets oudere mid tot high end tv kan je voor min of meer hetzelfde budget van een low end nieuwe tv vinden.
Beetje te vergelijken tussen een occasie BMW of een nieuwe Dacia.

Maakt dat allemaal niet uit voor jou, ga dan voor een low end nieuwe tv.

Ik haal 2de hands enkel aan omdat ge een beperkt budget hebt. Een iets oudere mid tot high end tv kan je voor min of meer hetzelfde budget van een low end nieuwe tv vinden.
Beetje te vergelijken tussen een occasie BMW of een nieuwe Dacia.

Maakt dat allemaal niet uit voor jou, ga dan voor een low end nieuwe tv.
Was zeker geen kritiek btw. Eind van de maand zijn het solden ook dan eens kijken of er iets interessant is.

Ben ook op zoek naar een nieuwe tv en had de LG G5 evo op het oog maar blijkt dat het 48" scherm een oud/ander/minder fel paneel gebruikt itt de grotere formaten. Groter dan 48-50" past hier jammer genoeg niet. Is er misschien Iemand die een G5 evo heeft en bevindingen wil delen? Heb ook nog nooit een oled gekocht dus ben er wel benieuwd naar.

Ben ook op zoek naar een nieuwe tv en had de LG G5 evo op het oog maar blijkt dat het 48" scherm een oud/ander/minder fel paneel gebruikt itt de grotere formaten. Groter dan 48-50" past hier jammer genoeg niet. Is er misschien Iemand die een G5 evo heeft en bevindingen wil delen? Heb ook nog nooit een oled gekocht dus ben er wel benieuwd naar.

Je wel een fantastisch beeld krijgen, maar dan is het inderdaad een beetje zonde om voor een G5 reeks te gaan. Ik zou eigenlijk kijken of 55" toch niet haalbaar is en voor een G4 gaan, die zeker een fantastisch beeld zal geven en voldoende helder zal gaan wanneer nodig. De G4 reeks kan je nu nog wel goedkoop vinden wegens stock clearence

Voorlopig mijn tv van boven in de living gezet budget is max 500€. Ik zou sowieso voor een led gaan, hij heeft geen direct zonlicht. Word gebruikt voor playstation en en sporadisch s avonds eens wat progammas en voetbal.
Ik heb een oogletsel dus ik zie sowieso al wat minder in mijn links oog.

Led tv Philips 50PUS8949 (The One)​

Je kan die nu bij Frans De Smet kopen voor 500 euro. Let wel op: is model 2024 dus op is op.

Is een deftige allround tv voor dat (beperkt) budget.
Ik zou die direct kopen/reserveren als ik van u was.

Laatst bewerkt:
Wat zijn jullie ervaringen met TCL? Het is hier aan het kriebelen om de TCL 65" QD Mini-led C71K te kopen ter vervaning van mijn 42" Panasonic.

Je kan die nu bij Frans De Smet kopen voor 500 euro. Let wel op: is model 2024 dus op is op.

Wij hebben enkele jaren de 43 inch van the one (43PUS8507/12) in de keuken en zeer tevreden van.
Zeer responsief in de menu tov onze iets oudere Sony in de living. Alle apps werken naadloos, Disney, prime, streamz en Netflix.
Zuiver beeld, ambilight is een pluspunt, degelijk geluid voor de keuken…
Als ik die in de living vervang, zal het ook een Philips the one worden in een groter formaat.

Laatst bewerkt:
Wat zijn jullie ervaringen met TCL? Het is hier aan het kriebelen om de TCL 65" QD Mini-led C71K te kopen ter vervaning van mijn 42" Panasonic.
Op zich zou ik daar geen schrik van hebben. Zou na Samsung de grootse TV producent zijn ter wereld dacht ik.

In 2023 heb ik een TCL 55C835 gekocht op basis van een vergelijkende test van Tweakers op YouTube voor op de slaapkamer.
Ik had het jaar daarvoor een Samsung 55" Neo QLED 4K 55QN95A gekocht voor de woonkamer.
De TCL was de helft van de prijs van de Samsung, maar doet zeker niet onder. (Ik wou wel de 800 of 900 reeks van TCL)

Een veel gehoorde klacht van dat model was toen inderdaad dat de bediening niet zo intuïtief was als bij Samsung.
Maar ondertussen is er een update geweest van de software en is die nu wel gebruiksvriendelijk en logisch. Wat wel raar is, is dat je die tv niet kan opstarten zonder dat je eerst een account maakt bij TCL. Dus geen idee waarom China per se wil weten waarom ik in mijn bed nog naar het nieuws wil kijken.😂

Op basis van mijn ervaring nu zou ik TCL opnieuw overwegen bij een nieuwe aankoop.

Voor dezelfde prijs heb je bij Frans De Smet deze:

TCL 50MQLED85K TV​

gaat een pak beter zijn qua beeld (MINI LED vs gewoon edge lit).

Staat op site aan 649 maar stuur een mailtje, gaat altijd nog wat vanaf.

Mijn all-internet overgezet naar OneUP. 1Gbps down en 40mbps up voor minder als een basis all-internet de eerste 6 maand. Die simkaart de vuilbak in en hopelijk kan ik bij Proximus aansluiten op de fiber binnen de 6 maand. En anders switch ik wel terug naar All-internet of de promo die dan weer loopt...

Pfff, de modelnummers van TCL zijn zo verwarrend, op Coolblue heb je de 65C71K, bij Frans De Smet de 65MQLED85K.

Specificaties lijken dezelfde, productfoto's ook. Van de 65C71K kan je online review vinden, van de andere niet.

Eerste paar maanden was ik tevreden over mijn 75" TCl maar het viel wel al op dat op elke mail er nooit een antwoord kwam, na een tijdje kreeg ik last van instellingen die constant resetten, led lampje wat brand als je de tv uit zet en de instelling die soap opera effect veroorzaakt moest ik wekelijks een paar maal op uit zetten om één of andere reden spongen die altijd weer op aan, netwerk connect was ook vaak een gedoe

Beeldkwaliteit was zeker niet verkeerd maar ik zou nu ik een 83'" Lg Oled heb nooit meer terug naar Tcl gaan al waren die Mini leds wel verleidelijk in 98" maar heb er uiteindelijk toch voor gepast.

Pfff, de modelnummers van TCL zijn zo verwarrend, op Coolblue heb je de 65C71K, bij Frans De Smet de 65MQLED85K.

Specificaties lijken dezelfde, productfoto's ook. Van de 65C71K kan je online review vinden, van de andere niet.
Kheb deze gekocht. Indien vragen shoot

Terug
Bovenaan