Aankoop nieuwe TV

Nu ben ik aan't twijfelen of ik mijn Xbox series S zou verkopen en voor de Series X gaan of me zo een storage expansion zou kopen, vind het wel wat duur voor 1TB. Zo op een 65" OLED gamen vanuit de zetel is toch relaxter dan op een bureaustoel.
Ik zit voor mijn werk al de ganse dag op een bureaustoel.

Ik heb nu ook gemerkt dat mijn HDMI switch maar tot 1080p aankan. Dus ofwel zet ik mijne Series S op 1080p ofwel moet ik fysiek de kabels versteken als ik de Nintendo Switch wil gebruiken. Dus ik zou eens moeten zien voor een HDMI 2.1 switch om meerdere apparaten op 1 poort van de TV aan te sluiten.

Wat is je max budget dan?
Bwoa, toch nie veel meer dan 700 euro.
Moet nie speciaal zijn.

zou zelfs het liefst nog eco cheques er voor gebruiken.

Iemand ervaring met TCL?

Ik ben zo wat de C855 reeks aan het bestuderen. Totaal geen ervaring met TCL dus ik weet niet wat ik er van moet verwachten. Reviews zijn er ook nog niet.

Ik heb vorig jaar de 55C835 gekocht voor op de slaapkamer, op basis van deze review op Tweakers. Ik heb er toen ergens iets halfweg de 600€ voor gegeven. Tot nu toe ben ik er wel heel tevreden van. In het begin kon ik niet goed overweg met het besturingssysteem ,dat zat niet zo goed samen zoals bij mijn Samsung beneden (Bvb een timer instellen was echt omslachtig), maar enkele maanden geleden stelde de tv een update voor en is dit nu gewoon heel gemakkelijk geworden. Het lijkt stevig gebouwd, dunne rand rond het scherm, mooie beeldkwaliteit en goed geluid voor build-in speakers.
Blijkbaar zou dat de tweede grootste TV fabrikant ter wereld zijn.

Ik had dus een LG OLED tv besteld bij El Vidas. Modelnummer achteraan was 35LA, nu heb ik opgemerkt dat de tv die is toegekomen 31LA is. Een buitenlands (wellicht oost europees) model :unsure:

Eens gegoogled en zouden kleine verschillen opzitten zoals mogelijk de afstandsbediening of voet… Hardwarematig weinig verschil? Eerlijk gezegd vind ik dat toch niet correct. Nuja het gedoe om een 77” terug te sturen zullen we ook maar laten -.-

Toch maar een waarschuwing betreffende die webshop. Kwas nog aant denken om bij Bol te bestellen *facepalm
Zijn merken dacht ook Lg die zich terug trekken als je zo een buitenlands model hebt gekocht als men aanspraak wil maken op de garantie.
Snap ook niet dat mensen zo een toestel bij oa bol enz kopen als je winkels als Tv smits/Apollo (Nederland) of een Frans de smet (Belgie) hebt.

Iemand ervaring met TCL?

Ik ben zo wat de C855 reeks aan het bestuderen. Totaal geen ervaring met TCL dus ik weet niet wat ik er van moet verwachten. Reviews zijn er ook nog niet.
Zou verder kijken naar een Sony of Lg, qua na service is het bij Tcl ook 0,0

Zelf een 77 Tcl gehad kreeg het toch vaak op men zenuwen van hun software (que beeld wel prima), vaak vast lopers, soapopera effect wat je met regelmaat terug moest uitzetten nadat je die op off had gezet, kleine ergernissen waar je bij niemand van Tcl bij terecht kon, winkels wisten er ook geen raad mee.

Zou verder kijken naar een Sony of Lg, qua na service is het bij Tcl ook 0,0

Zelf een 77 Tcl gehad kreeg het toch vaak op men zenuwen van hun software (que beeld wel prima), vaak vast lopers, soapopera effect wat je met regelmaat terug moest uitzetten nadat je die op off had gezet, kleine ergernissen waar je bij niemand van Tcl bij terecht kon, winkels wisten er ook geen raad mee.

Welke TV had je? Ik heb de TCL 85C845 nu bijna een jaar en ervaar deze issues totaal niet. De TV doet zeker niet onder voor de Samsung 75Q80T die ik ervoor had. Daarvoor was het een LG OLED 65c9, die had beter beeld maar was niet geschikt in heel lichtrijke omstandigheden.

Voor onze slaapkamer ga ik wss gewoon een 65" TCL kopen.

Welke TV had je? Ik heb de TCL 85C845 nu bijna een jaar en ervaar deze issues totaal niet. De TV doet zeker niet onder voor de Samsung 75Q80T die ik ervoor had. Daarvoor was het een LG OLED 65c9, die had beter beeld maar was niet geschikt in heel lichtrijke omstandigheden.

Voor onze slaapkamer ga ik wss gewoon een 65" TCL kopen.
TCL U75C7006 heb die in 2019 nog nieuw gekocht bij Krefel voor €649 (na cashback) :)

Problemen zijn begonnen na de eerste firmware update, qua beeldkwaliteit was dat op zich oke, enkel jammer dat Tcl nooit gereageerd heeft 3 winkels wisten er verder ook geen raad mee, nuja de kinderen zijn er content van, speelt nog dagelijks maar ik zou persoonlijk nooit nog een Tcl kopen, bijna de 98' gekocht maar ik wacht nog een jaar of 2/3 af voor ik de 85" Sony vervang.

TCL U75C7006 heb die in 2019 nog nieuw gekocht bij Krefel voor €649 (na cashback) :)

Problemen zijn begonnen na de eerste firmware update, qua beeldkwaliteit was dat op zich oke, enkel jammer dat Tcl nooit gereageerd heeft 3 winkels wisten er verder ook geen raad mee, nuja de kinderen zijn er content van, speelt nog dagelijks maar ik zou persoonlijk nooit nog een Tcl kopen, bijna de 98' gekocht maar ik wacht nog een jaar of 2/3 af voor ik de 85" Sony vervang.

Is nu wel een verschil in categorie vermoed ik. De C8X reeks staat daar wat boven, vorig jaar in Maart heb ik 1999 betaald. Zoals ik zeg, tussen de Samsung QLED en de TCL QLED (tevens miniled) is er geen verschil te zien. Ik zou zo terug gaan naar een TCL.

Is nu wel een verschil in categorie vermoed ik. De C8X reeks staat daar wat boven, vorig jaar in Maart heb ik 1999 betaald. Zoals ik zeg, tussen de Samsung QLED en de TCL QLED (tevens miniled) is er geen verschil te zien. Ik zou zo terug gaan naar een TCL.

Hoe zit dat me instellingen qua beeldmodus? Out of the box goed of ben je een dag bezig voor het perfecte beeld te verkrijgen?

Hoe zit dat me instellingen qua beeldmodus? Out of the box goed of ben je een dag bezig voor het perfecte beeld te verkrijgen?

Vooral alles uitzetten. Kleurkalibiratie is wel redelijk goed. Hier staat de brightness op 30% voor SDR en 100% HDR.

vraagje.

ik zie dat alle nieuwe tv's gelukkig nog steeds het CI+kaartje ondersteunen van telenet, zodat we bv geen digibox nodig hebben.

echter die afstandsbediening bij TV die is super klein, en staan dus geen cijfertjes op om zenders in te toetsen...

Aangezien je via de CI+ werkt, heb je geen andere afstandsbediening, dus is het toch wel de bedoeling dat je de TV remote gebruikt om een zender in te geven. Hoe gaat dit dan bij dit model?

vraagje.

ik zie dat alle nieuwe tv's gelukkig nog steeds het CI+kaartje ondersteunen van telenet, zodat we bv geen digibox nodig hebben.

echter die afstandsbediening bij TV die is super klein, en staan dus geen cijfertjes op om zenders in te toetsen...

Aangezien je via de CI+ werkt, heb je geen andere afstandsbediening, dus is het toch wel de bedoeling dat je de TV remote gebruikt om een zender in te geven. Hoe gaat dit dan bij dit model?
Ik heb een wat oudere Samsung, maar ik dacht dat Samsung nog steeds hun" Smartremote" meelevert?

Er zit een knopje op waar 123 op staat, dan kan je via je scherm en een pop up horizontale balk met de nummer 1 tot en met 0, een nummer ingeven.
Net iets minder handig dan nummers op de afstandsbediening, maar werkt wel.

Je hebt uiteraard nog altijd een knopje om het kanaal omhoog of omlaag te switchen...

Heb zelf geen CI+ kaartje, geen idee dus of je zelf kanalen kan van volgorde veranderen, op mijn Orange decoder (die ik ook gewoon bedien via de smart remote) heb ik de kanalen die ik quasi altijd bekijk, zijn er maar een stuk of 10, vlak na mekaar gezet, zodat ik eigenlijk quasi nooit de nummers hoef te gebruiken.
smartremote.jpg

Ik heb een wat oudere Samsung, maar ik dacht dat Samsung nog steeds hun" Smartremote" meelevert?

Er zit een knopje op waar 123 op staat, dan kan je via je scherm en een pop up horizontale balk met de nummer 1 tot en met 0, een nummer ingeven.
Net iets minder handig dan nummers op de afstandsbediening, maar werkt wel.

Je hebt uiteraard nog altijd een knopje om het kanaal omhoog of omlaag te switchen...

Heb zelf geen CI+ kaartje, geen idee dus of je zelf kanalen kan van volgorde veranderen, op mijn Orange decoder (die ik ook gewoon bedien via de smart remote) heb ik de kanalen die ik quasi altijd bekijk, zijn er maar een stuk of 10, vlak na mekaar gezet, zodat ik eigenlijk quasi nooit de nummers hoef te gebruiken.
smartremote.jpg
Thanks.
Maar dus ook geen "programma gids", dus de lijst welke zenders welke programma's aanbied die avond?

Is wel heel beperkt zo , voor CI+ gebruikers.... :(

Ik denk dat ik maar bij mijn huidige TV blijf dan.

EDIT: je kan misschien wel een universele afstandsbediening kopen, maar dan ook weer geen 100% garantie dat deze werkt op je nieuwe tv dan.

Thanks.
Maar dus ook geen "programma gids", dus de lijst welke zenders welke programma's aanbied die avond?

Is wel heel beperkt zo , voor CI+ gebruikers.... :(

Ik denk dat ik maar bij mijn huidige TV blijf dan.

EDIT: je kan misschien wel een universele afstandsbediening kopen, maar dan ook weer geen 100% garantie dat deze werkt op je nieuwe tv dan.
Ook met die smartremote kan ik de programmatiegids oproepen, en erdoor scrollen...
Ik gebruik eigenlijk nooit de afstandsbediening van mijn decoder, zeer uitzonderlijk wanneer ik in de instelling moet zijn of zo (ordenen van kanalen etc).
Al de rest gebruik in enkel de Samsung remote!
Wel die van de Orange decoder dan, maar ik zou denken dat dat met de CI+ ook zou moeten lukken.

Ik twijfel voor een tweede kleine tv tussen een qled 40inch en 43inch
Verschil is 40inch is 1080p en de 43inch is 4k. Ga je je op 40inch 1080p storen? of valt dit niet op door de grootte van het scherm?

Tegenwoordig is quasi elke nieuwe TV 4K. Ik denk niet dat er nog veel 1080p TV’s worden verkocht, ik zou sowieso dan een 43’ 4k nemen of zelfs groter. Het zou helpen als je het model van TV post.

Wat denken jullie van een Samsung QN90D ?
Komt goed uit de Tweakers Best Buy. Ik zou graag Oled willen, maar zit met veel ramen.

Zaken om op te letten? Iemand die dit model heeft?

Bij de OLEDs is er blijkbaar een serieuze stap vooruit gezet qua helderheid met het beeldpaneel van de LG G5 (en ook anderen die dat paneel gaan gebruiken), volgens de test van Tweakers die ook vermeldt dat ze binnenkort een nieuwe Samsung QD OLED gaan testen. Maar daar zal vermoedelijk ook wel een serieus prijskaartje aan hangen.

Zeker geen QD OLED nemen met veel ramen... Ik in de woonkamer een LG 77 G2 OLED en daar zijn we enorm tevreden van. Ook veel ramen, maar geen direct inval tenzij 's avonds bij zonsondergang. In mijn bureau heb ik een QD OLED monitor en zwart wordt paars bij omgevingslicht. Hoe meer licht, hoe paarser. Ik verduister altijd een beetje als ik wil gamen, dus niet erg. Voor TV kijken zou ik dat irritanter vinden als je niet in den donker wil zitten.

Terug
Bovenaan