Aankoop nieuwe TV

Loop je dan niet het risico dat de TV verkeerd afgesloten geraakt zoals bij een PC?
één keer uw TV uittrekken als je op reis gaat kan wellicht weinig kwaad op zich, maar als je het elke nacht doet…

Loop je dan niet het risico dat de TV verkeerd afgesloten geraakt zoals bij een PC?
één keer uw TV uittrekken als je op reis gaat kan wellicht weinig kwaad op zich, maar als je het elke nacht doet…

Bij een OLED moet je enkel opletten dat het panelcleaning programma gedaan heeft na +-4 uur (totaal) te hebben gekeken. Led heeft dan ook een andere kleur. Hier is dat oranje en zodra dit afgelopen is(+-10 min) wordt het lampje rood en gaat de tv in standby modi en schakel ik de volledige hoek uit. Zodra de tv op standby staat, draait er op de achtergrond niets meer hoor.

Ik ben ook in de markt voor een nieuwe tv. Heb nu een samsung 4k led van 7 jaar oud. Heb vorig jaar een soundbar gekocht van samsung, de q990c. Dus mijn voorkeur gaat uit naar de s95c of de s90c. Ik zie op forums zoals reddit wel redelijk wat problemen met de s95c en dan vooral met de one connect box tijdens het gamen die black outs veroorzaakt. Zijn er mensen die de s95c hebben en ervaring mee hebben?
de s90c zou geen last hebben van dropouts omdat die niet met de one connect box werkt. Ze zeggen dat de Samsungs beter/helderder zijn in SDR gaming (zoals oudere games en Nintendo Switch) in game mode dan de LG G3.
Dus ben je als gamer mss meer veilig met de s90c?

't is precies wel PC gaming op 4K@144Hz dat last kan hebben van blackouts op de s95c. Dus als ge op console of PC aan 120Hz gamet wellicht geen probleem?

de s90c zou geen last hebben van dropouts omdat die niet met de one connect box werkt. Ze zeggen dat de Samsungs beter/helderder zijn in SDR gaming (zoals oudere games en Nintendo Switch) in game mode dan de LG G3.
Dus ben je als gamer mss meer veilig met de s90c?

't is precies wel PC gaming op 4K@144Hz dat last kan hebben van blackouts op de s95c. Dus als ge op console of PC aan 120Hz gamet wellicht geen probleem?

Ja heb uiteindelijk de s90c gekocht. Ben bij aantal winkels langs geweest met de vraag of er veel problemen gekent zijn met de s95c wat betreft de dropouts. En ze vertelde toch dat ze idd redelijk wat klachten kregen, ook van mensen met ps5 of xbox. Heb ze vergeleken en vond het uiteindelijk niet waard om het risico te lopen om ook deze problemen te krijgen.

Ja heb uiteindelijk de s90c gekocht. Ben bij aantal winkels langs geweest met de vraag of er veel problemen gekent zijn met de s95c wat betreft de dropouts. En ze vertelde toch dat ze idd redelijk wat klachten kregen, ook van mensen met ps5 of xbox. Heb ze vergeleken en vond het uiteindelijk niet waard om het risico te lopen om ook deze problemen te krijgen.

En de verschillen zijn ook niet groot, ik zie het zelfs niet in dit filmpje. Blijkbaar is de s90c een beetje een panel lottery en kan je geluk hebben dat je een 2nd gen panel hebt.

Ben weer aan het twijfelen nu. De LG's lijken wat fletser qua kleuren in sommige scènes, maar meer gedetailleerd en naturel. En de Samsung met QD-OLED is kleurrijker, maar 't is soms TE. LG hun image processing en software is beter.

Laatst bewerkt:
Nog een domme vraag over samsung afstandsbediening. Dat spul werkt op zonne-energie, maar dat blijft bij mij op 68 procent staan ongeacht hoe lang ik die sensor naar boven in't licht leg. Doe'k iets mis? Moet'k ergens nog iets inschakelen?

Misschien ook maar eens een nieuwe TV kopen. Liefst met voet. Mijne Philips 46" is toch ook al 10j oud :/

77" zijn precies ook wel goedkoop geworden. 2200€ en is LG OLED nog altijd het paradepaardje? Ik ben niet meer zo op de hoogte
https://tweakers.net/pricewatch/1924432/lg-oled-evo-c3-77-inch-c35-zwart.html
Sony/panasonic hebben de beste beeldverwerking, maar zijn ook hun duurste..

Ben weer aan het twijfelen nu. De LG's lijken wat fletser qua kleuren in sommige scènes, maar meer gedetailleerd en naturel. En de Samsung met QD-OLED is kleurrijker, maar 't is soms TE. LG hun image processing en software is beter.

Ik zou voor een LG gaan, dan heb je tenminste Dolby Vision support, wat door 90% van de content providers gebruikt wordt.

Ja de Sony A95L is wellicht de beste TV die je kunt vinden, maar is echt heel duur, zoals de top Panasonic, die zijn nog duurder dan de LG G4. En voor de G4 betaal je al een enorme premium t.o.v. de G3. Dus dat is voor de echte filmfanaten die het beste van het beste willen en er veel willen voor betalen.

Ik heb de LG G3 65" besteld uiteindelijk :cool: + een stand aangezien dat er niet bijzit.

De software/features bij LG geven de doorslag. Ben ook al vertrouwd met LG , aangezien ik een LG C2 op mijn bureau staan heb als monitor momenteel.

Hier bij de keuze van een nieuwe tv ook het probleem van de bomen en het bos.
Ter vervanging van een 10j oude 40" aan het kijken naar een nieuwe binnen volgende "parameters"
-bij voorkeur/max 55" smart
-Budget 1000-1200 EUR all-in
-Komt tegen de muur te hangen, bij voorkeur zo plat/strak mogelijk tegen de muur.
-Indien niet draaibare muurbeugel voldoende grote kijkhoek (+-60°) aangezien we vanuit keuken soms ook willen kunnen volgen.
-LG of Samsung (persoonlijke voorkeur)
-Geen rechtstreeks zonlicht op TV, enkel avondzon in ruimte
-Goede allround, zowel Brandweerman Sam en Bing van de kids, de series van de vrouw, wekelijkse film, voetbal met de vrienden en af en toe de playstation.

Momenteel kom ik uit bij onderstaande opties:

LG OLED55G26LA 55" OLED Smart 4K voor 1188 (incl muurbeugel)

Samsung Neo QLED 55QN85C voor 979 (zonder muurbeugel, maar kan binnen budget)

Wat is jullie idee? één van bovenstaande of toch nog beter alternatief voor mijn situatie?

Ik weet dat beide niet de high-end en meest recente modellen zijn maar dat moet voor ons niet/kan uiteraard niet binnen dit budget.

Een 55 QN90c of QN92c (is dezelfde TV ongeveer vermoed ik op enkele details na) zal mss ook nog kunnen in dat budget.
Die G2 lijkt me de beste keuze als er niet te veel lichtinval in je kamer is. QN90c is voor wie kampt met veel lichtinval in de woonkamer, kijk je vooral 's avonds dan zou ik voor OLED gaan.

LG OLED77C35LA vandaag toegekomen van El Vidas. Foto is niet zo duidelijk (46" is ingezoomed) maar dat ding is huge. Voor en na. 46" vs 77" :laugh:
Int begin dacht ik dit is te groot, maar ik heb het gevoel dat ik dat ook alweer te snel gewoon ga worden.

LDOLED3.jpg

Ik ben aan 't kijken naar een nieuwe TV, en 't zal wsl terug een Bravia worden. Heb momenteel een 8 jaar oude LCD-led Bravia, en ik zou liefst de overstap naar Oled maken.

De 55" A80L van 2023 is wel mooi geprijsd op 't moment (1.499€). Maar er zijn twijfels. Ik lees bijna overal dat hij niet zo helder is dan de alternatieven.
Daarbovenop staat de opvolger (Bravia 8) bijna te koop, maar daar zijn nog niet veel reviews van te vinden. Wat ik er wél van lees lijkt me wel deftig te zijn.
Ik zou mij niet blindstaren op de helderheidrace. de A80L gaat in HDR naar 654 cd/m² helderheid op 10% white window. Dat is net zoveel als mijn panasonic OLED uit 2019, en dat is tijdens actie scenes méér dan voldoende in een verduisterde ruimte. Je gaat er enkel op vooruit gaan tov je 8 jaar oude tv :)

Toch overtuigd geraakt door heel wat online commentaren en YT reviews. De helderheid zou inderdaad meer dan voldoende zijn. De bestelling is geplaatst. De LG C3 was nog een optie, maar daar zit geen stand bij (Heb ik nodig) + de XR Processor zou toch een stuk beter zijn + ik heb een voorkeur voor Google TV. De Bravia 8 ging sowieso toch nog wat hoog geprijsd zijn naar m'n zin.

Ik ben eens benieuwd :unsure:

LG OLED77C35LA vandaag toegekomen van El Vidas. Foto is niet zo duidelijk (46" is ingezoomed) maar dat ding is huge. Voor en na. 46" vs 77" :laugh:
Int begin dacht ik dit is te groot, maar ik heb het gevoel dat ik dat ook alweer te snel gewoon ga worden.

LDOLED3.jpg
Zie dat de zon er niet direct opschijnt, OLED is daar nogal gevoelig aan :)

Top keuze! En je wordt dat inderdaad rap gewoon, er is nog marge voor een grotere 😝.

LDOLED3.jpg
Je moet dan toch geen andere kast kopen, ze is juist groot genoeg.

Ik veronderstel dat het ‘s avonds minder kwaad gaat kunnen als de zon laag staat? Want dat zou bij mij wel het geval kunnen zijn.

Ik begrijp dat het misschien niet ideaal is dat uw tv in de volle zon op de middag staat. Het valt mij nu op dat er wat zonlicht op mijn oude Sony valt (LCD).

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan