Netflix 3 Body Problem

Ook aflevering 1 gezien. Niet overdonderd maar goed genoeg om verder te kijken. Auggie vind ik ook een miscast zo op het eerste zicht.

Deze serie doet me nu echter alweer denken: wanneer, oh wanneer, krijgen we een Hyperion serie?!
 
Gisteren de laatste aflevering gekeken. Wel jammer dat het maar acht afleveringen zijn, tegen dat het goed op gang begint te komen is het al gedaan.

Heel dat plot met Will voelde wel overbodig aan en leek vrij onrealistisch om uit te voeren gezien er enorm veel goed moest gaan om die lancering te doen slagen. Driehonderd nukes die op het perfecte moment moeten afgaan en de sonde niet mogen beschadigen, what could possibly go wrong. Maar blijkbaar is dit toch nog een belangrijk plot element voor later.
 
Laatst bewerkt:
Net laatste aflevering gezien. Goeie serie, maar...
Ik haat Netflix voor het feit dat het nu waarschijnlijk weer 2 jaar duurt voor seizoen 2 komt, waardoor ik 50% van wat er in seizoen 1 gebeurd is vergeten ben. Game of Thrones all over again.
 
Net laatste aflevering gezien. Goeie serie, maar...
Ik haat Netflix voor het feit dat het nu waarschijnlijk weer 2 jaar duurt voor seizoen 2 komt, waardoor ik 50% van wat er in seizoen 1 gebeurd is vergeten ben. Game of Thrones all over again.
Dan haat je Netflix niet, maar de film industrie, het element tijd, en geld om zaken te maken. :)

8 aflevering herbekijken binnen 2 jaar lijkt mij nu ook niet onoverkomelijk.

Zit ondertussen aan aflevering 3. Ondanks het geforceerd roken, en het slechte casten van Auggie, waar ik mij nog steeds aan erger, wel een knappe leuke reeks.
 
Dan haat je Netflix niet, maar de film industrie, het element tijd, en geld om zaken te maken. :)

8 aflevering herbekijken binnen 2 jaar lijkt mij nu ook niet onoverkomelijk.

Zit ondertussen aan aflevering 3. Ondanks het geforceerd roken, en het slechte casten van Auggie, waar ik mij nog steeds aan erger, wel een knappe leuke reeks.
Dat is wel degelijk een probleem dat er pas sinds de opkomst van streaming diensten is gekomen hoor. Vroeger had je een serie, die had dan een seizoen waarbij je elke week 1 aflevering had. En een half jaar later kwam het volgende seizoen uit.
Nu bingewatch je een seizoen waarna het vaak veel langer duurt voor er een nieuw seizoen komt (er zat 2 jaar tussen de 2 laatste seizoenen van GoT bvb). Producties worden veel groter, afleveringen veel langer (tegenwoordig soms vaak een mini-film), ... maar de continuiteit gaat wel verloren.
 
Een half jaar?
Daar zat toch ook meestal toch een jaar tussen?
Dat het vaak 2 jaar of meer duurt de laatste jaren ook gewoon te maken met covid en de strikes de laatste tijd.
Je bent trouwens niet verplicht om reeksen te Bingen he. ;)
Ik doe dat bijna nooit. Komt veel beter binnen als je er bv een weekje tussen laat. Gevaar is wel dat je dan naar teveel tegelijk gaat kijken, en je wat teveel tijd tussen afleveringen laat, wat ook niet ideaal is.
 
Heb de reeks nu ook uit, ik wilde boeken lezen maar ik kan daar maar pas de juiste tijd en mindset voor vrijmaken tegen de zomer. Ben nu wel meer dan ooit benieuwd.
De serie begint met wat mysterie, gaat dan via een beetje existentiële angst maar eindigt op een manier waar ik wat op mijn honger blijft zitten. Misschien leefde ik niet genoeg mee met de personages hun ongemak. Maar slecht is het zeker niet, voorlopig staat die voor mij toch op 1.
Komend seizoen mag van mij een stuk meer die existentiële angst elementen uitwerken, iets waar ik door de implicaties koude rillingen van op mijn rug krijg. Gecombineerd met nog wat dikke harde sci-fi. Daar zou deze reeks écht nog meer in kunnen shinen vind ik.
 
Nog een drietal afleveringen te gaan, blijft wel intrigeren. De boekenreeks zal ik dan toch wel eens bestellen, benieuwd hoe de look & feel daar zit in vergelijking met de reeks.
 
Nog een drietal afleveringen te gaan, blijft wel intrigeren. De boekenreeks zal ik dan toch wel eens bestellen, benieuwd hoe de look & feel daar zit in vergelijking met de reeks.
De boeken hebben een veel meer koude, nare sfeer. Klinisch op een bepaald niveau. Wat ik positief bedoel hoor, het past bij de inhoud van de boeken.
Een van de beste sci-fi boekenreeksen die ik al gelezen heb , na The Expanse.
 
De boeken hebben een veel meer koude, nare sfeer. Klinisch op een bepaald niveau. Wat ik positief bedoel hoor, het past bij de inhoud van de boeken.
Een van de beste sci-fi boekenreeksen die ik al gelezen heb , na The Expanse.
Heb eerste boek gelezen en met momenten echt genieten, maar ook wel vaak momenten dat ik mij moest sleuren om het boek terug open te doen en verder te lezen. Ik kan er mijn vinger niet op leggen want al bij al goed boek. Misschien het feit dat er redelijk veel personages zijn die kris-kras door elkaar gebruikt worden, Chinese namen hebben en dat mijn brein om een of andere reden het moeilijk had karakters te vormen en te onthouden wie wie was. Daarvoor is een TV-serie wel beter.

Harry Potter had dat probleem totaal niet. Ook vele karakters, maar daar had ik na 50 blz een gedetailleerd beeld van iedereen. Mss is het mijn ouder wordend brein, of de alcohol die zijn tol eist, maar ik merk dat ik het wel vaker voor heb om in een nieuw boek te beginnen dat de echte page-turning vaak uitblijft. Geen enkel boek dat mij zo weet te grijpen als HP, Prinsen van Amber en De donkere Toren. Al de rest voelt vaak geforceerd aan.

Anyway, ik vond de serie op netflix alvast een geslaagde poging. met veel plezier uitgekeken al stoorde ik mij toch wel aan de soms matige acteerprestaties of de zwakke suspense. In het boek voelt alles episch en beklemmend aan, in de serie heb je nooit echt dat gevoel.
 
Heb eerste boek gelezen en met momenten echt genieten, maar ook wel vaak momenten dat ik mij moest sleuren om het boek terug open te doen en verder te lezen. Ik kan er mijn vinger niet op leggen want al bij al goed boek. Misschien het feit dat er redelijk veel personages zijn die kris-kras door elkaar gebruikt worden, Chinese namen hebben en dat mijn brein om een of andere reden het moeilijk had karakters te vormen en te onthouden wie wie was. Daarvoor is een TV-serie wel beter.

Harry Potter had dat probleem totaal niet. Ook vele karakters, maar daar had ik na 50 blz een gedetailleerd beeld van iedereen. Mss is het mijn ouder wordend brein, of de alcohol die zijn tol eist, maar ik merk dat ik het wel vaker voor heb om in een nieuw boek te beginnen dat de echte page-turning vaak uitblijft. Geen enkel boek dat mij zo weet te grijpen als HP, Prinsen van Amber en De donkere Toren. Al de rest voelt vaak geforceerd aan.

Anyway, ik vond de serie op netflix alvast een geslaagde poging. met veel plezier uitgekeken al stoorde ik mij toch wel aan de soms matige acteerprestaties of de zwakke suspense. In het boek voelt alles episch en beklemmend aan, in de serie heb je nooit echt dat gevoel.
Bij sommige boeken moet je echt de tijd nemen om ingezogen te worden in het verhaal. Ik lees nog altijd heel veel, maar met gezin en carrière is het moeilijker om die tijd te vinden. Als ik al tijd heb, is het meestal op het einde van de dag wanneer je mentaal moe bent en dan is zo'n boek vaak een opgave. Toen ik nog single was had ik tijd met hopen en was dat allemaal geen probleem.
 
Heb eerste boek gelezen en met momenten echt genieten, maar ook wel vaak momenten dat ik mij moest sleuren om het boek terug open te doen en verder te lezen. Ik kan er mijn vinger niet op leggen want al bij al goed boek. Misschien het feit dat er redelijk veel personages zijn die kris-kras door elkaar gebruikt worden, Chinese namen hebben en dat mijn brein om een of andere reden het moeilijk had karakters te vormen en te onthouden wie wie was. Daarvoor is een TV-serie wel beter.

Harry Potter had dat probleem totaal niet. Ook vele karakters, maar daar had ik na 50 blz een gedetailleerd beeld van iedereen. Mss is het mijn ouder wordend brein, of de alcohol die zijn tol eist, maar ik merk dat ik het wel vaker voor heb om in een nieuw boek te beginnen dat de echte page-turning vaak uitblijft. Geen enkel boek dat mij zo weet te grijpen als HP, Prinsen van Amber en De donkere Toren. Al de rest voelt vaak geforceerd aan.

Anyway, ik vond de serie op netflix alvast een geslaagde poging. met veel plezier uitgekeken al stoorde ik mij toch wel aan de soms matige acteerprestaties of de zwakke suspense. In het boek voelt alles episch en beklemmend aan, in de serie heb je nooit echt dat gevoel.

Da's appelen met peren vergelijken hé. :)
Harry Potter heb ik indertijd ook allemaal gelezen maar dat zijn jeugdboeken hé, geen literatuur. Stephen King en die van de 7 zussen en Dan Brown om maar een paar te noemen zijn allemaal goeie schrijvers maar niet van het niveau van een , Frank Herbert of Liu Cixin.

Toegegeven, het zijn wel veel karakters ja die ik allemaal graag heb leren kennen. Het begin van het eerste boek is volgens mij volledig geïnspireerd op de boeken van Dostojevski. Ook steeds véél karakters en het principe van "geraak er zelf maar aan uit". :)
Ik heb die 3 boeken dan nog als audiobook beleefd, wat het moeilijker maakt om eens "terug te bladeren".
 
Harry Potter heb ik indertijd ook allemaal gelezen maar dat zijn jeugdboeken hé, geen literatuur. Stephen King en die van de 7 zussen en Dan Brown om maar een paar te noemen zijn allemaal goeie schrijvers maar niet van het niveau van een , Frank Herbert of Liu Cixin.

Episode 3 gezien
De 'menselijke computer' viel me toch wat tegen, te hoge verwachtingen wellicht. In mijn hoofd was dat echt 10 keer cooler. Er wordt ook héél rap over gegaan, jammer. Beetje computerarchitectuur 101 was wel leuk geweest. :unsure:
 
Boeken zijn een aanrader. Wel af en toe extra effort nodig maar dan neemt/zuigt het verhaal je terug mee.
 
Wel grappig om de acteur die de Kahn speelt in Marco Polo over Genghis Kahn te horen spreken.

Ook leuk om de kale van Bottom nog eens aan het werk te zien.
 
Da's appelen met peren vergelijken hé. :)
Harry Potter heb ik indertijd ook allemaal gelezen maar dat zijn jeugdboeken hé, geen literatuur. Stephen King en die van de 7 zussen en Dan Brown om maar een paar te noemen zijn allemaal goeie schrijvers maar niet van het niveau van een , Frank Herbert of Liu Cixin.
Mja, ik heb voor mezelf enkel Three Body Problem als referentie, maar op basis daarvan kan ik Liu Cixin toch helemaal niet op hetzelfde niveau plaatsen als Frank Herbert eerlijk gezegd. Ik ga wel akkoord dat Harry Potter waarschijnlijk eerder onder de categorie 'jeugdboeken' valt, maar misschien zat daar naar het einde toe ook wel evolutie in, aangezien de doelgroep mee ouder werd? Maar ik kan me daar niet over uitspreken want ik heb ze niet gelezen.
 
Mja, ik heb voor mezelf enkel Three Body Problem als referentie, maar op basis daarvan kan ik Liu Cixin toch helemaal niet op hetzelfde niveau plaatsen als Frank Herbert eerlijk gezegd. Ik ga wel akkoord dat Harry Potter waarschijnlijk eerder onder de categorie 'jeugdboeken' valt, maar misschien zat daar naar het einde toe ook wel evolutie in, aangezien de doelgroep mee ouder werd? Maar ik kan me daar niet over uitspreken want ik heb ze niet gelezen.
In de Harry Potter reeks zit een heel grote evolutie van "kinderboek" naar redelijk serieuze boeken op het einde. Maar dat verhaal is natuurlijk peanuts tov 3 body problem en bijgevolg heb je ook wel minder complexe personages etc.

Ik vermoed dat de personages in Game of Thrones boeken bvb ook wat lastiger zijn om te onthouden (in de serie al zeker wel...)
 
Eerste 3 afleveringen gezien, wow, wat een serie!

Scenes met de VR bril zijn ongelooflijk goed in beeld gebracht.
 

Episode 3 gezien
De 'menselijke computer' viel me toch wat tegen, te hoge verwachtingen wellicht. In mijn hoofd was dat echt 10 keer cooler. Er wordt ook héél rap over gegaan, jammer. Beetje computerarchitectuur 101 was wel leuk geweest. :unsure:
Opinion? Denk dat dat eerder statement of fact is. :)

We zullen ineens Jan Terlauw en Thea Beckman nomineren voor de Nobelprijs Literatuur anders. :)

Trouwens niets mis met Harry Potter hé, ik heb die boeken graag gelezen. Maar da's absoluut niet te vergelijken met serieuze boeken.
 
Terug
Bovenaan